קריירה בדיגיטל אחרי תואר ראשון

מערכת Digitalent

מרצה ב

סיימתם תואר ראשון, חשבתם שקיבלתם כלים שיאפשרו לכם לעלות על הנתיב המהיר של קריירה מצליחה, התחלתם לחפש עבודה ואז הבנתם שאתם עומדים בפני שוקת שבורה. המעסיקים לא מחכים לכם. אין עבודה וגם כשיש השכר נמוך מאוד. עשרות אלפים כמוכם יוצאים לשוק התעסוקה מידיי שנה והתורים של אקדמאיים בלשכות התעסוקה הולכים ומשתרכים. זאת מציאות קשה, המציאות של ה”דור האבוד”, זה לא סיפור חדש אלא בעיה בסדר גודל לאומי.

התחושה שמלווה אתכם של מפח נפש מקורה בפערים התפיסתיים ביניכם לבין שוק ההשכלה הגבוהה בישראל. האקדמיה תופסת את עצמה כמעניקה השכלה לעומת רבים מהמתעניינים בלימודי תואר ראשון שנרשמים ללימודים אקדמאיים על מנת לאפשר לעצמם הזדמנות תעסוקתית במהלך או בסיום התואר. האקדמיה והמעסיקים הפוטנציאליים בשוק גם הם אינם מדברים בשפה אחת, האקדמיה מלמדת תכנים ותיקים שאינם תואמים את הצרכים של שוק התעסוקה ומעסיקים מבכרים עובדים בעלי ניסיון במערכות הטכנולוגיות החדשות על בעלי תעודה ממוסד אקדמי שאינם מכירים את המערכות הטכנולוגיות החדשות.

שלא תיפול רוחכם, אתם ניצבים בפני אתגר, אבל אתגר פתיר. ישנם שווקים שלמים שצמאים לכח אדם בהן השכר ההתחלתי גבוה מהממוצע בשוק לעובדים ג’וניורים, בתפקידם המשמעותי הראשון בקריירה, לדוגמת שוק הדיגיטל.

רבות סופר על מהפכת הדיגיטל, ישראל הופכת למעצמת דיגיטל, מאומת הסטארט-אפים אנחנו הופכים לאומת הדיגיטל, הקצב המסחרר בו גדלה התעשייה מייצר כמות עצומה של משרות המתאימות לכח אדם בעל סט כישורים ויכולות מסויימים שאינם נרכשים במהלך לימודי התואר. הגידול המשמעותי במספר מקומות העבודה מקבל סימוכין מבדיקה של מודעות הדרושים, למשל ניתן להבחין בגידול של כמעט 300% בשנתיים האחרונות למשרות ניהול קמפיינים בפרסום ממומן  PPC, גידול של 150% למשרות של קידום אתרים אורגנים – SEO וגידול של כ- 170% למשרות בתחום התוכן והמדיה החברתית.

כשכמות המשרות גדלה באופן משמעותי ומספר המועמדים אינו גדל בהתאמה, השכר ההתחלתי המוצע למועמדים חסרי ניסיון גבוה. לפי סקר השכר שפורסם על ידי אור פיאלקוב, מומחה לפרסום בדיגיטל ומרצה ב- Digitalent, שנערך בחודש אוגוסט 2015 השכר החודשי הממוצע לעד שנה ניסיון בתפקידי הדיגיטל השונים למשל עומד על 8.100 ש”ח, בשנה השניה עומד על 10-12 אש”ח ובשנה השלישית כבר 13-15 אש”ח (כל המספרים מתייחסים לשכר ברוטו).

שוק התעסוקה הדיגיטלי צמא לעובדים אנליטיים אך גם יצירתיים, עובדים בעלי יכולת ריכוז גבוהה ועבודה ממושכת מול צג מחשב לצד יכולת תקשורתית גבוהה, עובדים אוטודידקטיים והכי חשוב בעלי תשוקה גדולה ורעב לטרוף את הדברים הכי חדשניים.

לצד סט הכישורים הללו נדרשת היכרות מעמיקה והתנסות מעשית במערכות הפרסום, המדידה והטכנולוגיה העדכניות הנוגעות לעולמות הפרסום והשיווק הדיגיטלי. המעסיקים בתחום הדיגיטל מחפשים עובדים שמכירים והתנסו מעשית בהעלאת קמפיינים ממומנים בפלטפורמות הפרסום Google Adwords, Facebook Ads, LinkedIn Ads ו- Instagram יודעים לפתוח עמודים עסקיים ברשתות החברתיות, בעלי כישורי כתיבה ברמה גבוהה, הבנה בהפקת חומרים לדיגיטל והבנה מעמיקה של התנהגות הצרכנים ברשת.

על בסיס צרכיהם של המעסיקים בתעשיית הדיגיטל ובשיתוף עימם יצרנו בדיגיטלנט קורסים אינטנסיביים שבהם אנחנו מכשירים עובדים פוטנציאליים לתעשייה על בסיס הצרכים שהוגדרו לנו על-ידה. מעסיקים פוטנציאליים שותפים לבניית ההכשרות המקצועיות והקורסים ועדכון תמידי של חומרי הלימוד בהתאם לשינויים בתחום. מהסיבה הזו חשוב לבכירי תעשיית הדיגיטל להשתלב כמרצים בקורסים שלנו, אנחנו מעניקים מענה לבעיית המחסור בכח האדם שניצבת בפניהם ומאפשרים להם היכרות עם התלמידים שלנו וקליטת בוגרים אל תוך החברה ממנה הם מגיעים.

ולכן, המרצים שלנו דורשים למשל מכלל התלמידים בקורס מנהלי קמפיינים בדיגיטל PPC לפתוח חשבון במערכת הפרסום של Google למוצר אמיתי ולשווק אותו במנוע הפרסום של Google בתקציב אמיתי, כבר משלב איתור מילות המפתח, דרך כתיבת מודעות הפרסום ועד ליצירת עמוד נחיתה ומכלל התלמידים שלנו.

בקורס מנהלי תוכן בערוצים הדיגיטליים וברשתות החברתיות, התלמידים נדרשים ליצור תוכן, לבנות אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית ולהפיץ את התכנים בהתאם לפלטפורמות הרלוונטיות. הדרישות להתנסות שכזו מגיעה מאיתנו ותקפה לכל פלטפורמה שנלמדת בקורסים כי זה מה שהמעסיק הבא שלך דורש.

בסיום הלימודים משתלבים הבוגרים שלנו במרכז הקריירה של בית הספר המוכר על-ידי משרד התמ”ת, הצעות עבודה נשלחות לתלמידים ובוגרים כבר בשלבים המתקדמים של הקורס ובסיומם. למעלה מ-80% מהבוגרים שלנו השתלבו בתעשייה כבר במהלך הקורס או במהלך חצי השנה לאחר סיום הקורס. אנחנו שמים דגש על ליווי קריירה מתמשך הרבה לאחר סיום הקורס ובונים מערכות יחסים מתמשכות עם הבוגרים שלנו במטרה לחשוף אותם לתכנים העדכניים ולסייע בכל צומת  בקריירה הדיגיטלית הצומחת.

אני מזמינה אתכם לבחון את התאמתכם לעבודה בתחום השיווק הדיגיטלי בפגישה עם אנשי דיגיטל ותיקים שמכירים את דרישות המעסיקים בתחום. רק במידה ותמצא התאמה לדרישות הסף של התעשייה נשמח לפתוח בפניכם את שערי בית הספר ולהכשיר אתכם לתפקיד הבא שלכם.

שתפו את הפוסט:

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

איך להתקבל לתפקידי שיווק דיגיטלי בהייטק?

אין ספק שעבודת השיווק הדיגיטלי בהייטק זו חיה אחרת לגמרי, שכוללת בתוכה עולם עשיר של מונחים ותהליכי שיווק שלא מוכרים למי שעובד בחברות לואוטק. אלו השואפים לעבוד בתפקידי שיווק דיגיטלי …

כל מה שצריך לדעת על PPC

וודאי יצא לכם להיכנס לפייסבוק, לגלול בדף הבית, ולהיחשף לפרסומות למוצרים או שירותים שונים. אם המודעה מספיק מעניינת, כנראה שתצרו מעורבות על-ידי לייק, תגובה או הקלקה על המודעה. ברגע שאתם …

חמש דרכים להמציא את עצמכם מחדש בשוק העבודה

 במקרה של חוסר ודאות אנחנו נוטים להתנהג בצורה שמרנית – וקשה לנו להתחיל בדרך חדשה. למרות זאת, ניתן לאזן בין הצורך לשרוד לבין הצורך להגשים חלום. אירועים לא צפויים נוטים …

הסעיף האחרון בכל מודעת דרושים הוא זה שמעכב אתכם בקריירה

בטור זה אני רוצה לעסוק בסעיף האחרון בכל מודעת דרושים. סעיף שעל פניו מקבל פחות מקום ומופיע תמיד אחרון, אחרי רשימה מאוד מפורטת של מיומנויות מקצועיות, דרישות וניסיון. אבל, הסעיף …

נגישות