eCommerce בישראל – ללמוד מהשוק הבינלאומי עם פתרון לבידול המקומי

על ידי | מאמרים מקצועיים

goldfish in cart - e-commerce conceptהדשא של השכן ב- UK מעולם לא נראה ירוק יותר. ירוק כהה, משגשג וצומח. שוק ה- ecommerce מפותח, רשות הדואר משגשגת ומייצרת חווית משלוח ו- Last Mile ברמת שירות גבוהה. והצרכנים? הם מצביעים במקלדת. שוק האיקומרס ב- UK עומד על 99 מיליארד דולר, 8.5% מסך מכירות המזון מתבצעות באונליין וכ- 35% מבתי האב קונים מזון באונליין.

ואצלנו? השוק אמנם קטן ומוגבל אבל הצרכן מתקדם יותר. הפוטנציאל בהחלט ברור. כמה נתונים ממחישים: 78% מהצרכנים הישראלים קונים אונליין. למרחב הדיגיטלי השפעה מכרעת על רכישות גם באוף ליין – ישראל נמצאת במקום הרביעי בעולם בחיפוש און ליין ורכישה אוף ליין (ROPO) כאשר 75% מהישראלים שמבצעים קנייה בחנות הפיסית מבצעים מחקר בדיגיטל לפני. הצרכן הישראלי לא פראייר. הוא אוהב את הניחוח הבינלאומי (בעיקר של שקיות מסין 🙂 ).
מי מאיתנו לא חווה את התמונה בסניפי דואר ישראל בהם נערמות שקיות ה- Next.

רוצים לדעת עוד פרטים?

הכניסו את הפרטים כאן בטופס ויועצת תחזור אליכם

מאשר/ת קבלת עדכונים מ Digitalent

רק בשנה האחרונה רכש הצרכן הישראלי באתרי מסחר אלקטרוני בהיקף של 4.8 מיליארד שקל. חברות ישראליות כבר מבינות שהתחרות שלהן היא לא רק בשוק המקומי וצרכנות כבר פרצה את הגבולות הגיאוגרפיים של מדינת ישראל.

ערן שיאון ומיכל חיון בעלים ומנכ"לים משותפים בחברת !2DO, המתמחה בייעוץ וניהול פרויקטים בתחום ה- Online Shopper Marketing חיים ונושמים מסחר אלקטרוני, דאטה וניהול מדף דיגיטלי. בנוסף הם המנהלים המקצועיים של קורס eCommerce למנהלים ב- Digitalent בראשה עומדת מאשה דשקוב.

הסוד לבידול בשוק הישראלי
רוב התעשיות של המסחר האלקטרוני המפותחות נמצאות במדינות כמו אנגליה, ארה"ב, גרמניה סין ודרום קוריאה. שיאון, שכיהן לא מזמן כמנהל ecommerce של קימברלי קלארק EMEA אומר כי ניתן לייבא Best Practice וידע נרחב מתוך השווקים המפותחים הללו החל מפלטפורמות טכנולוגיות, מודלים עסקיים, פתרונות שירות ו- Last Mile ומודלים כלכליים לחישוב ל- (LTV (Life Time Value של לקוח.

שיאון, אשר הקים פלטפורמות eCommerce בשווקים כמו UK, הולנד, רוסיה ותורכיה אומר כי הסוד הוא לייבא מודלים ותהליכים אבל להתאים את הצעת הערך והבידול לצרכן הישראלי ולמוצר הנמכר. "כיום יותר ויותר חברות ישראליות מבינות, כי כבר לא ניתן להתעלם מהמציאות. הנתונים מצביעים על כך שמעל 50% מהצמיחה של חברות FMCG מגיעה מהערוצים הדיגיטליים ולא מגידול מכירות בחנויות הפיזיות", אומרת מיכל חיון.

 

התאמת התהליכים הקיימים לעולם הדיגיטלי מונחה צרכן
"הקורס מתאים למנהלי שיווק ומנהלי סחר שרוצים להישאר רלוונטיים בעולם החדש", אומר שיאון "למעשה, מי שלא יתפתח בכיוונים טכנולוגיים ודיגיטליים ימצא את עצמו מהר מאוד לא רלוונטי" מוסיפה חיון. סט הכלים של מכירות באמצעות הדיגיטל ומסחר אלקטרוני רלוונטי לכל חברה, בין אם מוכרות באופן ישיר או אם מנהלות מדף וירטואלי ברשתות קמעונאיות קיימת או אתרי Pure Play. ניהול מדף דיגיטלי מהווה דיסיפלינה מקצועית שמתחילה להתפתח בחברות הגדולות. המדף הוירטואלי ברשתות המזון למשל, סידור המדף לפי קטגוריות, מיקום המוצרים בעמוד, התמונה והפירוט על המוצרים משפיעים באופן מהותי על הוספת המוצר שלי על פני המתחרה לסל. סידור הבמות והפלנוגרמות שונה וגם ניהול המבצעים שונה.

שיאון מציע גישה חדשה, גישת ה-BTP כלומר Business to Person, בה הפתרונות שחברות נותנות באות מצורך ברור של צרכנים ולא מצורך של החברה. חברות אשר לא יאמצו את השינוי, יכולות למצוא את עצמן מהר מאוד במצב לא פשוט.
התחרות של מלונות היום היא Airbnb ולהם אין שטח נדלן אחד לרפואה. התחרות בשוק המוניות היא של Gett ו- Uber ולהן אין מונית אחת לרפואה.
כל חברה צריכה לפרק את שרשרת הערך שלה ולשאול את עצמה כיצד היא מתאימה את התהליכים הקיימים לעולם הדיגיטלי מונחה צרכן. זו עבודה קשה, סיזיפית ונוגעת בקרביים של הארגון, אבל היא מחויבת המציאות. הקורס מספק התייחסות למודל העסקי המתאים לכל חברה, בחינת פתרונות הקומרס במרחב הדיגיטלי, הקמת חנות הלכה למעשה על כל התהליכים הנדרשים ואפשרות יציאה למכירה בשווקים בחו"ל.

במהלך הקורס המעשי, תוכלו הלכה למעשה להקים חנות, ללמוד על כל מרכיבי החנות – לוגיסטיקה, תפעול, כספים, ניהול מלאים, שירות הלקוחות, בניית קטלוג המוצרים, בניית תכניות שיווקיות, קידום האתר SEO, PPC, סדנאות צילום וכתיבה לאתר, פרסונליזציה במכירה באמצעות דאטה. נבחרת המרצים הטובה בארץ החל מ-Gett, דומינוס, TERMINAL X, סופר-פארם, Paypal, ישרוטל ועוד ישתפו בידע ו- Best Practice וחלק מהמפגשים יתקיימו בחברות עצמן.

שינוי גודל גופנים