אנשי שיווק: 3 שאלות שכדאי לשאול את הדאטה שלכם

כאנשי שיווק אנחנו יודעים לשווק ולפרסם את המוצרים והמותגים שלנו בצורה מעולה. אנחנו מבינים פלטפורמות פרסום, יודעים למצוא שיתופי פעולה, מתמודדים עם אתגרי יח”צ, שיווק ובידול ויודעים איך להגדיל את החיפושים ולקצור את הביקושים.
עם זאת, כשמגיע שלב ניתוח הנתונים, חלקנו הולכים לאיבוד, וטובעים בכמויות המידע והדו”חות הקיימים. לפתוח את האנליטיקס כולנו יודעים, וגם להוציא דו”ח או שניים. אך לא בטוח שאנו מקבלים מענה לשאלות הקריטיות ביותר.
אז מה חשוב לשאול? ואיפה מקבלים את התשובות?
 

1) זמן ההמרה- עליכם לוודא מתי מתבצעת ההמרה שלכם, ולהתמקד בשני נתונים עיקריים- ימים ושעות. למשל, באיזה ימים יש את אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר? מהם השעות בהם המבקרים פוקדים את האתר? באילו שעות אחוז ההמרה הוא הגבוה ביותר? והשאלה החשובה ביותר- האם נשאר לכם מספק תקציב יומי לפרסום או שהוא נגמר בשעה 6-7 בערב? ואז, מה אם אחוזי ההמרה הטובים ביותר הם דווקא אחרי השעות הללו? אם נדע את זמני ההמרה נוכל לדעת כיצד לחלק את התקציב בצורה נכונה לאורך היום ולהגיע לתוצאות שווקיות טובות יותר.

2) מובייל VS דסקטופ- רוב הבדיקות שאנו עושים בדפי הנחיתה נעשות בדסקטופ, אך אחת השאלות החשובות לחקור היא כיצד המובייל מתפקד?
הידעתם שככל שהמוצר יקר יותר כך ישנם יותר סיכויים שהוא ימכר בדסקטופ, וככל שהמוצר זול יותר ישנם סיכויים גבוהים יותר שיימכר במובייל?
כיום כ- 65-75% מהתנועה מגיעה מהמובייל, אך 60% מההמרות יגיעו מהדסקטופ. לכן, במידה ויש לכם אתר איקומרס תשאלו את עצמכם- ותבדקו- אילו מוצרים נמכרים במובייל ואילו מוצרים נמכרים בדסקטופ? כך תוכלו להבין את הסנכרון בין המובייל לדסקטופ, להנחות את המתכנתים של האתר באיזה פלטפורמה להשקיע יותר, ולהשקיע את המאמץ הפרסומי בפלטפורמות הרלוונטיות.

 

 3) יוזרים חוזרים ויוזרים חדשים- כיצד מתנהגים היוזרים אצלנו באתר? אילו מוצרים קונים יוזרים חדשים ואילו מוצרים קונים יוזרים חוזרים?
מאילו מקורות תנועה מגיעים יוזרים חדשים ומאילו יוזרים חוזרים? מהם שעות הביקור? ומהם אחוזי ההמרה והתפלגות הסשנים בין חוזרים לבין חדשים? אם נחקור זאת נוכל להבין האם ההמרה/הטרנזקציה נעשות על ידי יוזרים חוזרים, או שהיוזרים צריכים להגיע לאתר שלנו מספר פעמים בשביל להשלים את ההמרה/הטרנזקציה. ואם זה המצב- אז נתאים להם מסרים ייעודיים לקראת כל ביקור ועד שלב הרכישה.
בנוסף, נוכל לקבל מידע חשוב על נאמנות היוזר למותג.

 

בעזרת גוגל אנליטיקס ניתן לענות על שאלות אלו ועוד. אם קצת תחקרו ו”תשחקו” עם המערכת תגלו שהיא לא מפחידה כמו שהיא נראית במבט ראשון, ושהיא בעיקר מקלה עלינו לענות על שאלות מהותיות, לנהל את התקציבים והחלוקה למקורות הפרסום באופן מבוסס נתונים, ולהשפיע על כל מהלך הפרסום שלנו.
תזכרו כי מותג טוב צריך לשאול את השאלות הנכונות, ותמיד בהתאם לתוכנית עסקית חכמה ומתאימה.

הטור נלקח מתוך שיעור מספר 3, בקורס ניהול אנליזה דיגיטלית

קורס ניהול אנליזה דיגיטלית

שתפו את הפוסט:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

זהירות קריאייטיב דיגיטלי לפניך

המדיה החברתית ממשיכה לצבור תאוצה ולקבל יותר ויותר תקציבי פרסום. על פי התחזיות של משרדי הפרסום המובילים בישראל, בעוד הדיגיטל יהווה כ-60% מתקציבי הפרסום, התקציבים במדיה המסורתית ילכו ויתמעטו. בהתאם …

מה הקשר בין שיווק דיגיטלי ליחסי ציבור?

הרשתות החברתיות, המהוות חלק בלתי נפרד מהשיווק של מותג, מנוהלות בישראל כמעט לחלוטין על ידי משרדי הפרסום, שניכסו לעצמם את העבודה במדיה החברתית. משרדי הפרסום שהיו אמונים על רכש המדיה, …

קריירה בדיגיטל אחרי תואר ראשון

סיימתם תואר ראשון, חשבתם שקיבלתם כלים שיאפשרו לכם לעלות על הנתיב המהיר של קריירה מצליחה, התחלתם לחפש עבודה ואז הבנתם שאתם עומדים בפני שוקת שבורה. המעסיקים לא מחכים לכם. אין …

Content Marketing- לא מה שחשבתם

תחום השיווק באמצעות תוכן ממשיך להתפתח ועסקים רבים מבינים את החשיבות והיתרונות שהוא טומן בחובו. עם זאת, תוכן שיווקי בדיגיטל, של העולם הישן, שונה מאוד מהמושג Content Marketing-  שיווק תוכני. אז …

נגישות

אנחנו כאן לתת לך את כל הכלים להצליח בתחום!

כמה פרטים ואנחנו איתך.