אנליסט דיגיטל – תפקיד בצמיחה אדירה

מערכת Digitalent

מרצה ב

מבלי ששמנו לב, לצד תפקידים נחשקים ומוכרים בעולם הדיגיטל, הלך וצמח לו תפקיד נוסף: אנליסט דיגיטלי (Analyst Digital). ייתכן וגם אתם נחשפתם למודעות הדרושים הרבות בתחום, במיוחד בקרב משרדי פרסום, חברות מדיה וארגונים גדולים. אז למה התפקיד כל כך מבוקש, למי הוא מתאים וכמה אפשר להרוויח?

אמנם רק לפני עשור נכנס הדיגיטל לחיינו, אך מאז הוא ממשיך לשנות את חיי היומיום שלנו ואת המקצועות החדשים והנדרשים ביותר. משרות חדשות כמו מנהלי קמפיינים PPC ומנהלי תוכן התחילו לצוץ והביקוש אליהן הציף את שוק התעסוקה המקומי והגלובלי. בין אם אנחנו גולשים במובייל או בדסקטופ, אנחנו משאירים אחרינו עקבות דיגיטליים בכל מקום, וזו אחת הסיבות העיקריות למה שהופך את הדיגיטל לכל כך מדיד, ולצמיחתו של מי שאחראי על המדידה הזו- האנליסט הדיגיטלי.

אז מה עושה אנליסט דיגיטלי?

מותגים מוציאים עשרות אלפי ולפעמים מיליוני שקלים לטובת תקציבי פרסום ושיווק, ומשקיעים שעות יקרות של הון אנושי ועבודה של ספקים. אבל אם הם לא יודעים למדוד את הביצועים שלהם ואת ה-ROI (החזר על השקעה) – הם בעצם עושים חצי עבודה.

וכאן נכנס לתמונה האנליסט דיגיטל, שהוא דמות מפתח בכל מחלקת דיגיטל. זהו תפקיד שמאפשר למדוד ולייעל את הפעילויות של מחלקות השיווק, מקטנות ועד גדולות- זו יכולה להיות מדידה של תנועות גולשים באתר, מדידה של קמפיין פייסבוק ועד למדידת מהלכים גדולים שמשפיעים על כלל הנכסים הדיגיטליים ואפילו על החברה. המטרה היא לדעת למדוד ולהסתכל על כלל פעילויות השיווק כתמונה מלאה.

אנליסט דיגיטל עובד ביום יום עם כלים כמו: google analytics, google tag manager, google data studio. העבודה עם הכלים הללו דורשת ממנו להיות בעל אוריינטציה טכנולוגית גבוהה ויכולת מצויינת של ירידה לפרטים.

מכיוון שמדובר בתפקיד מעולמות האנליזה, העבודה של אנליסט דיגיטל מתרחשת בסביבה מספרית ולכן הזיקה למספרים ונתונים היא הכרחית. צריך לדעת להתייחס למספרים ולהבין מה הם אומרים, לדעת לזהות מתוכם מגמות משמעותיות המתרחשות לאורך זמן ולהציף אותן לאנשי השיווק.

למי זה מתאים?

1. אנשי דיגיטל Hands-on שרוצים להתקדם ולעבוד בתור אנליסטים דיגיטליים. היתרון העצום שלהם הוא שיש להם את הז’רגון המקצועי, ההבנה השיווקית הדיגיטלית וניסיון מעשי בעבודה עם מערכות פרסום – מה שהופך אותם לעוד יותר מבוקשים בעיני מעסיקים. אנשי דיגיטל עם שנתיים ניסיון, שרוכשים את הכלים ועושים את המעבר לאנליסטים דיגיטליים יכולים להרוויח החל מ-15,000 ₪ בחודש בשנה הראשונה.

2. אנשים המעוניינים בתפקיד ג’וניור ללא ניסיון קודם – אותם אנשים יוכלו לרכוש כלים דרך קורס מקצועי ולהגיש מועמדות לתפקידים שלרוב יתחילו במשרדי פרסום (צד ספק) ובהמשך יוכלו להתפתח ולעבור לניהול צוות או מחלקה, או לחילופין לעבור לצד לקוח. אנליסטים דיגיטליים בתפקידי ג’וניור יוכלו להשתכר בין 8,000-10,000 ₪ בחודש בשנה הראשונה.

3. אנשי פרסום אופליין שרוצים להתקדם ולהעמיק בעולמות הדיגיטל: מנהלי לקוחות, סופרוויזרים, תקציבאים, פלנרים, ועוד. היתרון שלהם הוא שכבר יש להם ניסיון והבנה בעולמות הפרסום והשיווק, ובעזרת השלמה של הכלים הדיגיטליים יוכלו לרכוש מקצוע חדש. אנשי פרסום אופליין שעושים את המעבר לדיגיטל יוכלו להשתכר החל מ-10,000 ש”ח בחודש בשנה הראשונה.

4. אנליסטים שיווקיים/פיננסים שרוצים לעשות הסבה מקצועית לאנליסטים דיגיטליים. על אף שהם מגיעים מתפקידי אנליזה בענפים אחרים, עדיין יש צורך לעשות את ההשלמה לדיגיטל וללמוד את הכלים הדיגיטליים שנדרשים לאנליסטים שיווקיים. מכיוון שהמעבר הזה נחשב כהסבה מקצועית יש לקחת בחשבון שתיתכן ירידה נקודתית בשכר. אנליסט דיגיטל שהיה אנליסט שיווקי/פיננסי לשעבר יוכל להשתכר החל מ-10,000₪ לחודש בשנה הראשונה.

כמובן שלאחר השנה הראשונה, ובעיקר ככל שנצבר ניסיון בתפקיד, מדרגות השכר קופצות בכ-12%-15%.

אנליזה דיגיטלית
אנליזה דיגיטלית (depositphotos)

איפה לומדים אנליזה דיגיטלית?

קורס אסטרטגיית מדידה דיגיטלית וכלי אנליטיקס ב-Digitalent הוא הקורס היחידי בשוק שנותן את כל הכלים הנדרשים בתעשייה לתפקיד אנליסט דיגיטל. הכלים שתלמדו בקורס נבחרו בקפידה והסילבוס נבנה בהתאם לדרישות המעסיקים ובשיתופם, על מנת להכשיר בצורה המדויקת והפרקטית ביותר, ולעזור לבוגרינו להשתלב במשרות הרבות בתחום המחכות להם.

בקורס נלמד לעקוב אחרי המסע שגולשים עוברים ברחבי הרשת: נבין כיצד הם מגיעים לנכסים הדיגיטליים של המותג (לאתרים, לעמודי נחיתה וכו’), איך הם מתנהגים שם, ומה מניע אותם. נלמד לבנות תכניות מדידה ובקרה במערכות השונות על מנת לקבל החלטות מבוססות נתונים ועובדות בשטח.

מה הייחודיות בקורס?

  • למידה Hands On על מערכות האנליזה ולא למידה תיאורטית
  • פרויקט מעשי- בניית מהלך מדידה מא’ עד ת’ על אתר קיים
  • סדנאות פרקטיות לתרגול החומר הנלמד במהלך השיעורים
 

המנהל המקצועי ומרצה בכיר בקורס הוא דני צ’רניאק, מנהל מחלקת האנליזה בחברת “בקרה” העוסקת בבקרת מדיה, ולשעבר מנהל מחלקת אנליזה ב-Go Interactions, עם המון שנות ניסיון וותק בעולמות האנליזה השיווקית-דיגיטלית.

אל דני מצטרפת נבחרת מומחים, שבאים לפתוח את הראש ולהציג אסטרטגיות מדידה שסייעו לשיפור מערך השיווק בארגונים מובילים בתעשייה: פרטנר, מחסני חשמל, אולג’ובס ועוד.

קורס אסטרטגיית מדידה דיגיטלית וכלי אנליטיקס

שתפו את הפוסט:

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

מתחילים לאגור: 7 טיפים יעילים ל-Data Driven Marketing

עולם ה- Data Driven Marketing ממשיך להתפתח ואיתו הולכת וגוברת הדרישה מאנשי שיווק ו-IT להכיר את התחום ולדעת כיצד לשפר את מערך ה- DATA של הארגון. במיוחד בשביל זה איגדנו עבורכם 7 טיפים שאפשר להתחיל ליישם …

איך להפסיק לפחד- ולהתחיל לחשוב דאטה

המידע מקיף אותנו, אנשי השיווק, מכל עבר. אבל מה עושים עם כל המידע הזה? הראיון הבא עם עדי כהן, מומחית שיווק מבוסס נתונים, יחשוף אתכם לעולם הדאטה, היכולות שלו, היתרונות …

5 דרכים למנוע טעויות מביכות בעבודה עם Google Analytics

בעבודה עם מערכת מסועפת ומלאת דאטה כמו Google Analytics, קל מאוד לעשות טעויות, הרבה טעויות. החדשות הטובות הן שיש לא מעט אנשי דיגיטל שכבר עשו אותן לפניכם. אז קחו כמה דקות …

אנשי שיווק: 3 שאלות שכדאי לשאול את הדאטה שלכם

כאנשי שיווק אנחנו יודעים לשווק ולפרסם את המוצרים והמותגים שלנו בצורה מעולה. אנחנו מבינים פלטפורמות פרסום, יודעים למצוא שיתופי פעולה, מתמודדים עם אתגרי יח”צ, שיווק ובידול ויודעים איך להגדיל את …

נגישות