מאנשי שיווק לסטוריטלרים

מערכת Digitalent

מרצה ב

כמה פעמים חיפשתם את ה-X כדי לסגור את המודעה הקופצת שהשתלטה לכם על המסך? מתי בפעם האחרונה התייחסתם ברצינות לפופאפים שיווקיים?

הגולשים היום עושים הכל כדי להתחמק מציד המפרסמים, ויותר מזה, קמים עוד ועוד פיצ’רים ותוספים שונים כמו ad block וחוסמי פרסומות למיניהם שמאפשרים להם לעשות זאת בקלות.

גישת השיווק הזו שנקראת גם push marketing היא לא פסולה, ויש לה תפקיד משמעותי בקידום הלקוח הפוטנציאלי בפאנל השיווקי, אבל חייב להיות איזון בינה לבין pull marketing.

מה זה Pull Marketing?
pull marketing הוא גישה שיווקית שדוגלת ביצירת והפצת תכנים מעניינים שימשכו את הלקוחות הפוטנציאליים אל המותג, והיא מעודדת מותגים לחשוב כמו פאבלישרז: לדעת לייצר תכנים שימשכו ויעניינו את קהל היעד, לחשוב למה הם כן מתחברים, אילו סיפורים יצליחו לגעת בהם ולעניין אותם, והכי חשוב – איך אותם סיפורים יצליחו לייצר נחשקות של קהל היעד כלפי המותג.

הגישה השיווקית הזו שמה את הלקוח במרכז ובונה סביבו סיפור מותגי חזק באמצעות עבודת סטוריטלינג.

מה זה סטוריטלינג?
סטוריטלינג זו היכולת לספר סיפור שמעורר עניין. אם פעם היה לנו ערוץ אחד לדבר בו אל הצרכנים, היום קיימים עשרות ערוצים שונים להעביר בהם את המסרים השיווקיים שלנו. תחשבו כמה מסרים שיווקיים אתם מקבלים בשעה אחת רק מפלטפורמות דיגיטליות: פייסבוק, אימיילים, וואצאפ ועוד.

הדיגיטל פתח בפנינו את האפשרות לדבר בכמה מדיות שונות במקביל אל הצרכנים, מה שיוצר אצלם עודף מסרים, ידע וגירויים. ככל שהסיפור של המותג שלכם יהיה מעניין יותר, מעורר רגש, אותנטי ויתאים לקהל היעד- כך הוא יביע התעניינות אמיתית במותג שלכם, ירגיש אליו קרבה ויבחר לצרוך את התוכן מרצונו החופשי וביוזמתו לאורך זמן.

מה עוד מאפיין סטוריטלרים?
סטוריטלרים לא צועקים מסרים לאוויר, הם מדברים עם הקהל ויוצרים איתו מערכת יחסים, כזו שגורמת לו להקשיב, להגיב ובעיקר לזכור את המותג. אם פעם היינו “מדברים אל”, היום אנחנו “מדברים עם”, שני הצדדים מעורבים ונלקחים בחשבון.

סטוריטלרים מכירים את קהל היעד של המותג לעומק, את הצרכים, הקשיים, הרצונות, מבינים את המסע שהוא עובר בדרך לרכישה, ויודעים לתת ערך בכל נקודה בדרך.

 
תוכן בדיגיטל
content marketing (depositphotos)

לא להפסיק לחשוב איך שמים את הלקוח במרכז

שאלנו את אילן צינמן, מומחה תוכן ומעביר סדנאות סטוריטלינג במסגרת קורס ניהול תוכן ומדיה חברתית בבית הספר, מיהן החברות שעושות עבודת סטוריטלינג מוצלחת.

“אחד המתגים שעושים עבודת תוכן וסטוריטלינג מעולה, הוא שטראוס, שאני מכיר גם מעבודה משותפת וגם עוקב אחרי דברים שהם עושים. בשטראוס יש כל הזמן חיפוש וניסיונות לפצח איך עושים זאת נכון והרבה פרויקטים מוצלחים שהם שמים את הלקוח והתוכן במרכז.

דוגמאות למהלכים שעשו בעבר- המהלך שלהם לביסוס שוק היוגורט, כל האסטרטגיה של מילקי ורועי כפרי, ספלנדיד במגוון פעילויות מדליקות סביב תובנה התנהגותית, אימוץ אג’נדת הקלין איטינג וקידומה, שת”פים מערכתיים עם מגזינים ועוד.

דוגמא נוספת היא של סודה סטרים, שאימצו את הגישה הירוקה וידעו לספר את הסיפור שלהם דרכה.

איזה כלים צריכים אנשי שיווק כדי להיות סטוריטלרים?
סטוריטלרים צריכים לדעת מהי האג’נדה שמובילה את המותג, מהו תחום המומחיות שלו ואיזה ערך הוא יכול לתת להם. הם צריכים לדעת לספר את הסיפור בשפת המותג, לארוז אותו ולהפיץ אותו בפלטפורמות הדיגיטליות השונות.

צינמן מוסיף “למפרסמים עצתי ברורה – תבואו בטוב. המהות בתוכן היא למשוך את הקהל – לא לקפוץ עליו. לייצר עניין רלוונטי וללמוד תוך כדי תנועה. אין נוסחאות. הכי מתסכל לראות מותג שמנסה לעשות בתקציב קטן משהו ראשוני עם ציפיות להצלחה בסדר גודל ענק.

אני תמיד מאחל למפרסמים שיכשלו בניסיון הראשון שלהם, כי אלה שמצליחים על הפעם הראשונה בטוחים שפיצחו את השיטה. עדיף להתחיל מסימני שאלה, ומשם ללמוד, להתנסות ולצמוח”.

רוצים ללמוד עוד על יצירת תוכן מותגי לדיגיטל? בקורס ניהול תוכן ומדיה חברתית ב-Digitalent אנו מלמדים את כל הכלים הנדרשים לתכנון וניהול פעילות תוכן בערוצים הדיגיטליים ובסושיאל מדיה. הקורס נמשך כ-5 חודשים וכולל ליווי של מתרגלת ובניית תיק עבודות עשיר. הקורס מתאים גם למי שרוצה להשתלב בתפקיד ראשוני בתחום, וגם לאנשי שיווק שרוצים להכיר את הצד המעשי של התחום.

קורס ניהול תוכן בערוצים הדיגיטליים ובמדיה החברתית

שתפו את הפוסט:

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כך תדעו אם ניהול תוכן ומדיה חברתית זה בדיוק בשבילכם

כדי לשבור את הרעש הפרסומי וליצור מודעות איכותיות שיהיו מכוונות לרגש הלקוח, ויביאו תוצאות טובות, תצטרכו להיות יצירתיים מאוד, לקבוע את קהל היעד שאליו יופנה התוכן ולכתוב את התוכן בהתאם …

זהירות קריאייטיב דיגיטלי לפניך

המדיה החברתית ממשיכה לצבור תאוצה ולקבל יותר ויותר תקציבי פרסום. על פי התחזיות של משרדי הפרסום המובילים בישראל, בעוד הדיגיטל יהווה כ-60% מתקציבי הפרסום, התקציבים במדיה המסורתית ילכו ויתמעטו. בהתאם …

מה הקשר בין שיווק דיגיטלי ליחסי ציבור?

הרשתות החברתיות, המהוות חלק בלתי נפרד מהשיווק של מותג, מנוהלות בישראל כמעט לחלוטין על ידי משרדי הפרסום, שניכסו לעצמם את העבודה במדיה החברתית. משרדי הפרסום שהיו אמונים על רכש המדיה, …

Content Marketing- לא מה שחשבתם

תחום השיווק באמצעות תוכן ממשיך להתפתח ועסקים רבים מבינים את החשיבות והיתרונות שהוא טומן בחובו. עם זאת, תוכן שיווקי בדיגיטל, של העולם הישן, שונה מאוד מהמושג Content Marketing-  שיווק תוכני. אז …

נגישות