TECH FOR GOOD

נראה שהנעשה הרבה שימוש במונח “TECH FOR GOOD” בחודש האחרון. בתחילת החודש אמר פוני מא, יו”ר ומנכ”ל טנסנט, ש“TECH FOR GOOD”  יהיה חלק מהחזון והמשימה של החברה של החברה.

טנסנט היא החברה שמחזיקה בוויצ’אט, אפליקציית מסרים מידיים (אבל לא רק!), שאין סיני שלא מכיר אותה. היא מכונה גם “פייסבוק הסינית”, רק שבשנה האחרונה היא עקפה את פייסבוק בשווי השוק שלה.      

אם אתם לא מכירים, כדאי שתכירו, כי בסוף 2018 פורסם שלאומי קארד חתמה איתה להשקת שירות התשלומים הדיגיטלי WeChat Pay (וויצ’אט פיי) בישראל.

במקביל, במהלך החודש, פרסמה מקינזי העולמית מחקר חדש בשם “TECH FOR GOOD“. מקינזי ניסתה לבדוק אילו טכנולוגיות יכולות לתרום לסביבה ומהי ההשפעה של אימוץ הטכנולוגיה על השיפור באיכות החיים? ממצאי המחקר מראים שקיימות 3 טכנולוגיות עם פוטנציאל משמעותי לשיפור איכות החיים: דאטה ובינה מלאכותית, פלטפורמות וכלים מחוברים ורובוטים.

הטכנולוגיות שיפחיתו את ההפרעה ואת ההשפעות השליליות של אימוץ העידן הדיגיטלי

 מקינזי מצאו, שבין התחומים בהם הטכנולוגיה יכולה להקל על ההפרעה ולשפר את איכות החיים נמנים התחומים הבאים:

  1. ביטחון תעסוקתי

פלטפורמות וכלים דיגיטליים המפשטים תהליכי למידה והכשרה ומאפשרים לשמור על רלוונטיות בשוק המשתנה. בנוסף, בזכות פלטפורמות המאפשרות עבודה מכל מקום כגון:  כגון ועידות וידאו וגישה משותפת בו זמנית למסמכים, אפשרויות התעסוקה מגוונות יותר.

  1. בריאות ואורח חיים

דוגמא לתרומתה של הטכנולוגיה לשיפור הבריאות ואורח החיים הוצגה באמצעות סיפורו של סטארטאפ בבריטניה. הסטארטאפ פיתח טכנולוגיה מבוססת AI, שאפשרה להאיץ פיתוח תרופות תוך הפחתת העלות.

דוגמא נוספת שהוזכרה הינה הטכנולוגיה הלבישה. במפגשים שלי עם חברות פארמה, אני מציגה כיצד אפליקציות יכולות לסייע לנו ולצוותים רפואיים לפקח ולשמור על הבריאות מרחוק, ובכך לצמצם את המפגשים עם הצוות הרפואי ואת עלויות הטיפול.

  1. רמת החיים

פלטפורמות כמו ebay ו-Etsy מאפשרות לאנשים ולעסקים קטנים לייצר מקור הכנסה נוסף עם עלויות תיווך נמוכות יותר מאשר ערוצים מסחריים מסורתיים. ובאופן כללי, אוטומציה יכולה להוזיל עלויות, ומאפשרת לחברות להעביר את החיסכון לצרכנים.

טוב גם לעסקים וגם לסביבה
קיימות דוגמאות רבות לטכנולוגיות שטובות גם לעסקים וגם לסביבה. לדוגמא: שימוש בAI לטובת אופטימיזציה של גיוס עובדים, הערכה, והכשרה, רובוטים שמחליפים בני אדם במשימות משעממות או מסוכנות ומחקר ופיתוח מבוסס AI עבור חומרים או לוגיסטיקה, שיקצץ בעלויות תוך צמצום הפגיעה הסביבתית של החברות.

בשורה התחתונה כוח אדם יותר מאומן, פחות לחוץ, יותר בריא ומאושר, יהיה יותר פרודוקטיבי, יותר גמיש ומסתגל ויאמץ טוב יותר טכנולוגיה וחדשנות וכך יגדיל את ההכנסות ואת הרווחים לארגון.

עצה שלי? פשוט תהיו טובים.

הטור מבוסס על הרצאתה של ענבר דותן, שותפה ויועצת בכירה בחברת הייעוץ BO, במסגרת מפגשי Digital Speedevent ללקוחות BO – Business Online ו-Digitalent

שתפו את הפוסט:

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

איך להתקבל לתפקידי שיווק דיגיטלי בהייטק?

אין ספק שעבודת השיווק הדיגיטלי בהייטק זו חיה אחרת לגמרי, שכוללת בתוכה עולם עשיר של מונחים ותהליכי שיווק שלא מוכרים למי שעובד בחברות לואוטק. אלו השואפים לעבוד בתפקידי שיווק דיגיטלי …

כל מה שצריך לדעת על PPC

וודאי יצא לכם להיכנס לפייסבוק, לגלול בדף הבית, ולהיחשף לפרסומות למוצרים או שירותים שונים. אם המודעה מספיק מעניינת, כנראה שתצרו מעורבות על-ידי לייק, תגובה או הקלקה על המודעה. ברגע שאתם …

חמש דרכים להמציא את עצמכם מחדש בשוק העבודה

 במקרה של חוסר ודאות אנחנו נוטים להתנהג בצורה שמרנית – וקשה לנו להתחיל בדרך חדשה. למרות זאת, ניתן לאזן בין הצורך לשרוד לבין הצורך להגשים חלום. אירועים לא צפויים נוטים …

הסעיף האחרון בכל מודעת דרושים הוא זה שמעכב אתכם בקריירה

בטור זה אני רוצה לעסוק בסעיף האחרון בכל מודעת דרושים. סעיף שעל פניו מקבל פחות מקום ומופיע תמיד אחרון, אחרי רשימה מאוד מפורטת של מיומנויות מקצועיות, דרישות וניסיון. אבל, הסעיף …

נגישות