מה החידושים הצפויים לנו ב-WhatsApp – גרסת 2020?

אסף דותן

אסף דותן

BO - Business Online

פרסום ותוכן – הפרד ומשול?
עד לפני כמה שנים ישבנו בסלון, וכשצפינו בטלוויזיה, היה קל לדעת מתי מופיעה “הפסקת פרסומות”, ואפשר לגשת למטבח להוריד שוט של אספרסו עד גמר “דבר המפרסם”. גם כשגלשנו בערוצים הדיגיטליים, ברוב הערוצים הייתה הפרדה בין תוכן “אמיתי” לבין פרסום מסחרי.

בתקופה האחרונה ניתן לשים לב לטשטוש גובר והולך בין התוכן לפרסום, וזה הגיע בימים האחרונים אפילו לתוצאות מנוע החיפוש גוגל.
בגוגל, עד לאחרונה סומנו המודעות הפרסומיות בקישור בצבע ירוק ולצידו המילה AD עם מסגרת, צבועים בירוק, כך שהיה ברור יחסית מהו פרסום ומהם התוצאות האורגניות.

לא עוד. תוצאות החיפוש בגוגל מוצגות מעתה בצורה המטשטשת את ההבדלים בין התוצאות האורגניות לפרסומיות, ורק כיתוב AD קטן, וללא בידול צבעוני, מבדל בין השניים.

וטסאפ – בלי פרסומות, בלי משחקים, בלי גימיקים
דור ה Y, וה- Z (ולא רק הם) מתקשרים אחד עם השני ברשתות החברתיות ובאפליקציות המסרים המיידיים, כשהמוביל בהם בישראל הוא, ללא ספק, ווטסאפ שמגיעה בקרב צעירים לחדירה של מעל 95%. ווטסאפ היא האפליקציה היחידה מבית פייסבוק שלא מציגה פרסום.

כולנו עוד זוכרים את הנייר שכתב ותלה במשרדו בריאן אקטון, אחד מ-2 מייסדי ווטסאפ (טרם רכישתם ע”י פייסבוק): בלי פרסומות, בלי משחקים, בלי גימיקים. העידן הזה עומד להסתיים. בכנס FMS19 שנערך לאחרונה הוכרז עידן חדש שפותח את הווטסאפ למפרסמים החל מהשנה הבאה – 2020.

החידושים בווטסאפ ב -2020
ווטסאפ תאפשר למותגים לפרסם “סטטוסים”: מודעה שתופיע בדומה לסטטוסים של החברים (מסתבר שהפיצ’ר של הסטטוסים בווטסאפ פופולרי למדי, כ – 450 מיליון משתמשים בו בעולם מדי יום). פורמט הסטטוס יהיה דומה לקיים היום: במקום איש הקשר, יופיע שם המותג, ובלחיצה יפתח על כל המסך תמונה, וידאו או גיף ויאפשר באמצעות החלקה על המסך תגובה לפרסום. בנוסף, תאפשר ווטסאפ לפרסם פוסטים בפייסבוק ובאינסטרגם שיפנו ישירות לווטסאפ.

גם ווטסאפ ביזנס ממשיך לצבור תאוצה עם פיצ’רים חדשים ב-2020. עסקים המשתמשים בווטסאפ העסקי יקבלו ממשק עשיר יותר בפורמטים ויתאפשר להם להעלות תמונות או pdf עם טקסט מוצמד. החברה מתכננת להשיק הרחבה לפורמט קטלוג המוצרים בווטסאפ העיסקי ותאפשר הודעה על מוצר, צפייה במוצר ודפדוף בקטלוג המוצרים, כל זאת בתוך הווטסאפ עצמו.

הטור מבוסס על הרצאתו של אסף דותן, מייסד ומנכ”ל חברת הייעוץ BO, במסגרת מפגשי Digital Speedevent ללקוחות BO – Business Online וDigitalent

שתפו את הפוסט:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

חמש דרכים להמציא את עצמכם מחדש בשוק העבודה

 במקרה של חוסר ודאות אנחנו נוטים להתנהג בצורה שמרנית – וקשה לנו להתחיל בדרך חדשה. למרות זאת, ניתן לאזן בין הצורך לשרוד לבין הצורך להגשים חלום. אירועים לא צפויים נוטים …

הסעיף האחרון בכל מודעת דרושים הוא זה שמעכב אתכם בקריירה

בטור זה אני רוצה לעסוק בסעיף האחרון בכל מודעת דרושים. סעיף שעל פניו מקבל פחות מקום ומופיע תמיד אחרון, אחרי רשימה מאוד מפורטת של מיומנויות מקצועיות, דרישות וניסיון. אבל, הסעיף …

זהירות קריאייטיב דיגיטלי לפניך

המדיה החברתית ממשיכה לצבור תאוצה ולקבל יותר ויותר תקציבי פרסום. על פי התחזיות של משרדי הפרסום המובילים בישראל, בעוד הדיגיטל יהווה כ-60% מתקציבי הפרסום, התקציבים במדיה המסורתית ילכו ויתמעטו. בהתאם …

מה הקשר בין שיווק דיגיטלי ליחסי ציבור?

הרשתות החברתיות, המהוות חלק בלתי נפרד מהשיווק של מותג, מנוהלות בישראל כמעט לחלוטין על ידי משרדי הפרסום, שניכסו לעצמם את העבודה במדיה החברתית. משרדי הפרסום שהיו אמונים על רכש המדיה, …

נגישות

אנחנו כאן לתת לך את כל הכלים להצליח בתחום!

כמה פרטים ואנחנו איתך.