למה לי אינסטגרם ופינטרסט עכשיו – צמיחתן של הרשתות החברתיות הויזואליות

החדירה המאסיבית של הטלפונים החכמים לעולמנו הביאה עמה את הקמתן של רשתות חברתיות השמות דגש על השפה הויזואלית ושימוש בתמונות המצולמות בנייד. בכך, התרחבו גם אפשרויות השיתוף האישיות והפכו ליותר פופולאריות. השימוש ברשתות אלו הפך לזמין, מהיר ובעיקר מבטא את צורך הגולשים בהתבטאות ובשיתוף.

דוגמא לכך היא אינסטגרם, שנהנית מאחוזי הצמיחה הגבוהים ביותר בשנים האחרונות. בשנת 2012 קנתה הרשת החברתית פייסבוק את אינסטגרם ומאז היא כבר עברה את רף ה-200 מיליון משתמשים. ב- 2013 היתה עליה של 23% בכמות המשתמשים הפעילים, בעוד בטוויטר הצמיחה היתה של 2% בלבד. בכל יום מועלות לאינסטגרם כ-60 מיליון תמונות ושיעור המעורבות עומד על מעל ל- 10%, לעומת פייסבוק שבה השיעור הוא בין 2% ל-3%. כתוצאה מכך, יותר ויותר חברות מתחילות לראות באינסטגרם פלטפורמת פרסום יעילה. כך גם 25% מהחברות ב- Fortune 500 אשר כבר עכשיו מתחזקות חשבון פעיל באינסטגרם.

רשתות האינסטגרם והפינטרסט שונות מרשתות כמו פייסבוק וטוויטר ברמת הטקסטואליות שהן דורשות. אלו הן רשתות המתאימות במיוחד לגולשים שרוצים לשתף ולהיות חלק מעולם הרשתות החברתיות אך מתקשים בכתיבה וניסוח. רשתות ויזואליות אלו נותנות פתרון לגולשים ומאפשרים להם לבלוט ולשתף את העולם רק באמצעות תמונות. בעקבות השימוש בסמארטפונים אנשים החלו לתעד את חיי היום יום שלהם והמצלמה הפכה למרכיב מרכזי בכל אירוע. באמצעות תמונות ומעט טקסט, מצליחים הגולשים להעביר מסרים, להצחיק את הצופה ולרגש אותו. השימוש ברשתות הויזואליות המעיט את השימוש בתוכן הכתוב והעלה את דגש האימג’. הגולשים החלו להבין את חשיבות התמונה המצולמת וכיצד היא תופסת את עיני הגולש, יותר מאשר הטקסט הארוך.

בשנה האחרונה התווספה לאינסטגרם האפשרות לנהל קמפיינים ויכולות הטרגוט מביאות תוצאות גבוהות בדיוק כמו הטרגוט בפייסבוק. מה גם, שעלויות הפרסום הן יחסית נמוכות לעומת הפרסום בפייסבוק. הקלקה מאינסטגרם החוצה באמצעות לינקים, מביאה ללקוחות לידים איכותיים ושווה להשתמש בה למי שקהל היעד שלו נמצא שם. כדי שהפלטפורמה של אינסטגרם תעבוד חשוב לתחזק אותה ולאסוף מספר עוקבים גדול ולפרסם תוכן מעניין. חשוב לבדוק האם ההחזר על ההשקעה הוא יעיל וכדאי (ROI) – בדיוק כמו ברשתות החברתיות האחרות.

לעסקים וחברות שלא מוצאים לנכון להקים פרופיל אינסטגרם משיקולים כלכליים או משיקולים כאלה ואחרים קיימת דרך נוספת: עסקים אלה יכולים לפרסם את המוצרים שלהם באמצעות מובילי דיעה וסלבריטאים, שמוכנים כמובן תמורת תשלום להצטלם איתו ולכתוב עליו בעמוד האינסטגרם שלהם. כאמור, כמו בעולם האמיתי לאותם ידוענים ומובילי דיעה יש כבר מספר רב של עוקבים ולכן השימוש בהם יכול להביא לתוצאות טובות.

השימוש באינסטגרם לקידום המוצר שכיח בתחומים כמו עיצוב, אופנה, תיירות ואמנות. אפשר גם למצוא באינסטגרם פרופילים של כתבי עת מובילים בתחומים אלה וערוצי מדיה כמו נשיונל ג’יאוגרפיק, אתרי טיולים, מלונות  ועוד.

בדומה לאינסטגרם, הרשת החברתית פינטרסט היא פלטפורמה שמטרתה איסוף מידע וקבלת השראה באמצעות ויזואליה ומעט מאוד טקסט. הרשת יחסית חדשה בישראל וכרגע קהל היעד שלה הוא בעיקר נשים (כ-79%). הלוחות של פינטרסט משמשים למעשה כקולקציות של תוכן מרחבי העולם המסודרים על פי תחומי עניין, בהתאם לתיוג הגולשים.

הגולשים עוקבים אחרי תגיות, מתייגים (Pinners) בעצמם ובכך מעשירים את עולמם בהתאם לתחומי העניין שלהם. אפשר להשוות את הגלישה בפינטרסט לחווית השופינג (יותר קרובה ל window shopping או חוויה של ילד קטן הנכנס לחנות ממתקים). זהו למעשה אוסף וירוטאלי של תחומי עניין שניתן גם לשתף אותו.

פינטרסט היא פלטפורמה מאוד אמנותית והיא למעשה מאין מראה לטעם שלנו. בפלטפורמה אפשר למצוא המון תמונות בתחום עיצוב הבית, אופנה, מתכונים, מסעדות, תכשיטים ואמנות. הציפיה היא שהפלטפורמה, שעדיין נמצאת בחיתוליה, תצליח ממש כמו  snapchat ותתחזק.

בסופו של יום,  אנחנו מוצפים במידע טקסטואלי והגולשים מתחילים לאבד את הסבלנות ככל  שעומס המידע גדל,  לכן יותר ויותר גולשים יפנו לרשתות כמו אינסטגרם ופינטרסט. באינסטגרם לפחות, המספרים כבר מדברים בעד עצמם.

שתפו את הפוסט:

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כך תדעו אם ניהול תוכן ומדיה חברתית זה בדיוק בשבילכם

כדי לשבור את הרעש הפרסומי וליצור מודעות איכותיות שיהיו מכוונות לרגש הלקוח, ויביאו תוצאות טובות, תצטרכו להיות יצירתיים מאוד, לקבוע את קהל היעד שאליו יופנה התוכן ולכתוב את התוכן בהתאם …

זהירות קריאייטיב דיגיטלי לפניך

המדיה החברתית ממשיכה לצבור תאוצה ולקבל יותר ויותר תקציבי פרסום. על פי התחזיות של משרדי הפרסום המובילים בישראל, בעוד הדיגיטל יהווה כ-60% מתקציבי הפרסום, התקציבים במדיה המסורתית ילכו ויתמעטו. בהתאם …

מה הקשר בין שיווק דיגיטלי ליחסי ציבור?

הרשתות החברתיות, המהוות חלק בלתי נפרד מהשיווק של מותג, מנוהלות בישראל כמעט לחלוטין על ידי משרדי הפרסום, שניכסו לעצמם את העבודה במדיה החברתית. משרדי הפרסום שהיו אמונים על רכש המדיה, …

Content Marketing- לא מה שחשבתם

תחום השיווק באמצעות תוכן ממשיך להתפתח ועסקים רבים מבינים את החשיבות והיתרונות שהוא טומן בחובו. עם זאת, תוכן שיווקי בדיגיטל, של העולם הישן, שונה מאוד מהמושג Content Marketing-  שיווק תוכני. אז …

נגישות