מתחילים לאגור: 7 טיפים יעילים ל-Data Driven Marketing

על ידי | יול 20, 2016 | מאמרים מקצועיים | אפס תגובות

עולם ה- Data Driven Marketing ממשיך להתפתח ואיתו הולכת וגוברת הדרישה מאנשי שיווק ו-IT להכיר את התחום ולדעת כיצד לשפר את מערך ה- DATA של הארגון. במיוחד בשביל זה איגדנו עבורכם 7 טיפים שאפשר להתחיל ליישם כבר ממחר.

1. האם יש לך אסטרטגיית שיווק? דבר ראשון, לפני שמקימים מאגר ועוסקים בצד הטכנולוגי, יש לבנות אסטרטגיית שיווק שתשרת את יעדי ואתגרי המותג.

2. האם יש לך ארכיטקטורה למאגר ה-Data של הארגון? אם לא- חשוב קודם כל לבנות את היסודות, לתכנן ולהקים את הארכיטקטורה המתאימה והנכונה ביותר למאגר הדאטה של החברה (כולל כל ההתממשקויות הנדרשות). תזכרו- לפני שבוחרים כלים לטובת יכולות ביצוע (Marketing automation, DMP ועוד), יש לבדוק את צרכי הארגון.

3. האם זכרת להכניס לחדר עורך-דין? ישנן הרבה סוגיות משפטיות בהקמה וניהול data base של צרכנים. עם הזכות בלתקשר עם הצרכנים, באה אחריות גדולה. מומלץ שעו"ד ילווה את הקמת המאגר וייתן גם הנחיות להתנהלות השוטפת.

 

רוצים לדעת עוד פרטים?
הכניסו את הפרטים כאן בטופס ויועצת תחזור אליכם
מאשר/ת קבלת עדכונים מ Digitalent

4. האם שאלתם את עצמכם מה עושים ארגונים אחרים מענפים שונים? טיפ חשוב הוא שלא חייבים ללמוד רק מהניסיון של מהלכי data marketing ו-Loyalty של חברות מאותו הענף, אפשר גם ללמוד המון מ-case studies של חברות מענפים אחרים ומגוונים. תמיד מומלץ ללמוד מחברות מתקדמות יותר (best in class).

5. האם אתם מכירים את כל אפשרויות המגע הרלוונטיות עם הצרכן? במסגרת העבודה ב-CRM, כל מותג חייב לסלול לעצמו Consumer journey הכולל את כל נקודות המגע הרלוונטיות עם הצרכן. תמיד יש לוודא שאנו מייצרים ערך מנקודת מבטו של הצרכן. רק כך ניתן לצרכן את המסר הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון. הצרכנים הם always on – וגם אתם צריכים להיות.

6. חשוב לוודא שהכנו נדבך של דאטא גם בכל פעילות שיווקית נקודתית (השקה, מהלך מכר וכו').

7. דאטה נמצאת בכל מקום בארגון ובמגוון ערוצים מחוצה לו. עבודה נכונה ומתמשכת ב-CRM תגרום לכם לשבור את ה- Silos הקיימים בארגון, בין החטיבות השונות (שיווק, לוגיסטיקה, מכירות ועוד), וכן לייצר סינרגיה בין השותפים העסקיים שלכם. עדיין לא מודדים כל יום כל היום? זכרו! כל פעילות צריכה להימדד כבסיס לשיפור מתמיד של התוצאות העסקיות.