איך עובדים נכון עם אימייל מרקטינג?

טור אורח | ארז חורב
– – –
שמי ארז חורב, מנהל התוכן של אתר המסחר של רשת מלונות ישרוטל, ובוגר Digitalent בקורס ניהול תוכן ומדיה חברתית. משתמשים בניוזלטרים כחלק מאסטרטגיית התוכן שלכם? צברתם רשימות דאטה ואתם רוצים לפתח איתן קשר? הגעתם לכתבה הנכונה.

האימייל מרקטינג כאן כדי להישאר
עד לפני כמה שנים הייתה תחושה ששיווק באמצעות אימייל יעלם מן העולם, ויוחלף בטרנדים שיווקיים חדשים. במציאות שבה טכנולוגיות דיגיטליות מתפתחות מיום ליום וחוקי ספאם שונים רובצים מעל ראשיהם של מנהלי השיווק, ההנחה הרווחת הייתה שכל אלו יגרמו להפחתה בשימוש באימיילים ככלי לפרסום. אך המציאות מראה אחרת.

היום ידוע שכמעט כל אדם מחזיק במכשיר חכם, ובכל זמן פנוי לקוחות פוטנציאלים פותחים אימיילים – בין אם זה בתחבורה הציבורית או בגינה עם הילדים, ואפילו באמצע ישיבה חשובה. כאנשי שיווק, אימייל מרקטינג עדיין מהווה עבורנו ערוץ שיווקי משמעותי בעלות מול תועלת יחסית יעילה, שכן כל מייל שנשלח הוא בעלות כמה אגורות והתוצאות שהוא מניב לרוב גבוהות.

רוצים לדעת עוד פרטים?

הכניסו את הפרטים כאן בטופס ויועץ/ת י/תחזור אליכם

מאשר/ת קבלת עדכונים מ Digitalent

הטיפים שלי לעבודה נכונה באימייל מרקטינג:

1. חשבו על דרכים יצירתיות לאיסוף דאטה
כיום, בשנת 2019, אנשים לא אוהבים להשאיר כתובות אימייל בקלות כבעבר. במידה ואין לכם די נמענים לשליחת דיוורים פרסומיים, אז ישנן כמה דרכים פשוטות  ויצירתיות לאסוף דטאות חדשים, לדוגמא: טפסי הרשמה במדיות חברתיות עם הנחה מסוימת למוצרים שלכם, או הצעת תוכן בעל ערך במידה וישאירו פרטים, עריכת הגרלות בכנסים מקצועיים ואיסוף דטאות המשתתפים, העמדת מסך מגע עם טופס מילוי בבית העסק, פופ אפ באתר שלכם, ועוד.

2. תעבדו עם מערכת דיוור
השתמשו במערכת דיוור, אל תשלחו אלפי מיילים דרך הג’ימייל הפרטי שלכם – אתם תחסמו מהר והדיוורים לא יגיעו ליעדם. בחרו פלטפורמה נוחה עם תמיכה בשפה הרצויה לכם, יש לא מעט פלטפורמות מתקדמות לשליחת דיוורים שתומכות בכמה שפות ומבטיחות רמת עבירות גבוהה למיילים שלכם, והכי חשוב נוחות למשתמש.

3. שלחו את הדיוור דרך דומיין ייחודי לכם
עדיף שלא לשלוח דיוורים עם כתובות ג’ימייל, הוטמייל וכדומיהם לדוגמא- example@gmail.com. ברגע ששרתי המייל השונים מקבלים מיילים עם כתובות של ספקי המיילים החינמיים, הם ישר מפעילים את המסננים הנוקשים שלהם ומעבירים את הדיוור שלכם הישר לתיבת הספאם, או אפילו דוחים אותו מתוך חשד בהונאה או תכנים לא רצויים. רכשו לכם דומיין לתיבת המייל והשתמשו בו בעת שליחת הדיוורים שלכם – כך תתפסו מקצועיים, אמינים, ממותגים והכי חשוב – הדיוורים שלכם יהיו בעלי עבירות גבוהה יותר.

פתחתם אימייל שליחה עם דומיין? הימנעו מלהשתמש בכתובות כמו info@domain.com או office@domain.com. שרתי המייל נוהגים לסנן מיילים שכתובותיהם מתחילות במילים כמו office או info. כמו כן, אל תשתמשו ב-noreply (לא להשיב), אתם הרי כן רוצים ליצור אינטראקציה עם הקוראים שלכם. כל אינטראקציה מצד הנמען שלכם תעלה את הסבירות שתגיעו בשליחה הבאה לתיבת ה’דואר הנכנס’ שלו.

4. כתבו שורת נושא שתעורר בקוראים את הפחד מהחמצה
אחד הגורמים לאחוז פתיחה גבוה של מיילים זו שורה מנצחת, אז השקיעו בה מחשבה ושתפו כמה מכרים/עובדים לפני שאתם שולחים לנמענים כדי לשמוע את דעתם. כתבו שורת נושא שלא תשמע כמו עוד אחת מיני רבות בתיבת האימייל של הנמען. שורת הנושא צריכה להיות רלוונטית לתוכן הדיוור, מזמינה, מסקרנת, ואפילו כזו שתיתן להם תחושת פומו קלה (FOMO – Fear of missing out), התחושה שהם מפספסים משהו. מתלבטים בין שתי שורות נושא? כמעט בכל מערכת דיוור קיימת אופציה ל-A/B Testing, עשו זאת ובחרו בדיוור שקיבל את אחוזי הפתיחה הגבוהים ביותר.

5. יצרו דיוורים פרסונליים מפולחים לפי קהלי יעד
תארו לעצמכם שהייתם מקבלים דיוור עם הצעת מכר לא רלוונטית עבורכם, או בנושא שלא מעניין אתכם. דיוורים צריכים להישלח לאוכלוסייה רלוונטית לתוכן המייל עצמו, כאשר הפילוח יכול להיות לפי מגדר, תחומי עניין, חברי מועדון, ועוד.

יש לכם הרבה דאטה, אבל ללא פילוח?
במידה ואין לכם דאטה מפולח ומסודר עדיין, תוכלו לפלח את הנמענים שלכם לפי ההתנהגות שלהם במייל. כלומר בפעולת לחיצה על כפתור בדיוור, נוכל לשייך אותם לקהל תחת תחום עניין מסויים. הרבה לא יודעים אבל ישנן אפשרויות אוטומטיות לפילוח נמענים על ידי לחיצה של הנמען על קישורים או תמונות במייל עצמו.

איך עושים זאת?
בואו ניקח דוגמא של חברת טיולים. חברת טיולים שולחת דיוור שמכיל 3 תמונות ברות הקלקה המניעות לפעולה>>. תמונה אחת של מדינה אירופאית, תמונה שנייה של דרום אמריקה, והשלישית עם תמונה מישראל. במידה והנמען ילחץ על התמונה מאירופה הוא יגיע לכתבה על טיולים באירופה, אך מאחורי הקלעים הוא יצטרף לקבוצה של תחומי עניין למדינות אירופה, ומעכשיו נוכל לשלוח לו מבצעים או כתבות שקשורות למה שהוא התעניין בדיוור הראשון. בצורה הזו תוכלו לפלח יותר ויותר את הדאטה שלכם, לפי הבחירות של הנמענים בדיוורים השונים ובכך להתאים להם תוכן רלוונטי.

6. שלחו את הדיוור במועד המתאים לקהל היעד שלכם
שאלת המיליון דולר. לא פעם שאלו אותי: מתי הכי טוב לשלוח דיוור שיעלה את אחוז הפתיחה או ההקלקה? התשובה- תלוי בקהל היעד.
יש חברה שפלח השוק שלה ברובו פונה לגיל הזהב, ויש חברה שתחומי העניין שלה פונים לאימהות בחופשת לידה, והשעות ששני הקהלים יפתחו את המייל הן בכלל שונות.

בשביל זה נוצרו דוחות האימייל – בעזרת הדוחות הללו תוכלו להבין אחרי מספר שליחות ו-A/B Testing באילו ימים ושעות הייתה מעורבות גבוהה של הנמענים בדיוורים ששלחתם. עיינו בפרמטרים כמו אחוזי הפתיחה, הקלקה על קישורים במייל, ושעות השליחה ובדקו מתי הדיוורים שלכם עבדו הכי טוב. כמובן אפשר להסתכל גם באנליטיקס כדי לקבל עוד פרמטרים, ע”י קידוד נכון של הלינקים שהטמענו בדיוור.

via GIPHY

הגעתם עד לפה?
קבלו כמה טיפים חשובים לסוף

התאמה של תוכן, נראות ורספונסיביות למובייל היא כבר בגדר חובה ב-2019
רוב פתיחות המיילים נעשות דרך המובייל בזמן הפנוי, ככה שחשוב לייצר תוכן ענייני, קצר, מובן, ומותאם למובייל. לגולש הישראלי לוקח כמה שניות להחליט אם התוכן מעניין אותו או לא, ואם לא תהיו חדים ועניינים במסרים שלכם – הוא יעבור למייל הבא במקרה הטוב, ובמקרה הרע בפעם הבאה גם יפסיק לפתוח מיילים מכם או יסיר אתכם.

אל תעמיסו בטקסטים ותמונות
ג’ימייל נוהג לחתוך מיילים ארוכים וכבדים. לכל כתבה או מאמר הוסיפו רק פסקה מהכתבה, והניעו לפעולה להמשך קריאה באתר.

דיוור עמוס? יש פתרון
נותנים הטבה תקופתית לכמות מוצרים גדולה? אין צורך להכניס את כל התמונות והמחירים של המוצרים. צרו תמונת רקע אחידה ועליה כיתבו מסר אחיד לכל המוצרים, הציעו את המחיר הנמוך ביותר והניעו לפעולה עם כפתור שינחית את הנמען ישירות לעמוד הרכישה.
צריכים להעביר מסר עם המון מספרים ומידע רב? השתמשו באינפוגרפיקה, זה יקל על ההבנה של הקורא.

שמרו על התאמה בין מה שהצעתם בטופס ההרשמה לניוזלטר, לבין הניוזלטר עצמו
הבטחתם שבהרשמה לדיוורים שלכם הקוראים יקבלו כל תחילת חודש הטבה ייחודית? דאגו שזה יתקיים, אחרת תאבדו את האמון שלהם במותג.

הביעו הערכה כלפי הקוראים שלכם
תחשבו על זה, להיות מנוי לרשימת תפוצה מעיד על מעורבות ועניין גבוהים של הקוראים כלפי המותג שלכם:
-הם טרחו להשאיר פרטים ולהירשם
-הם פותחים את המיילים ומשאירים מדי פעם לידים, או רוכשים
-הם לא מסירים את עצמם מהרשימה.
חשבו על דרכים לפרגן להם מדיי פעם, זה יכול להיות תוכן ייחודי או הטבות שהן ייחודיות אך ורק לפלטפורמה הזו.

עכשיו כל שנותר לכם הוא לקחת כמה טיפים ממה שהצעתי וליצור אימייל מזמין עם תוכן שמניע לפעולה, תוך הקפדה על רלוונטיות לקהל היעד שלכם, ללמוד משליחות קודמות ולדעת לתקן לשליחות העתידיות ולפעול בהתאם.


רוצים לקבל את התכנים שלנו ישירות למייל? הצטרפו לניוזלטר שלנו>>

לעמוד הפייסבוק שלנו >>

לאינסטגרם שלנו – הצצה לקהילת הדיגיטל הגדולה בישראל >>

לקהילת The Ivy-League of Digital >>

ללינקדין שלנו >>

לערוץ המשרות האנונימי בטלגרם >>

שינוי גודל גופנים