איך להתקבל לתפקידי שיווק דיגיטלי בהייטק?

מערכת Digitalent

מרצה ב

אין ספק שעבודת השיווק הדיגיטלי בהייטק זו חיה אחרת לגמרי, שכוללת בתוכה עולם עשיר של מונחים ותהליכי שיווק שלא מוכרים למי שעובד בחברות לואוטק. אלו השואפים לעבוד בתפקידי שיווק דיגיטלי בהייטק נדרשים להבין מהם הפערים בין שני העולמות, להתעדכן וללמוד את הידע שחסר כדי להצליח לעשות את הקפיצה הגדולה. בכתבה תוכלו להבין קצת יותר על ההבדלים, והיכן תוכלו ללמוד את כל הכלים שחייבים להכיר - כדי לעשות זאת בהצלחה.

קודם כל ולפני שמתחילים – מה זה שיווק B2B?

שיטת המכירה B2B (Business to Business) מתארת מכירות בין בתי עסק שונים, כלומר עסקים המשווקים לעסקים אחרים. כך לדוגמה עסק המתמחה בייעוץ עסקי מציע שירות רק ללקוחות עסקיים לכן הוא נכלל בהגדרה של B2B.

הלקוח הפוטנציאלי הוא חברה ולא אדם פרטי, ולכן חייבים לדעת איך לפנות לחברה. זה אומר שצריך לדעת לאפיין מי האדם מתוך החברה שמעוניין לקנות את המוצר, מי יכול לאשר את הרכישה, ואילו עוד בעלי תפקידים בתוך החברה צריכים להכיר את המוצר כדי לאפשר את הרכישה. 

B2B Marketing

ליצור מסר ספציפי לכל בעל תפקיד בחברה

בשביל לדעת איך לאפיין כל אחד מבעלי התפקידים בחברה שמשפיעים על תהליך הרכישה שלה, תצטרכו להבין מה הצרכים והרצונות של כל אחד מהם, מה יגרום לכל אחד מבעלי התפקידים לאשר את הקניה, ולבנות מסע לקוח שמתאים לכל אחד ואחד מהם. לרוב, המסרים והתוכן לכל אחד יהיו שונים, למרות שמדובר על אותו המוצר שמנסים לשווק ולאותה החברה. לבסוף הציפייה היא שניתן יהיה לראות כמה כל ערוץ שיווק הכניס בשורת הרווח.

איך זה אפשרי?

אפשר לעבור על שלבי ה”פאנל” של תהליך המכירה, להבין בדיוק כמה השפעה הייתה לכל פעילות שיווקית על הקניה עצמה, לעשות ניתוח על כל לקוח ולהבין באילו תחנות הוא פגש את השיווק, ומול אילו מסרים בדיוק. וככה אפשר להתייעל, לעשות אופטימיזציות, לשפר את המסרים ואת ניהול הקמפיינים, ולהצדיק כל ערוץ וכל פעילות שיווקית.

את הניתוח הזה עושים על גבי תוכנות CRM ותוכנות מרקטינג אוטומישן ואופריישן. אין מחלקת שיווק ומכירות בעולם ההייטק שלא משתמשת במערכות האלה. היכרות עם המונחים והמערכות האלה הן חובה לכל איש מקצוע בתחום. בקורס Hi-Tech Marketing Professionals ב-Digitalent אנחנו מלמדים בדיוק את הכלים המעשיים הללו, שמעסיקים בחברות הייטק מחפשים, ושמעניקים יתרון מהותי על פני מועמדים אחרים.

אילו תפקידי שיווק קיימים בהייטק?

בהייטק תהליכי השיווק הם שונים בצורה מהותית מהשיווק בחברות לואוטק, ולכן קיים עולם שלם של תפקידים מבוקשים. בסטארטאפים וחברות קטנות יש ריכוזיות גדולה יותר של סמכויות לכל עובד, ובחברות גדולות יותר קיימת מחלקה מוגדרת לכל תחום.

Marketing Automation Manager – אחד התפקידים הטכנולוגיים שהולכים ונהיים יותר ויותר נפוצים, ויכולים להתאים לאנשים המגיעים עם רקע בשיווק, וגם למי שלא מגיע עם רקע בשיווק ורוצה להיכנס לתפקיד ראשוני בהייטק.

Demand Generation – עולם הפרסום הממומן שנועד להביא את הקהל הרלוונטי למוצר.
 

Product Marketing – שיווק מוצר. מנהלי שיווק מוצר אחראיים לחקור, להכיר, לאפיין ולנתח את השוק הרלוונטי למוצר, וכמובן את המוצר עצמו, ולדעת לייצר את כל החומרים שהארגון צריך כדי לשווק ולמכור אותו לשוק הזה. בד״כ דורש יכולות כתיבה.

Field Marketing – בחברות עם נוכחות גלובלית שיש להן משרדים מקומיים בכל מיני ארצות, יהיה לפעמים צוות שיווק מקומי שיהיה אחראי על ארגון וביצוע ארועים מקומיים קטנים וגדולים ללקוחות וללידים, ועל פעילויות מקומיות, ויעבדו בצמוד לצוות המכירות המקומי.
ועוד רבים.
עבודה בהייטק

מה חשוב שיהיה בקורות החיים שלכם?

כדי להגיש קורות חיים לחברות הייטק, כדאי לשים לב לכמה כללים שיעלו את הסיכויים שלכם להתקבל:
 
1) קורות חיים באנגלית בלבד – כדי להתקבל לתפקידי שיווק בהייטק נדרשת אנגלית ברמה גבוהה מאוד (שפות נוספות יכולות להיות יתרון, אבל אנגלית היא חובה), ועל כן קורות החיים חייבים להיות באנגלית.
 
2) רצף תעסוקתי ללא קפיצות – לכל משרה מוגשים מאות קורות חיים. ולכן אם יש לכם חור תעסוקתי בקורות החיים, המגייס/ת יעברו הלאה. לכן כבר במעמד קורות החיים חשוב לציין את הסיבה לקפיצה.
 
3) השכלה רלוונטית – לציין את ההכשרות המקצועיות שעברתם בתחום על מנת שהמערכת שהמגייסים עובדים איתה תדע לסמן אתכם כרלוונטיים. עשיתם קורס על Hubspot? ציינו זאת. עברתם קורס הכשרה לתפקידי שיווק בהייטק? ציינו זאת גם.
 
4) היכרות עם תוכנות ומערכות שונות – היכרות עם מערכות כמו Hubspot, Google, Salesforce היא נחוצה לתפקידי הייטק מרקטינג ולכן כל היכרות או ניסיון שיש לכן עימן, כדאי לציין.
 
5) דגש על מיומנויות רלוונטיות – המשרה דורשת מיומנות מסוימת, שיש לכם אותה? תציינו זאת בקורות החיים.
 
* טיפ בונוס – אל תוותרו על התקציר! זה המקום בו אתם יכולים לשכנע למה כדאי לבחור דווקא בכם?
 

נשמע מעניין? בואו ללמוד עוד ולהשתלב בשוק ההייטק התוסס

בקורס Marketing Automation בניהולם המקצועי של רונית ירוסלביץ ועידן כרמלי מחברת Marketing Envy, תקבלו את כל הפרקטיקה והכלים שאתם חייבים להכיר כדי להיכנס ללב תעשיית ההייטק בתפקידי שיווק דיגיטלי, ובנוסף ליווי קריירה אישי עד למציאת עבודה.

לפרטים על הקורס >>

הכתבה בשיתוף רונית ירוסלביץ, מנהלת מקצועית של קורס Marketing Automation.

שתפו את הפוסט:

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

6 סימנים שניהול איקומרס זה התפקיד בשבילכם

״דרושים לאיקומרס״, ״דרושים לניהול אתר איקומרס״, איפה שלא תסתכלו תראו עשרות משרות פתוחות לתחום האיקומרס. בין אם חברות ריטייל קטנות או יצרניות הענק בישראל, וכן גם בהייטק. כולם מפתחים דרכים …

כך תדעו אם ניהול תוכן ומדיה חברתית זה בדיוק בשבילכם

כדי לשבור את הרעש הפרסומי וליצור מודעות איכותיות שיהיו מכוונות לרגש הלקוח, ויביאו תוצאות טובות, תצטרכו להיות יצירתיים מאוד, לקבוע את קהל היעד שאליו יופנה התוכן ולכתוב את התוכן בהתאם …

כל מה שצריך לדעת על PPC

וודאי יצא לכם להיכנס לפייסבוק, לגלול בדף הבית, ולהיחשף לפרסומות למוצרים או שירותים שונים. אם המודעה מספיק מעניינת, כנראה שתצרו מעורבות על-ידי לייק, תגובה או הקלקה על המודעה. ברגע שאתם …

שוק אחסון האתרים עובר לענן

אחסון אתרים היא דרך הכרחית בה כל בעל עסק (קטן או גדול) צריך ללכת בה. אחסון אתרים מגן על המידע שלכם ומאבטח אותו כך שלא יוכלו לפגוע בו

נגישות