קריירה בעולם הדיגיטל

על ידי | מאי 4, 2017 | קריירה | אפס תגובות

"אני מאמינה שלכל אדם בעולם יש שליחות ושמחה שמצאתי את השליחות שלי- למצוא לאנשים פרנסה מספקת ולהגשים להם חלומות".
תכירו את אנה שוורץ, מנהלת מרכז ההשמה ב-Digitalent, בית הספר של תעשיית הדיגיטל.
אנה היא בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה ועוסקת בעולמות ההשמה, גיוס, יעוץ ארגוני והרווחה מעל 15 שנים. בכל יום מחדש היא מרותקת מעולם האנשים והגיוס והסיפוק למצוא לאנשים משרה מתאימה לטווח ארוך נותן לה את התשוקה לקום בבוקר.
אז אחרי עשרות השמות מוצלחות שכבר עשתה לבוגרי Digitalent, ישבנו איתה לשיחה בשביל להבין- איך אני יכול לפתח קריירה בעולם הדיגיטל?
רוצים לדעת עוד פרטים?
הכניסו את הפרטים כאן בטופס ויועצת תחזור אליכם
מאשר/ת קבלת עדכונים מ Digitalent
1. איזה מקצועות קיימים בעולם הדיגיטל? 
עולם הדיגיטל הנו עולם מרתק אשר מתאים לקשת רחבה של אנשים: יצירתיים, אנליטיים, קריאטייבים ואנשים שהקדמה הטכנולוגית והשיווקית מרתקת אותם. מקצועות אשר קיימים בדיגיטל: אנאליסטיים שיווקיים, מנהלי תוכן וקידום רשתות חברתיות, אנשי PPC – ניהול קמפיינים בפייסבוק וגוגל, מנהלי איקומרס, מנהלי אתרי אמזון, תקציבאי דיגיטל, מנהלי תיקי לקוחות, מעצבי דיגיטל, אנשי קופי ועוד.
2. מה השכר ההתחלתי במקצועות הללו ומהן מדרגות השכר?
חשוב לציין שעולם הדיגיטל, בשונה מהעולמות המסורתיים שאנחנו מכירים, מתנהל אחרת מבחינת השכר. כוונתי היא שהעליה המשמעותית בשכר מתבצעת כבר לאחר שנה ניסיון בתפקיד. לדוגמא: מנהל PPC ג'וניור מתחיל את תפקידו הראשון בשכר: 6,5 – 7,5 K ולאחר שנה ניסיון בתפקיד, השכר מגיע ל- 11-13K. חשוב לציין שתמיד קיימים בשוק משרות לג'וניורים שעברו הכשרה ומעוניינים להשתלב בתעשיית הדיגיטל.
3. איזה מסלול קריירה זה יבנה לי?
תעשיית הדיגיטל מתפתחת וצומחת בווליום גבוהה תמיד נדרשים עובדים טובים שיאיישו משרות מעניינות. המסלול לרוב מתחיל ממשרות ג'וניור ועשוי להגיע למשרות הבכירות ביותר לדוגמא: מנהלי שיווק דיגיטל בחברות המובילות, מנהלי מחלקות דיגיטל, מנהלי מחלקת אנאליסטיים ועוד מגוון רחב של משרות מאתגרות.
4. איך אני יודע איזה מקצוע מתאים לי?
כפי שציינתי קודם המקצוע מתאים לקשת רחבה של אנשים. אנשים אנליטיים ובעלי זיקה למספרים יפנו לעולמות ה- PPC והאנאליזה, אנשים בעלי נטייה קריאטיבית ויצירתית יפנו לעולמות התוכן והרשתות החברתיות. בכל מקרה אשמח לסייע בבחירה הנכונה. חשוב לציין שיש אנשים ששני הצדדים דומיננטיים ולהם הבחירה קלה יותר כיוון שהם יכולים לבחור בכל מקצוע אשר יחפצו בו.
5. האם צריך תואר מסוים בשביל להשתלב בדיגיטל?
שאלה מעניינת, לא נדרש תואר אך נדרשים כישורים לטובת הצלחה במקצוע ובחירה נכונה של מסלול הקריירה.
6. האם אני צריך ניסיון בתחום?
למועמדים אשר עברו הכשרה מסודרת בעולמות השיווק הדיגיטלי קל יותר להשתלב בתעשייה מכיוון שאת הניסיון הם רוכשים במעמד ההכשרה. לאחר מכן, גם בזמן העבודה, ממשיכים לצבור ניסיון ולרכשו כלים נוספים.
7. איך מתחילים לחפש עבודה בתחום?
עבודה בתחום מתחילים לחפש כבר בזמן ההכשרה ולקראת סופה, קודם כל מתחברים לכל הקבוצות בפייסבוק המציעות משרות בעולמות השיווק הדיגיטלי. מרכז ההשמה שלנו מסייע באופן אקטיבי לאתר משרות מתאימות ומלווה את הבוגרים לאורך כל מסלול הקריירה כולל ייעוץ, סיוע בחתימת ההסכם וליווי צמוד לכל אורך המסלול.
8. האם שליחת קורות חיים מספיקה? מה להוסיף לקורות חיים?
קורות החיים – נקודה מעניינת מאוד אשר עשויה מחד לפתוח דלתות ומאידך לסגור דלתות. קורות החיים חייבים להיות חדים ,עניינים ותמציתיים. זהו כרטיס הביקור הראשוני שלנו ואם הוא מעניין- נכנסנו בדלת ואם לא- צריך לשעות שינוי. אני באופן אישי מעדיפה שיצורפו לקורות החיים מכתב מקדים קצר שיעורר סקרנות אצל המגייס. חייבים לזכור שהמגייסים מקבלים ביום מאות קורות חיים וצריכים למיין ולסנן אותם ולכן כדי לבלוט מבין מאות קורות החיים אנחנו צריכים לצרף מכתב מקדים קצר ומסקרן.
9. יש לך טיפ לתת לכל מי שרוצה להיכנס לתחום הדיגיטל?
עולמות השיווק הדיגיטלי דינמיים ומתעדכנים ברמה היומיומית כמעט. תתחברו לבלוגים המקצועיים בעולמות הללו כדי להישאר מעודכנים כל הזמן. תקראו, תשאלו ותלמדו. נסו גם לפתוח בלוג משלכם על נושא שמעניין אתכם. כך תוכלו להרגיש בעצמכם איך עובדות הרשתות החברתיות והדיגיטל בכלל, ותאמינו לי- אתם תתמכרו.