אנשי שיווק: 3 שאלות שכדאי לשאול את הדאטה שלכם

דני צ'רניאק

דני צ’רניאק

מנכ"ל חברת הייעוץ DigiKnowlege המתמחה באנליזה דיגיטלית
כאנשי שיווק אנחנו יודעים לשווק ולפרסם את המוצרים והמותגים שלנו בצורה מעולה. אנחנו מבינים פלטפורמות פרסום, יודעים למצוא שיתופי פעולה, מתמודדים עם אתגרי יח”צ, שיווק ובידול ויודעים איך להגדיל את החיפושים ולקצור את הביקושים.
עם זאת, כשמגיע שלב ניתוח הנתונים, חלקנו הולכים לאיבוד, וטובעים בכמויות המידע והדו”חות הקיימים. לפתוח את האנליטיקס כולנו יודעים, וגם להוציא דו”ח או שניים. אך לא בטוח שאנו מקבלים מענה לשאלות הקריטיות ביותר.
אז מה חשוב לשאול? ואיפה מקבלים את התשובות?
 

1) זמן ההמרה

עליכם לוודא מתי מתבצעת ההמרה שלכם, ולהתמקד בשני נתונים עיקריים- ימים ושעות. למשל, באיזה ימים יש את אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר? מהם השעות בהם המבקרים פוקדים את האתר? באילו שעות אחוז ההמרה הוא הגבוה ביותר? והשאלה החשובה ביותר- האם נשאר לכם מספק תקציב יומי לפרסום או שהוא נגמר בשעה 6-7 בערב? ואז, מה אם אחוזי ההמרה הטובים ביותר הם דווקא אחרי השעות הללו? אם נדע את זמני ההמרה נוכל לדעת כיצד לחלק את התקציב בצורה נכונה לאורך היום ולהגיע לתוצאות שווקיות טובות יותר.

2) מובייל VS דסקטופ

רוב הבדיקות שאנו עושים בדפי הנחיתה נעשות בדסקטופ, אך אחת השאלות החשובות לחקור היא כיצד המובייל מתפקד?

הידעתם שככל שהמוצר יקר יותר כך ישנם יותר סיכויים שהוא ימכר בדסקטופ, וככל שהמוצר זול יותר ישנם סיכויים גבוהים יותר שיימכר במובייל?
כיום כ- 65-75% מהתנועה מגיעה מהמובייל, אך 60% מההמרות יגיעו מהדסקטופ. לכן, במידה ויש לכם אתר איקומרס תשאלו את עצמכם- ותבדקו- אילו מוצרים נמכרים במובייל ואילו מוצרים נמכרים בדסקטופ? כך תוכלו להבין את הסנכרון בין המובייל לדסקטופ, להנחות את המתכנתים של האתר באיזה פלטפורמה להשקיע יותר, ולהשקיע את המאמץ הפרסומי בפלטפורמות הרלוונטיות.

 
גוגל אנליטיקס
גוגל אנליטיקס (תמונה: depositphotos)

 3) יוזרים חוזרים ויוזרים חדשים

כיצד מתנהגים היוזרים אצלנו באתר? אילו מוצרים קונים יוזרים חדשים ואילו מוצרים קונים יוזרים חוזרים?

מאילו מקורות תנועה מגיעים יוזרים חדשים ומאילו יוזרים חוזרים? מהם שעות הביקור? ומהם אחוזי ההמרה והתפלגות הסשנים בין חוזרים לבין חדשים? אם נחקור זאת נוכל להבין האם ההמרה/הטרנזקציה נעשות על ידי יוזרים חוזרים, או שהיוזרים צריכים להגיע לאתר שלנו מספר פעמים בשביל להשלים את ההמרה/הטרנזקציה. ואם זה המצב- אז נתאים להם מסרים ייעודיים לקראת כל ביקור ועד שלב הרכישה.
בנוסף, נוכל לקבל מידע חשוב על נאמנות היוזר למותג.

בעזרת גוגל אנליטיקס ניתן לענות על שאלות אלו ועוד. אם קצת תחקרו ו”תשחקו” עם המערכת תגלו שהיא לא מפחידה כמו שהיא נראית במבט ראשון, ושהיא בעיקר מקלה עלינו לענות על שאלות מהותיות, לנהל את התקציבים והחלוקה למקורות הפרסום באופן מבוסס נתונים, ולהשפיע על כל מהלך הפרסום שלנו.

תזכרו כי מותג טוב צריך לשאול את השאלות הנכונות, ותמיד בהתאם לתוכנית עסקית חכמה ומתאימה.

רוצים ללמוד עוד על אנליזה דיגיטלית?

שתפו את הפוסט:

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

מתחילים לאגור: 7 טיפים יעילים ל-Data Driven Marketing

עולם ה- Data Driven Marketing ממשיך להתפתח ואיתו הולכת וגוברת הדרישה מאנשי שיווק ו-IT להכיר את התחום ולדעת כיצד לשפר את מערך ה- DATA של הארגון. במיוחד בשביל זה איגדנו עבורכם 7 טיפים שאפשר להתחיל ליישם …

איך להפסיק לפחד- ולהתחיל לחשוב דאטה

המידע מקיף אותנו, אנשי השיווק, מכל עבר. אבל מה עושים עם כל המידע הזה? הראיון הבא עם עדי כהן, מומחית שיווק מבוסס נתונים, יחשוף אתכם לעולם הדאטה, היכולות שלו, היתרונות …

5 דרכים למנוע טעויות מביכות בעבודה עם Google Analytics

בעבודה עם מערכת מסועפת ומלאת דאטה כמו Google Analytics, קל מאוד לעשות טעויות, הרבה טעויות. החדשות הטובות הן שיש לא מעט אנשי דיגיטל שכבר עשו אותן לפניכם. אז קחו כמה דקות …

אנליסט דיגיטל – תפקיד בצמיחה אדירה

מבלי ששמנו לב, לצד תפקידים נחשקים ומוכרים בעולם הדיגיטל, הלך וצמח לו תפקיד נוסף: אנליסט דיגיטלי (Analyst Digital). ייתכן וגם אתם נחשפתם למודעות הדרושים הרבות בתחום, במיוחד בקרב משרדי פרסום, חברות מדיה …

נגישות