חמש דרכים להמציא את עצמכם מחדש בשוק העבודה

מערכת Digitalent

מרצה ב

 במקרה של חוסר ודאות אנחנו נוטים להתנהג בצורה שמרנית – וקשה לנו להתחיל בדרך חדשה. למרות זאת, ניתן לאזן בין הצורך לשרוד לבין הצורך להגשים חלום.

אירועים לא צפויים נוטים לשבש את השגרה שלנו, מסיטים אותנו מאזורי הנוחות ומובילים אותנו לשאול שאלות בנוגע למה חשוב ומה יהיה בעתיד. לכן, לא מפתיע שמגפת הקורונה הובילה אנשים רבים לחשב מסלול מחדש. השאלה היא האם זה הזמן הנכון לעשות זאת ?
המגפה הגבירה את תחושת האי ודאות גם אצל אנשים שלא חלו, לא היו צריכים לדאוג למישהו חולה ולא היו צריכים לדאוג לפרנסה. לפי פסיכולוגים, סיטואציות מאיימות גורמות לנו להתנהג בצורה שמרנית – הפוך מהדרך שבה יש להתנהג כאשר אנחנו שוקלים לשנות את הקריירה שלנו. במקרה של חוסר ודאות – קשה לקפוץ למים ולהמציא את עצמנו מחדש בשוק העבודה.

כיצד ניתן לאזן בין הצורך לשרוד לבין הצורך להגשים חלום?
רק מה שבאמת חשוב או מעניין נשמע טוב בפעם אחרת באישיויות שלכם תחפשו מגוון של אפשרויות שיספקו לכם הכנסה. גם בתקופות טובות, שינוי קריירה אינו תהליך לינארי לחלוטין. מדובר במסע חקירה עצמי מייגע וסיזיפי שכדי לעשות אותו נכון עליכם להתנסות, וללמוד את מגוון האישיויות שלכם. בזמן משבר, חשוב במיוחד שתדמיינו כמה שיותר אופציות .

תחבקו את התקופה הלימינאלית
סימן ההיכר של תהליך שינוי קריירה הוא לחץ שמתפתח סביב תקופה לימינאלית ,התקופה שבין העבר לעתיד הלא ידוע. תקופה זאת מאופיינת בתחושה לא נעימה והרבה אנשים מרגישים במהלכה חוסר ביטחון. משבר הקורונה עשוי להאריך את התקופה הלימניאלית, אבל למרות התסכול יש לכך יתרונות. מדובר בשלב הכרחי במסע לעבר קריירה חדשה והוא מאפשר לעבד רגשות מורכבים ורצונות סותרים – ומונע פספוס הזדמנויות. בסופו של דבר שלב זה חיוני לא רק לחידוש האנרגיות שלנו ,אלא גם לקבל מוטיבציה, לגבש תוכנית פעו לה ולתכנן את העתיד.

תתחילו לעבוד על פרויקטים שונים
הדרך הנפוצה ביותר להמציא את עצמך מחדש בשוק העבודה היא ביצוע פרויקטים נוספים. פיתוח מיומנויות חדשות או למידת נושא חדש עוזרים להחליט בנוגע לשינויים שתרצו לעשות. בנוסף, בנסיבות הקיימות קל יותר להקצות זמן ומשאבים לפרויקטים שבעבר נדחו .נוכחתי לגלות כי לא מעט אנשים עובדים על כמה פרויקטים במקביל, מה שמאפשר להם לשקול את היתרונות והחסרונות של מגוון תחומים ולשאול את עצמם שאלות בנוגע למניעים לשינוי קריירה – למשל מי אני רוצה להיות ואיפה אוכל לתרום בצורה הטובה ביותר?בתוך כך, עבודה על פרויקטים חדשים עם אנשים אחרים תאפשר לכם ללמוד דברים נוספים על עצמכם, מה אתם אוהבים וסוגי האנשים שמוציאים מכם את הטוב ביותר.

תעירו קשרים רדומים
כלל הזהב של נטוורקינג לצורך שינוי קריירה הוא לחזק את הקשרים החלשים שלכם .כלומר, לחזק את היחסים עם אנשים שאתם לא מכירים טוב או שלא רואים לעתים קרובות, כדי למקסם את הסיכויים שלכם ללמוד דברים חדשים. מדובר בהליך שיש בו קושי שכן הסיכויים שאנשים מסוג זה ירצו לעזור לכם הוא נמוך מכיוון שהם לא מכירים אתכם מספיק טוב. רק מה שבאמת חשוב או מעניין נשמע טוב בפעם אחרת, הפתרון במקרה זה הוא לפנות רק לאנשים שהיית פעם קרוב אליהם, אבל לא דיברת איתם בשנים האחרונות. הסיכויים שאנשים מסוג זה ירצו לעזור לכם הוא גבוה יותר .תשתפו את הסובבים אתכם בתהליך חשיבה מתבצעת בצורה הטובה ביותר כאשר משתפים אותה עם אנשים אחרים .בעזרת עצה מאנשים שקרובים אליך, אתה יכול למקד את החשיבה שלך ולהבין מה הצעד הנכון עבורך. אמנם במצב הנוכחי יש קושי בלהיפגש עם אנשים, בעקבות הריחוק החברתי, אבל עם קצת יצירתיות ניתן לפתור את הקשיים. ניתן למשל לערוך פגישות של אחד על אחד, או במקום פיזי או בזום, ולהצטרף לקהילות ברשתות חברתיות.כשאתם חושבים על קריירה חדשה בזמן משבר, תזכרו את הנקודה החשובה הזו :למרות הקושי, הזמן לצאת לדרך הוא עכשיו – אבל אל תלכו בה לבד.

שתפו את הפוסט:

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

איך להתקבל לתפקידי שיווק דיגיטלי בהייטק?

אין ספק שעבודת השיווק הדיגיטלי בהייטק זו חיה אחרת לגמרי, שכוללת בתוכה עולם עשיר של מונחים ותהליכי שיווק שלא מוכרים למי שעובד בחברות לואוטק. אלו השואפים לעבוד בתפקידי שיווק דיגיטלי …

כל מה שצריך לדעת על PPC

וודאי יצא לכם להיכנס לפייסבוק, לגלול בדף הבית, ולהיחשף לפרסומות למוצרים או שירותים שונים. אם המודעה מספיק מעניינת, כנראה שתצרו מעורבות על-ידי לייק, תגובה או הקלקה על המודעה. ברגע שאתם …

הסעיף האחרון בכל מודעת דרושים הוא זה שמעכב אתכם בקריירה

בטור זה אני רוצה לעסוק בסעיף האחרון בכל מודעת דרושים. סעיף שעל פניו מקבל פחות מקום ומופיע תמיד אחרון, אחרי רשימה מאוד מפורטת של מיומנויות מקצועיות, דרישות וניסיון. אבל, הסעיף …

קריירה בדיגיטל אחרי תואר ראשון

סיימתם תואר ראשון, חשבתם שקיבלתם כלים שיאפשרו לכם לעלות על הנתיב המהיר של קריירה מצליחה, התחלתם לחפש עבודה ואז הבנתם שאתם עומדים בפני שוקת שבורה. המעסיקים לא מחכים לכם. אין …

נגישות