TECH FOR GOOD

ענבר דותן

ענבר דותן

BO - Business Online

נראה שהנעשה הרבה שימוש במונח “TECH FOR GOOD” בחודש האחרון. בתחילת החודש אמר פוני מא, יו”ר ומנכ”ל טנסנט, ש“TECH FOR GOOD”  יהיה חלק מהחזון והמשימה של החברה של החברה.

טנסנט היא החברה שמחזיקה בוויצ’אט, אפליקציית מסרים מידיים (אבל לא רק!), שאין סיני שלא מכיר אותה. היא מכונה גם “פייסבוק הסינית”, רק שבשנה האחרונה היא עקפה את פייסבוק בשווי השוק שלה.      

אם אתם לא מכירים, כדאי שתכירו, כי בסוף 2018 פורסם שלאומי קארד חתמה איתה להשקת שירות התשלומים הדיגיטלי WeChat Pay (וויצ’אט פיי) בישראל.

במקביל, במהלך החודש, פרסמה מקינזי העולמית מחקר חדש בשם “TECH FOR GOOD“. מקינזי ניסתה לבדוק אילו טכנולוגיות יכולות לתרום לסביבה ומהי ההשפעה של אימוץ הטכנולוגיה על השיפור באיכות החיים? ממצאי המחקר מראים שקיימות 3 טכנולוגיות עם פוטנציאל משמעותי לשיפור איכות החיים: דאטה ובינה מלאכותית, פלטפורמות וכלים מחוברים ורובוטים.

הטכנולוגיות שיפחיתו את ההפרעה ואת ההשפעות השליליות של אימוץ העידן הדיגיטלי

 מקינזי מצאו, שבין התחומים בהם הטכנולוגיה יכולה להקל על ההפרעה ולשפר את איכות החיים נמנים התחומים הבאים:

  1. ביטחון תעסוקתי

פלטפורמות וכלים דיגיטליים המפשטים תהליכי למידה והכשרה ומאפשרים לשמור על רלוונטיות בשוק המשתנה. בנוסף, בזכות פלטפורמות המאפשרות עבודה מכל מקום כגון:  כגון ועידות וידאו וגישה משותפת בו זמנית למסמכים, אפשרויות התעסוקה מגוונות יותר.

  1. בריאות ואורח חיים

דוגמא לתרומתה של הטכנולוגיה לשיפור הבריאות ואורח החיים הוצגה באמצעות סיפורו של סטארטאפ בבריטניה. הסטארטאפ פיתח טכנולוגיה מבוססת AI, שאפשרה להאיץ פיתוח תרופות תוך הפחתת העלות.

דוגמא נוספת שהוזכרה הינה הטכנולוגיה הלבישה. במפגשים שלי עם חברות פארמה, אני מציגה כיצד אפליקציות יכולות לסייע לנו ולצוותים רפואיים לפקח ולשמור על הבריאות מרחוק, ובכך לצמצם את המפגשים עם הצוות הרפואי ואת עלויות הטיפול.

  1. רמת החיים

פלטפורמות כמו ebay ו-Etsy מאפשרות לאנשים ולעסקים קטנים לייצר מקור הכנסה נוסף עם עלויות תיווך נמוכות יותר מאשר ערוצים מסחריים מסורתיים. ובאופן כללי, אוטומציה יכולה להוזיל עלויות, ומאפשרת לחברות להעביר את החיסכון לצרכנים.

טוב גם לעסקים וגם לסביבה
קיימות דוגמאות רבות לטכנולוגיות שטובות גם לעסקים וגם לסביבה. לדוגמא: שימוש בAI לטובת אופטימיזציה של גיוס עובדים, הערכה, והכשרה, רובוטים שמחליפים בני אדם במשימות משעממות או מסוכנות ומחקר ופיתוח מבוסס AI עבור חומרים או לוגיסטיקה, שיקצץ בעלויות תוך צמצום הפגיעה הסביבתית של החברות.

בשורה התחתונה כוח אדם יותר מאומן, פחות לחוץ, יותר בריא ומאושר, יהיה יותר פרודוקטיבי, יותר גמיש ומסתגל ויאמץ טוב יותר טכנולוגיה וחדשנות וכך יגדיל את ההכנסות ואת הרווחים לארגון.

עצה שלי? פשוט תהיו טובים.

הטור מבוסס על הרצאתה של ענבר דותן, שותפה ויועצת בכירה בחברת הייעוץ BO, במסגרת מפגשי Digital Speedevent ללקוחות BO – Business Online ו-Digitalent

שתפו את הפוסט:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

זהירות קריאייטיב דיגיטלי לפניך

המדיה החברתית ממשיכה לצבור תאוצה ולקבל יותר ויותר תקציבי פרסום. על פי התחזיות של משרדי הפרסום המובילים בישראל, בעוד הדיגיטל יהווה כ-60% מתקציבי הפרסום, התקציבים במדיה המסורתית ילכו ויתמעטו. בהתאם …

מה הקשר בין שיווק דיגיטלי ליחסי ציבור?

הרשתות החברתיות, המהוות חלק בלתי נפרד מהשיווק של מותג, מנוהלות בישראל כמעט לחלוטין על ידי משרדי הפרסום, שניכסו לעצמם את העבודה במדיה החברתית. משרדי הפרסום שהיו אמונים על רכש המדיה, …

קריירה בדיגיטל אחרי תואר ראשון

סיימתם תואר ראשון, חשבתם שקיבלתם כלים שיאפשרו לכם לעלות על הנתיב המהיר של קריירה מצליחה, התחלתם לחפש עבודה ואז הבנתם שאתם עומדים בפני שוקת שבורה. המעסיקים לא מחכים לכם. אין …

Content Marketing- לא מה שחשבתם

תחום השיווק באמצעות תוכן ממשיך להתפתח ועסקים רבים מבינים את החשיבות והיתרונות שהוא טומן בחובו. עם זאת, תוכן שיווקי בדיגיטל, של העולם הישן, שונה מאוד מהמושג Content Marketing-  שיווק תוכני. אז …

נגישות

אנחנו כאן לתת לך את כל הכלים להצליח בתחום!

כמה פרטים ואנחנו איתך.