מה עשתה הייניקן כשהבינה שהיא פשוט לא מכירה את הלקוחות שלה?

אורי אינדורסקי שחור לבן

אורי אינדורסקי

Hippocampus

שנת 2018, הייניקן בארה”ב.
בארה”ב יצרניות הבירה אינן יכולות למכור ישירות לצרכן. הן מחויבות למכור דרך מפיצים, אשר מוכרים את הסחורה לריטיילרים אשר מוכרים לצרכן הקצה. הדבר מנע מהייניקן את האפשרות להכיר ולהבין את הצרכנים שלהם בארה”ב, לפנות אליהם בצורה אפקטיבית. בתחילה ניסתה הייניקן לחבור למפיצים ולקבל Data מתאימה, אך המהלך נכשל בעיקר מחוסר רצון לשיתוף פעולה מצד המפיצים.

במהלך מבריק הקימו היינקן אתר Ecomm אשר מכר את הסחורה באמצעות האתר, אך בפועל המפיצים היו אלה שמבצעים את המשלוח. בדרך זאת הייניקן לא הרוויחה שקל יותר, אבל הרוויחה דבר חשוב יותר (או לפחות בעל ערך גדול יותר – Data מזוהה של הלקוחות). הם חיברו את אתר ה-Ecomm למערכת CDP והתחילו לפלח את הקהלים בצורה מדויקת. התוצאה – 300% יותר אפקטיביות בקמפיינים שלהם ברשתות החברתיות!

מה זה CDP?
CDP הינה מערכת אשר מאגדת מידע מכל המקורות הנגישים לארגון: בין אם Online – נכסים דיגיטליים, מערכות CRM או DMP, רשתות חברתיות וכו’, ובין אם Offline – קופות פיזיות ו-POS. כלומר, המערכת שואבת את המידע מכל נקודות הממשק של העסק עם הלקוח ומסוגלת להפוך Data אנונימית למזוהה. בנוסף, המערכת מאפשרת למרקטר לפלח את המידע לפי צרכיו ולהפעיל קמפיינים חכמים וממוקדים יותר. הדבר החשוב ביותר מבחינתנו (המשווקים) הוא ש-CDP  הינה מערכת מכוונת שיווק בלבד, ומאפשרת למקרטר מבט 360 מלא על הלקוח, על כל נקודות הממשק שלו עם הארגון.

לפני שרצים – האם CDP מתאים לארגון שלכם? שתי שאלות עיקריות:

  1. האם ה-data שלכם נגישה?
  2. האם מחלקות ה-IT, שיווק, מכירות יודעות לעבוד יחד?

אם התשובה היא כן – אתם שם. אם התשובה היא לא – תעשו הכל כדי שהתשובה תהיה כן!

הטור מבוסס על הרצאתו של אורי אינדורסקי, מנכ”ל ובעלים Hippocampus, במסגרת מפגשי Digital Speedevent ללקוחות BO – Business Online ו-Digitalent

שתפו את הפוסט:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

מתחילים לאגור: 7 טיפים יעילים ל-Data Driven Marketing

עולם ה- Data Driven Marketing ממשיך להתפתח ואיתו הולכת וגוברת הדרישה מאנשי שיווק ו-IT להכיר את התחום ולדעת כיצד לשפר את מערך ה- DATA של הארגון. במיוחד בשביל זה איגדנו עבורכם 7 טיפים שאפשר להתחיל ליישם …

איך להפסיק לפחד- ולהתחיל לחשוב דאטה

המידע מקיף אותנו, אנשי השיווק, מכל עבר. אבל מה עושים עם כל המידע הזה? הראיון הבא עם עדי כהן, מומחית שיווק מבוסס נתונים, יחשוף אתכם לעולם הדאטה, היכולות שלו, היתרונות …

5 דרכים למנוע טעויות מביכות בעבודה עם Google Analytics

בעבודה עם מערכת מסועפת ומלאת דאטה כמו Google Analytics, קל מאוד לעשות טעויות, הרבה טעויות. החדשות הטובות הן שיש לא מעט אנשי דיגיטל שכבר עשו אותן לפניכם. אז קחו כמה דקות …

אנליסט דיגיטל – תפקיד בצמיחה אדירה

מבלי ששמנו לב, לצד תפקידים נחשקים ומוכרים בעולם הדיגיטל, הלך וצמח לו תפקיד נוסף: אנליסט דיגיטלי (Analyst Digital). ייתכן וגם אתם נחשפתם למודעות הדרושים הרבות בתחום, במיוחד בקרב משרדי פרסום, חברות מדיה …

נגישות

אנחנו כאן לתת לך את כל הכלים להצליח בתחום!

כמה פרטים ואנחנו איתך.