כל מה שצריך לדעת על PPC

מערכת Digitalent

מרצה ב

וודאי יצא לכם להיכנס לפייסבוק, לגלול בדף הבית, ולהיחשף לפרסומות למוצרים או שירותים שונים. אם המודעה מספיק מעניינת, כנראה שתצרו מעורבות על-ידי לייק, תגובה או הקלקה על המודעה. ברגע שאתם עושים זאת, אתם לוקחים חלק בקידום הממומן שמבוצע בידי מנהל/ת קמפיינים PPC.

אם אי פעם התעניינתם בתחום השיווק והפרסום הדיגיטלי, בטח שאלתם את עצמכם מה זה PPC? אנחנו מתארים לעצמנו שלא אחת נתקלתם בראשי התיבות PPC – 

ואולי לא תמיד הבנתם מה עומד מאחורי האותיות. אז ככה: המשמעות היא Pay Per Click, 

כלומר תשלום לפי הקלקה, מה שהופך את מנהלי קמפיינים, אנשי ה- PPC לאחראים על הפעילות השיווקית וניהול הקמפיינים של עסק,

 מותג או חברה, בפלטפורמות הדיגיטליות שעומדות לרשותו (גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וכו׳) לקמפיין.

מנהלי קמפיינים בונים אסטרטגיה דיגיטלית ללקוח ואחראים על העלאת הקמפיינים לרשתות, 

עושים עליהם בקרה, מנתחים את הנתונים, מסיקים מהם מסקנות ומבצעים שינויים בהתאם. 

בשורה התחתונה – מנהלי השיווק אוהבים אותם במיוחד, כי הם אלה שגורמים לקמפיין 

לעבוד בשטח ולהביא להם את התוצאות הרצויות, באופן יעיל, חכם ומשתלם, בעזרת הכלים הרבים והמגוונים 

שהאינטרנט מספק להם תוך ניהול הקמפיינים.

מנהל קמפיינים PPC – קריירה לטווח ארוך

אם עד כה התפקיד נשמע לכם מעניין, תופתעו לדעת שכדי להתקבל אליו לא חייבים תואר בתקשורת, וקורס שיווק דיגיטלי בהחלט מספיק.

את צעדיכם הראשונים בתחום תוכלו לעשות בסוכנויות דיגיטל וחברות פרסום, ואפילו בחברות שעושות את הפרסום שלהן ״בתוך הבית״, כלומר אצלן במשרדים. ואם חושבים רגע רחוק יותר, בהמשך דרככם תוכלו להתקדם לתפקידי מנהלי צוות, סמנכ״לי או מנהלי שיווק ואף לצאת לדרך עצמאית.

דבר נוסף שמנהלי קמפיינים חייבים להכיר (ואם לא לאהוב, אז לפחות להסתדר) – אלה מערכות הפרסום השונות. פייסבוק Ads, גוגל Adwords, טאבולה ואאוטבריין הן המערכות שמניעות את עולם הפרסום הדיגיטלי היום, והן אלו שילוו אתכם בעבודה היומיומית כמנהלי קמפיינים. אל דאגה, עם קורס השיווק הדיגיטלי הנכוןאתם לגמרי בדרך לשליטה מלאה בהן.

דפדפן של גוגל בתוך טאבלט

ניהול קמפיינים PPC – דרישות התפקיד

דיברנו על מה חייבים שיהיה, ועכשיו – בואו נדבר על מה שלגמרי רצוי שיהיה, כדי שתהפכו למצוינים בתחום. 

גישה אנליטית, אהבה למספרים וגרפים, ויצירתיות במציאת פתרונות הם היתרונות הבולטים שייקחו אתכם קדימה בתחום הפופולרי הזה.

נמשיך לעוד יתרון בולט של מקצוע ניהול הקמפיינים – המשכורת. 

בניגוד למשכורות של תקציבאים במשרדי פרסום, מנהלי קמפיינים מתחילים את הקריירה משכר גבוה יחסית שיכול להגיע לכ-8,000 ש״ח בחודש בשנה הראשונה. 

לאחר שנתיים ישנה קפיצה לכ-12,000 ש״ח ואחרי 3 שנים כבר אפשר להגיע ל-17,000 ש״ח ומעלה.

אבל רגע, עם כל כך הרבה יתרונות, איך זה שלא כולם עובדים כמנהלי PPC? אז זהו, שיש גם אתגרים בדרך.

 

מה זה אומר להיות מנהל קמפיינים PPC ביום-יום?

עבודה סביב השעון, התמודדות עם מטלות רבות ולא מעט בלת”מים – עולם הדיגיטל גדל ומתפתח מדי יום, ודורש מאיתנו לעשות התאמות יומיומית אליו. צריך לחשוב מחוץ לקופסה, להכיר כלים חדשים, להתעדכן בידע המקצועי המשתנה. 

אז אם יש בכם עניין ותשוקה לעולם הדיגיטל ואתם מוכנים לגדול, לזרום ולהשתנות איתו, אם אתם רואים את עצמכם מנהלים קמפיינים מצליחים ורווחיים, והמילים גוגל אדוורדס ואנליטיקס לא מפחידות אתכם – יכול להיות שעולם ה- PPC הוא בדיוק בשבילכם.

רוצים ללמוד עוד על ניהול קמפיינים בדיגיטל?

שתפו את הפוסט:

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

איך להתקבל לתפקידי שיווק דיגיטלי בהייטק?

אין ספק שעבודת השיווק הדיגיטלי בהייטק זו חיה אחרת לגמרי, שכוללת בתוכה עולם עשיר של מונחים ותהליכי שיווק שלא מוכרים למי שעובד בחברות לואוטק. אלו השואפים לעבוד בתפקידי שיווק דיגיטלי …

חמש דרכים להמציא את עצמכם מחדש בשוק העבודה

 במקרה של חוסר ודאות אנחנו נוטים להתנהג בצורה שמרנית – וקשה לנו להתחיל בדרך חדשה. למרות זאת, ניתן לאזן בין הצורך לשרוד לבין הצורך להגשים חלום. אירועים לא צפויים נוטים …

הסעיף האחרון בכל מודעת דרושים הוא זה שמעכב אתכם בקריירה

בטור זה אני רוצה לעסוק בסעיף האחרון בכל מודעת דרושים. סעיף שעל פניו מקבל פחות מקום ומופיע תמיד אחרון, אחרי רשימה מאוד מפורטת של מיומנויות מקצועיות, דרישות וניסיון. אבל, הסעיף …

קריירה בדיגיטל אחרי תואר ראשון

סיימתם תואר ראשון, חשבתם שקיבלתם כלים שיאפשרו לכם לעלות על הנתיב המהיר של קריירה מצליחה, התחלתם לחפש עבודה ואז הבנתם שאתם עומדים בפני שוקת שבורה. המעסיקים לא מחכים לכם. אין …

נגישות