האם אתם מוכנים למהפכת הקניות בעזרת הסייענים הקוליים?

על ידי יול 18, 2019מאמרים מקצועייםאפס תגובות

מרטין סבג, דיירקטור ניהול מוצר, Time to know

– – – 

נראה שסייענים קוליים נמצאים בכל מקום כיום. הם מגיעים כחלק מובנה ממערכות ההפעלה של המכשירים שלנו. הכי מוכרת היא סירי של אפל, אבל לסמסונג יש את ביקסבי ובשאר מכשירי אנדרואיד יש גם את הסייען של גוגל. בחלונות יש לנו את קורטנה ומהגירסה הבאה, ניתן יהיה להחליף אותה גם בסייען אחר, דוגמת אלקסה. ברמקולים החכמים של אמאזון, האקו, יש את אלקסה למשל והם נכנסים לעוד ועוד מקומות, כדוגמת הסייען, ‘דום’ של דומינוס פיצה ועד סייענים במקררים ואפילו מכונות כביסה.

רוצים לדעת עוד פרטים?

הכניסו את הפרטים כאן בטופס ויועץ/ת י/תחזור אליכם

מאשר/ת קבלת עדכונים מ Digitalent

עפ”י מחקר של חברת Sumo Heavy, מעל ל-54% מהצרכנים השתמשו בסייענים קוליים וכ-33% משתמשים בהם באופן קבוע. הרמקולים החכמים (לא ממש נמכרים בצורה מסודרת בישראל עדיין בגלל חוסר תמיכה בעברית), דוחפים את השימוש בסייענים הקוליים בארה”ב דוגמת הגוגל הום, אקו של אמאזון והום-פוד של אפל, עם 35% מהצרכנים שמציינים שהם בעלים של רמקול כזה ומשתמשים בו באופן קבוע. עפ”י מחקר של canalys עד סוף 2019 יהיו מעל 200 מיליון רמקולים חכמים בשימוש, עליה של 82.4% אל מול 2018.

דור המילניום הם המובילים בשימוש בסייענים קוליים עבור רכישות. 45% מהם מסתייעים בהם, אם זה לחיפוש מוצרים, לימוד על יכולות של מוצרים שהם מתעניינים בהם ועד רכישה של ממש.

אחד האתגרים ברכישה קולית הוא שלב התשלום, אך גם כאן, מחקר חדש מהחודש, שפורסם ב-Internet Retailing, מראה ש-77% מהצרכנים בעלי רמקול חכם, כבר הגדירו אמצעי תשלום בו, כך שאותה רכישה פשוטה, הקיימת במכשירים הניידים והמחשבים, One Click Purchase, הופך להיות כמעט אוטומאטי דרך הסייען הקולי.

כדי להבין את ההבטחה הגדולה בעזרתם של סייענים קוליים, צריך להבין כמה “רגעי רכישה” יש לנו בשבוע. “רגע רכישה” קורה כשאנחנו בדיוק נזכרים שנגמר לנו משהו וצריכים לזכור לקנות בסיבוב הבא שלנו בסופר, זה אותו רגע שבו אנחנו רואים פרסומת בטלוויזיה אומרים לעצמנו שאנחנו חייבים להוסיף את זה לרשימת הקניות. אז כמה רגעים כאלו יש לנו בשבוע, אתם שואלים? כ-200 (!!!)

אם נסתכל על הרוכשים הכי כבדים של אמאזון לדוגמא, מנויי הפריים, נראה שהם רוכשים בממוצע 1.1 מוצרים בשבוע בסה”כ באמאזון. אם החזון של אמאזון יתממש, ואלקסה תימצא בכל מקום (רמקול חכם בכל חדר, אפליקציה בטלפון, במערכת המולטימדיה באוטו וכו’), היכולת להמיר כל “רגע רכישה” לרכישה אמיתית תהיה עצומה. מספיק שהם “רק” ימירו עוד רגע אחד או שניים כדי להגדיל את המחזור שלהם בצורה עצומה.

אבל לחזון הזה יש עוד דרך לעבור. לפני כשנתיים, פתחה אמאזון שני מרכזי פיתוח בישראל בתחום ה-Alexa Shopping כדי לענות על האתגר הזה. החזון: לאפשר את חווית ה-Consierge שקיים רק לעשירים ממש, לכל אחד ואחת מאיתנו. כשנגיד לסייען: “תקנה לי סוללות לשלט של הטלוויזיה בסלון”, הסייען יזמין בדיוק את הסוללות הנכונות. כדי שזה יקרה, הוא צריך קודם לדעת איזו טלוויזיה יש לנו בסלון, איזו מידה של סוללות מתאימות וכמובן איזו העדפה יש לנו, אם בכלל, למותג ומחיר.

אתגר נוסף הוא הפרסונליזציה של הרכישה. כשאני אומר לסייען לקנות לי ‘גרביים’ אני מתכוון למשהו אחר לגמרי מאשר הגרביים שאשתי מתכוונת אליהם, דבר שעדיין לא מושלם בסייענים הקוליים. העתיד נראה מאוד מאוד מבטיח לרכישות בעזרת סייענים הקוליים. ב-2018 סך הרכישות היו 2 מיליארד דולרים וב-2022 זה צפוי לעבור את ה-40 מיליארד דולרים. כרגע הדרישה גבוהה מההיצע. בעוד כ-50% מעוניינים לרכוש, רק מעט החנויות והעסקים המאפשרים זאת.

אין תאריכים ברורים מתי, אחד הסייענים יעבור גיור מלא, אבל אין ספק לאף אחד, שזה יקרה וכשזה יקרה, כמו בהרבה טכנולוגיות שהישראלים אוהבים לאמץ, זה ישטוף אותנו בסערה.

הטור מבוסס על הרצאתו של מרטין סבג, דיירקטור ניהול מוצר ב-Time to know, במסגרת מפגשי Digital Speedevent ללקוחות BO – Business Online ו-Digitalent

שינוי גודל גופנים