8 שאלות נפוצות על קריירה בשיווק דיגיטלי

מאשה דשקוב

יזמית בתחום קריירה והשכלה ומייסדת Digitalent
מרצה ב

השינויים התכופים בעולם התעסוקה מביאים איתם המון התלבטויות, בעיקר של הדור הצעיר, לגבי עתידם בשוק העבודה. מקצועות עוברים דיגיטליזציה ומאלצים אותנו להשתנות בהתאם. אז איך זה לעבוד בשיווק דיגיטלי, מהם המקצועות המבוקשים, והאם תואר אקדמי הוא תנאי הכרחי? 8 תשובות לשאלות נפוצות על קריירה בשיווק דיגיטלי.

1. מה זה מקצועות הדיגיטל?

מדובר במגוון מאוד רחב של מקצועות והתמחויות שנוצרו כתוצאה מתהליך דיגיטליזציה של תחומים מקצועיים. בואו ניקח לדוגמא את עולם העיצוב הגרפי שכתוצאה מהתפתחות האינטרנט הוליד מקצוע חדש – מעצב דיגיטל שבניגוד למעצב רגיל מתמחה בעיצוב אתרי אינטרנט ואפליקציות. או אם ניקח את תחום השיווק שהפך לדיגיטלי באופן מאוד מובהק – בתחום הזה, בו אנחנו מתמחים כבית ספר ומרכז קריירה, אנחנו סופרים לפחות 28 מקצועות שונים נכון להיום. דוגמא למקצועות כאלה – מנהל תוכן בערוצים דיגיטליים, מנהל קמפיינים במדיה דיגיטלית, מנהל אנליזה דיגיטלית ועוד. מקצועות השיווק ופרסום דיגיטלי הם בעצם מקצועות ההי טק של ענף השיווק והפרסום היום.

2. מי יכול לעסוק בזה?

מקצועות השיווק הדיגיטלי נמצאים בתפר בין שיווק וטכנולוגיה. המילה שיווק היא הוותיקה, המוכרת, אנחנו תמיד קישרנו את המונח “שיווק” למכירות (בטעות אגב) ואם לא אז לפרסום, קריאייטיב או קופירייטינג ותמיד דמיינו אנשי שיווק כיצירתיים, מומחים בהתנהגות צרכן או אנשי מחקר ואסטרטגיה. זה לא לגמרי דומה למנהלי השיווק החדשים. בעולם השיווק של היום נדרשים אנשים עם יכולות אנליטיות מובהקות, יכולת הסקת מסקנות, קריאת נתונים, אנחנו קוראים לזה “אקסל שפת אם”. בעצם מנהלי שיווק של היום נדרשים להיות קודם כל אנליסטים וזה שינוי שקרה כתוצאה מהתפתחות של ערוצי פרסום ושיווק דיגיטליים.

3. האם נדרשת בשביל זה השכלה פורמאלית?

השכלה אף פעם לא מזיקה, אך לצערי, לאור המצב של אקדמיה היום שלא מצליחה להיות רלוונטית ולהעניק כלים אמיתיים לשוק העבודה, השכלה גבוהה מעידה בעיקר על יכולת התמדה ועוזרת בסינון של האיכות הבסיסית.

אבל אם שואלים את המעסיקים, אלה שמגייסים אנשי דיגיטל בפועל, הם יגידו שהרבה יותר חשובה להם יכולת לוגית, אקסל ברמה גבוהה, הכרת התחום והתנסות מסוימת בכלים עצמם וגם סט של תכונות אישיות – התמדה, ריכוז, רצון להשתפר וללמוד דברים חדשים. אנחנו אגב, מסננים את המועמדים לקורסים שלנו לפי הדרישות האלה בדיוק, לפי דרישות המעסיקים. ו… זה בכלל לא קשור האם המועמד למד תואר בכלכלה או מדעי הרוח, אנחנו יודעים לבצע מבדקי התאמה על בסיס יכולות בפועל ואל על בסיס השכלה קודמת.

digital
digital marketing (תמונה: depositphotos)

4. איך מתחילים?

בדרך כלל מתחילים בהכשרה מעשית קצרה, מספר חודשים בלבד ועושים בחינת הסמכה של Google. הביקוש לבוגרי ההכשרה כל כך גבוה שהם נחטפים למקומות העבודה כבר אחרי חודשיים, עוד במהלך הקורס, אנחנו עומדים על 99% השמה בקרב בוגרי התכניות (1% למקרים חריגים באמת כשאנחנו, למשל, טועם באבחנה שלנו והתלמיד לא עובר ראיונות עבודה). אז בגדול התהליך הוא הגשת מועמדות, בחינת התאמה וראיון קבלה, הכשרה שאורכת כ 3.5 חודשים, כבר אחרי חודשיים כל התלמידים מגיעים לפגישת קריירה אישית עם מנהלת מרכז קריירה שלנו ונשלחים לראיונות עבודה עם מעסיקים שכבר מחכים להם. חשוב להדגיש שמי שרוצה לעבוד בענף הזה ויעבור בהצלחה את תהליך ההכשרה – ימצא עבודה בוודאות, הביקוש לעובדים מטורף, כל יום יש לנו בין 30 ל 50 משרות פתוחות וכל הזמן חסרים עובדים.

5. כמה מרוויחים בענף הזה?

עם ניסיון – יחסית הרבה כסף, בהתחשב בהכשרה הקצרה הנדרשת כדי להיכנס לתחום. עובד עם 3 שנים של ניסיון יכול להגיע ל 18/20 שח. שנתיים 14/16, שנה 10/12. התחלה יותר צנועה – בערך 7 אבל לקראת סוף השנה זה כבר 10.

6. מהם מסלולי הקריירה האפשריים? כשכיר וכעצמאי?

אז קודם כל בשכיר. במקצוע הזה אנשים נשארים בין שנתיים לשלוש שנים, אחרי זה הם מתקדמים לתפקידי ניהול בסוכנויות פרסום או עובר לצד לקוח ונכנסים לתפקידי דיגיטל באגפי השיווק. מכאן המסלול יכול להגיע עד לסמנכ”ל השיווק וגם למנכ”ל, זה כבר תלוי בבן אדם ובשאיפות שלו.

אפרופו שאיפות – לרבים מהדור הצעיר אין שאיפה להיות בכיר בארון גדול, אלא דווקא להיות חופשי, עצמאי, פרילאנסר, נווד דיגיטלי. לעבוד עם מי שהוא מחליט, מכל נקודה בעולם. זה סופר ריאלי להיות עצמאי בתחום הדיגיטל, מספיק שנתיים שלוש ניסיון ואפשר לפתוח סוכנות משלך. אין לזה כמעט עלויות הקמה, יש שפע של לקוחות ועסקים שצמאים לשירות הזה. בקיצור – יש הרבה עבודה.

7. מה המסר שלך לאנשים שמתלבטים האם ללמוד באקדמיה?

אני לא אומרת שצריך לדלג על האוניברסיטה, שזה כבר לגמרי לא רלוונטי. לא מדויק. אני כן אומרת שהיום יותר נכון לרכוש מקצוע חדשני ולהתחיל לעבוד ואז ללמוד על החוזקות של עצמך, על השאיפות האמיתיות שלך. את התואר אפשר ללמוד אחר כך, זה לא יעצור את הצעירים מלהתקדם. היום לימודי דיגיטל הפכו למקצוע פופולארי ראשון לצעירים מוכשרים, הוא יכול לצמוח לקריירה משמעותית ויכול גם להישאר בגדר מקצוע זמני. וגם אם זה יהיה מקצוע זמני, זה אחלה ניסיון גם לכל תחום מקצועי אחר. פעם למדו לברמן בפאב, היום לומדים דיגיטל, אז התקדמנו. מדובר באחד התחומים המתפתחים בהיי טק הישראלי.

8. מה המסר לסטודנטים שלומדים היום באוניברסיטאות ומכללות את אותם התארים הפחות פרקטיים? האם את ממליצה להם לנטוש את ההשכלה הפורמאלית?

מסר לסטודנטים לתקשורת, מנהל עסקים ושיווק – תמשיכו את הלימודים ותסיימו אותם בהצלחה, אבל אל תהיו שאננים. תתחילו לעבוד בתחום הדיגיטל כבר בשנה השלישית ללימודים. מי שיש לו קורסים מעשיים בתחום במסגרת התואר – תפנו אלינו ונעזור לכם למצוא משרת ג׳וניור ומי שאין לו, יוכל לעבור קורס קצר ולהתחיל לעבוד תוך 4 חודשים.

אל תחכו לסוף התואר, אל תבואו אחרי 3 שנים שבורים מניסיון תעסוקתי חסר משמעותי והנאה. חבל על השנים האלה. הצטרפו לתחום הדיגיטל, זה ענף שצומח וגדל כל בזמן, זה מעניין, זה חשוב וזה משתלב עם כל חלום שיש לכם לגבי העתיד שלכם. תבואו לפגישת ייעוץ ואבחון התאמה, אולי בעוד זמן קצר כבר תתחילו לעבוד בתעשיית הדיגיטל.

שוקלים קריירה בדיגיטל?

שתפו את הפוסט:

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

איך להתקבל לתפקידי שיווק דיגיטלי בהייטק?

אין ספק שעבודת השיווק הדיגיטלי בהייטק זו חיה אחרת לגמרי, שכוללת בתוכה עולם עשיר של מונחים ותהליכי שיווק שלא מוכרים למי שעובד בחברות לואוטק. אלו השואפים לעבוד בתפקידי שיווק דיגיטלי …

כל מה שצריך לדעת על PPC

וודאי יצא לכם להיכנס לפייסבוק, לגלול בדף הבית, ולהיחשף לפרסומות למוצרים או שירותים שונים. אם המודעה מספיק מעניינת, כנראה שתצרו מעורבות על-ידי לייק, תגובה או הקלקה על המודעה. ברגע שאתם …

חמש דרכים להמציא את עצמכם מחדש בשוק העבודה

 במקרה של חוסר ודאות אנחנו נוטים להתנהג בצורה שמרנית – וקשה לנו להתחיל בדרך חדשה. למרות זאת, ניתן לאזן בין הצורך לשרוד לבין הצורך להגשים חלום. אירועים לא צפויים נוטים …

הסעיף האחרון בכל מודעת דרושים הוא זה שמעכב אתכם בקריירה

בטור זה אני רוצה לעסוק בסעיף האחרון בכל מודעת דרושים. סעיף שעל פניו מקבל פחות מקום ומופיע תמיד אחרון, אחרי רשימה מאוד מפורטת של מיומנויות מקצועיות, דרישות וניסיון. אבל, הסעיף …

נגישות