3 חברות שעושות עבודת eCommerce מעולה

על ידי | מאמרים מקצועיים

בין אם אתם מקימים כרגע מערך איקומרס בארגון, או בין אם רק התחלתם לפזול לכיוון, אין ספק שתמיד חשוב להציץ אל עבר החברות הגדולות. לא כי יש להן יותר משאבים, פשוט כי ייתכן שהניסיון שלהן- שווה עבורכם זהב, וללמוד מהטעויות או מההצלחות של כל אחת מהן תחסוך לכם בעתיד הרבה זמן וכסף. 

בדיוק בשביל זה ביקשנו ממיכל חיון וערן שיאון – מומחי איקומרס מובילים בישראל, ומנהלים מקצועיים של קורס eCommerce למנהלים לתת דוגמאות לחברות שעושות לדעתם עבודה מצויינת באיקומרס, ולמה.

1. דומינוס פיצהשימוש נכון באסטרטגית המדף הדיגיטלי
כמו במדפים בחנויות הפיזיות, גם בחנויות אונליין קיימים ‘מדפים דיגיטליים’ בהם מוצגים המוצרים. “קביעת האסטרטגיה באילו מדפים נכון למותג שלי להופיע, באיזה מחיר, עם איזה מגוון וכמובן בתוך המדף עצמו סדר ההצגה של המוצגים, הפירוט על המוצרים והנראות שלהם, הם מרכיבים קריטיים בהשפעה על הקנייה הסופית של הלקוח” מספרת חיון.

“דומינוס פיצה היא דוגמא לעבודת איקומרס מעולה בארץ בנכסים עצמאיים (אתר ואפליקציה) וגם בהיבט של אסטרטגיית המדף הדיגיטלי”. חיון מרחיבה “הם יודעים לתת הצעות ערך שונות למי שנמצא באתר שלהם, למי שנכנס לאפליקציה שלהם, ולמי שמתקשר. בנוסף הם גם מנהלים מדפים דיגיטליים באתרים אחרים כמו YNET ו-ONE, והצעות הערך הן לעיתים שונות וייעודיות למדף הספיציפי”.

רוצים לדעת עוד פרטים?

הכניסו את הפרטים כאן בטופס ויועץ/ת י/תחזור אליכם

מאשר/ת קבלת עדכונים מ Digitalent

2. מותגי האיפור sephora ו-Ulta – מצטיינות בניהול חווית לקוח מלאה
“דוגמא מצויינת לניהול חווית לקוח מלאה, שמחברת בין האונליין לאופליין, היא של מותגי האיפור Sephora ו-Ulta, אשר מציגים דוגמא לחשיבה מתמדת על איזה עוד ערכים נוספים אפשר לתת לצרכן”.

בין אם זה באפליקציה שלהם שמאפשרת לצלם את עצמי והיא תתאים לי את המייק אפ, הצבע לשיער, האודם ואני אוכל לראות את עצמי עם המוצרים עצמם, או בין אם זה שהדיילת שאני מגיעה אליה לנקודת מכירה תבדוק אם אני חברה במועדון וכל דבר שהיא תמליץ לי יכנס לאזור האישי שלי על מנת שספורה יוכלו להתאים לי מבצעים פרסונלים על פי העדפותיי”.

“מותגים חייבים לחשוב כל הזמן על חווית הרכישה שמתרחשת בכל מקום, לחשוב איך להקל על הצרכן ואיך נותנים לו עוד ערך גם בנקודת מכירה וגם כשהוא נמצא בבית” מספרת חיון.

3. חברת פז yellow  – ניצול חכם של מערך פעילות החברה
לפני שמקימים מערך איקומרס בחברה קיימת, חשוב לבחון מהם המשאבים והנכסים שיש לאותה החברה וכיצד הם יכולים להשתלב ולהיות חלק מהמערך החדש. “בפז הבינו שהפריסה הרחבה של תחנות הדלק ברחבי הארץ יכולה להוות בסיס להקמת מערך איקומרס, כאשר נקודת איסוף המוצרים מתקיימת במקום בו אנו מבלים לא מעט – תחנות הדלק עצמן”.

“חנות האונליין Yellow click & pick מלמדת את הצרכנים להשתמש בתחנת הדלק שליד הבית שלהם כמקור איסוף למוצרים של היום יום, וכל הזמן נוספות קטגוריות רלוונטיות- מירקות ופירות, דרך חומרי ניקיון וציוד משרדי” מספרים חיון ושיאון. “זוהי דוגמא לניצול של מבנה הפעילות של החברה כמקור נגישות למוצרי צריכה לכל בית בישראל, דרך רכישה באונליין”.

וכמובן שאי אפשר לדבר על איקומרס מבלי להזכיר את אמזון. שהיא כיום המובילה בפעילות האיקומרס שלה ולא נראה שזה הולך להשתנות בקרוב. שיאון מוסיף “קיים דיון ער על השאלה ‘האם או איך אמזון תיכנס לישראל?’ ולדעתי זו לא השאלה, אמזון כבר בישראל! היא בוחנת ומדייקת את הפנייה לקהל הישראלי וככל הנראה תמשיך לשנות ללא הפסקה את מודל הפעולה שלה מול הצרכן הישראלי ויש להיות ‘עם היד על הדופק’ על מנת להיערך לפעילות זו”.

המובילות של אמאזון בולטת בהרבה מאוד תחומים, החל מתכניות הנאמנות המדוברות ועד לטכנולוגיות חדשניות. “לדוגמא Amazon Go” מרחיב שיאון, “זהו סופרמרקט שלמעשה מאפשר לרכוש בחנות הפיזית ללא קופה וללא תורים. פשוט לבוא ולקחת, והחיוב ירד אוטומטית.

כמובן שטכנולוגיה מסוג הזה מאוד מורכבת ומעלה המון סוגיות ואתגרים שקשה לצפות אותם”. שיאון מוסיף “בכל הכנסה של טכנולוגיה נתקלים באתגרים שלא חשבו על זה לפני זה. למשל, שלושה לקוחות עומדים במעבר צר ואחד לקח עוגה, איך נדע מי לקח?”

יעניין אתכם גם: 5 טיפים למנהלי שיווק וסחר בארגונים הנכנסים לתחום ה-eCommerce>>

וזה למעשה מה שצופן לנו העתיד.
“בכל הכנסה של טכנולוגיה אשר יודעת לזהות מי לקח מהמדף וליד איזה מדף עמד הלקוח כדי להציע לו הצעות ערך, מייצרת מורכבויות שהשוק עוד לומד אותן ומשתכלל, ובשנים הקרובות כנראה שנראה שכלול של טכנולוגיות שנמצאות בנקודת מכירה שמזהות דאטה על לקוחות” מספרת חיון.

“היום לקוח נכנס לחנות, ואף אחד לא יודע שזה הוא, שהוא התעכב ליד מדף ספציפי של מוצר מסוים, ואם הוא קנה אז יודעים לזהות אותו רק אם הוא הזדהה כחבר מועדון. כתוצאה מכך, המון דאטה בחנות הפיזית הולכת לאיבוד. היום חברות שואפות להשתמש באותה הדאטה שמתרחשת בתוך החנות הפיזית, כדי שתתן להן כלים להתמודד עם הלקוח גם בעולם הוירטואלי ולהנגיש לו את השירותים או המוצרים שלה בנוחות ובאופן אישי” מסכמת חיון.

כל חברה יכולה לעשות עבודת איקומרס נכונה, אם היא תבין מה הנכסים הקיימים שלה, מהן הצעות הערך השונות שהיא יכולה להציע ללקוחות, איך היא משלבת בין האונליין והאופליין, ואיך אפשר לתת מענה לצורך של הלקוח דרך חווית לקוח מצויינת.


ערן שיאון ומיכל חיון בעלים ומנכ”לים משותפים בחברת !2DO, המתמחה בייעוץ וניהול פרויקטים בתחום ה-Online Shopper Marketing.
חיים ונושמים מסחר אלקטרוני, דאטה וניהול מדף דיגיטלי. בנוסף הם המנהלים המקצועיים של קורס eCommerce למנהלים ב- Digitalent.

שינוי גודל גופנים