60 שניות על קריירה בתעשיית הדיגיטל

על ידי | ספט 5, 2017 | קריירה | אפס תגובות

המקצועות והתחומים הקיימים בתעשיית השיווק ובפרט בעולמות הדיגיטל הם אינסופיים ולעיתים גם מאוד מבלבלים. מה עושה מי שאחראי על רשתות חברתיות? והאם הוא צריך לדעת גוגל אדוורדס? ומה השכר? אז אני רוצה לעשות קצת סדר בבלאגן ולהתמקד בשני תפקידים התחלתיים ומבוקשים מאוד בתעשייה- למי שמחפש את דריסת הרגל הראשונית בתחום.

מנהלי תוכן ומדיה חברתית– אנשי תוכן ומדיה חברתית צריכים לדעת להגדיר מי הם קהלי היעד של הארגון או המותג, באיזה ערוצים דיגיטליים הם מסתובבים ולהצליח לפצח איך להגיע לליבם באמצעות תוכן.  זה יכול להיות תוכן מעשיר, מסקרן, ויראלי ומעניין. כזה שיגרום להם לעצור ולקרוא, להגיב ובעיקר- לייצר מערכת יחסים עם המותג. חברות מבינות שכדי לזכות באהדתו של הקהל, הן צריכות ליצור איתו קשר ארוך טווח שלבסוף גם יוביל אותם לרכישה.

 

רוצים לדעת עוד פרטים?
הכניסו את הפרטים כאן בטופס ויועצת תחזור אליכם
מאשר/ת קבלת עדכונים מ Digitalent

למי זה מתאים? הכישורים הנדרשים הם כתיבה והתנסחות ברמה גבוהה, חשיבה יצירתית וחשיבה מחוץ לקופסא. למרות שמדובר בתחום של מילים, עדיין מדובר בעולמות הדיגיטל  בהם הכל מדיד, ולכן אנשי תוכן צריכים להיות גם בעלי חשיבה אנליטית. השכר ההתחלתי נע בין 6,000-7,000 ₪ ולאחר שנה ניסיון יכול לקפוץ ל- 8-9 אלף ומשם רק ימשיך לגדול.

מנהלי קמפיינים PPC- אחראיים על הפרסום הממומן בפלטפורמות השונות. PPC אלו ראשי תיבות של Pay per click. אם פעם היינו משלמים כדי שבאנר שלנו יופיע באתר, לא משנה אם הגולשים התייחסו אליו או עשו את מה שרצינו שיעשו, היום המפרסם משלם רק אם התבצעה פעולה אקטיבית של הגולש – כמו למשל כניסה לאתר או השארת פרטים. מנהלי קמפיינים צריכים להכיר ולשלוט במערכות פרסום כמו Google ו-Facebook, להכיר את כל סוגי הקמפיינים הקיימים, לדעת באילו פלטפורמות נכון לארגון שתקציב הפרסום יושקע ואיך להניב ממנו כמה שיותר תוצאות.

למי זה מתאים? הכישורים הנדרשים הם יכולות אנליטיות ברמה גבוהה, יכולת ניתוח והסקת מסקנות מנתונים מספריים וידע באקסל. השכר ההתחלתי נע בין 7,000-8,000 ₪, ולאחר שנה נסיון זה יכול לקפוץ ל-10-11 אלף ₪.

 

שני המקצועות הללו קיימים בחברות פרסום, מדיה, ארגונים וסטארטאפים. צבירת נסיון במקצועות האלה יכולה לסלול לכם דרך שמגיעה למשרות הבכירות ביותר לדוגמא: מנהלי שיווק דיגיטל, מנהלי מחלקות דיגיטל, מנהלי מחלקת אנאליסטיים ועוד מגוון רחב של משרות מאתגרות. לא חשוב לאן תגיעו ובמה תעסקו- ידע בעולמות השיווק הדיגיטלי- הוא תמיד יתרון.

סהר שני, מנהלת תחום קורסים, Digitalent