מתחילים לאגור: 7 טיפים יעילים ל-Data Driven Marketing

מערכת Digitalent

מרצה ב

עולם ה- Data Driven Marketing ממשיך להתפתח ואיתו הולכת וגוברת הדרישה מאנשי שיווק ו-IT להכיר את התחום ולדעת כיצד לשפר את מערך ה- DATA של הארגון. במיוחד בשביל זה איגדנו עבורכם 7 טיפים שאפשר להתחיל ליישם כבר ממחר.

1. האם יש לך אסטרטגיית שיווק? דבר ראשון, לפני שמקימים מאגר ועוסקים בצד הטכנולוגי, יש לבנות אסטרטגיית שיווק שתשרת את יעדי ואתגרי המותג.

2. האם יש לך ארכיטקטורה למאגר ה-Data של הארגון? אם לא- חשוב קודם כל לבנות את היסודות, לתכנן ולהקים את הארכיטקטורה המתאימה והנכונה ביותר למאגר הדאטה של החברה (כולל כל ההתממשקויות הנדרשות). תזכרו- לפני שבוחרים כלים לטובת יכולות ביצוע (Marketing automation, DMP ועוד), יש לבדוק את צרכי הארגון.

3. האם זכרת להכניס לחדר עורך-דין? ישנן הרבה סוגיות משפטיות בהקמה וניהול data base של צרכנים. עם הזכות בלתקשר עם הצרכנים, באה אחריות גדולה. מומלץ שעו”ד ילווה את הקמת המאגר וייתן גם הנחיות להתנהלות השוטפת.

4. האם שאלתם את עצמכם מה עושים ארגונים אחרים מענפים שונים? טיפ חשוב הוא שלא חייבים ללמוד רק מהניסיון של מהלכי data marketing ו-Loyalty של חברות מאותו הענף, אפשר גם ללמוד המון מ-case studies של חברות מענפים אחרים ומגוונים. תמיד מומלץ ללמוד מחברות מתקדמות יותר (best in class).

 

5. האם אתם מכירים את כל אפשרויות המגע הרלוונטיות עם הצרכן? במסגרת העבודה ב-CRM, כל מותג חייב לסלול לעצמו Consumer journey הכולל את כל נקודות המגע הרלוונטיות עם הצרכן. תמיד יש לוודא שאנו מייצרים ערך מנקודת מבטו של הצרכן. רק כך ניתן לצרכן את המסר הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון. הצרכנים הם always on – וגם אתם צריכים להיות.

6. חשוב לוודא שהכנו נדבך של דאטא גם בכל פעילות שיווקית נקודתית (השקה, מהלך מכר וכו’).

7. דאטה נמצאת בכל מקום בארגון ובמגוון ערוצים מחוצה לו. עבודה נכונה ומתמשכת ב-CRM תגרום לכם לשבור את ה- Silos הקיימים בארגון, בין החטיבות השונות (שיווק, לוגיסטיקה, מכירות ועוד), וכן לייצר סינרגיה בין השותפים העסקיים שלכם. עדיין לא מודדים כל יום כל היום? זכרו! כל פעילות צריכה להימדד כבסיס לשיפור מתמיד של התוצאות העסקיות.

שתפו את הפוסט:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

חמש דרכים להמציא את עצמכם מחדש בשוק העבודה

 במקרה של חוסר ודאות אנחנו נוטים להתנהג בצורה שמרנית – וקשה לנו להתחיל בדרך חדשה. למרות זאת, ניתן לאזן בין הצורך לשרוד לבין הצורך להגשים חלום. אירועים לא צפויים נוטים …

הסעיף האחרון בכל מודעת דרושים הוא זה שמעכב אתכם בקריירה

בטור זה אני רוצה לעסוק בסעיף האחרון בכל מודעת דרושים. סעיף שעל פניו מקבל פחות מקום ומופיע תמיד אחרון, אחרי רשימה מאוד מפורטת של מיומנויות מקצועיות, דרישות וניסיון. אבל, הסעיף …

זהירות קריאייטיב דיגיטלי לפניך

המדיה החברתית ממשיכה לצבור תאוצה ולקבל יותר ויותר תקציבי פרסום. על פי התחזיות של משרדי הפרסום המובילים בישראל, בעוד הדיגיטל יהווה כ-60% מתקציבי הפרסום, התקציבים במדיה המסורתית ילכו ויתמעטו. בהתאם …

מה הקשר בין שיווק דיגיטלי ליחסי ציבור?

הרשתות החברתיות, המהוות חלק בלתי נפרד מהשיווק של מותג, מנוהלות בישראל כמעט לחלוטין על ידי משרדי הפרסום, שניכסו לעצמם את העבודה במדיה החברתית. משרדי הפרסום שהיו אמונים על רכש המדיה, …

נגישות

אנחנו כאן לתת לך את כל הכלים להצליח בתחום!

כמה פרטים ואנחנו איתך.