מה עשתה הייניקן כשהבינה שהיא פשוט לא מכירה את הלקוחות שלה?

אורי אינדורסקי שחור לבן

אורי אינדורסקי

Hippocampus

שנת 2018, הייניקן בארה”ב.
בארה”ב יצרניות הבירה אינן יכולות למכור ישירות לצרכן. הן מחויבות למכור דרך מפיצים, אשר מוכרים את הסחורה לריטיילרים אשר מוכרים לצרכן הקצה. הדבר מנע מהייניקן את האפשרות להכיר ולהבין את הצרכנים שלהם בארה”ב, לפנות אליהם בצורה אפקטיבית. בתחילה ניסתה הייניקן לחבור למפיצים ולקבל Data מתאימה, אך המהלך נכשל בעיקר מחוסר רצון לשיתוף פעולה מצד המפיצים.

במהלך מבריק הקימו היינקן אתר Ecomm אשר מכר את הסחורה באמצעות האתר, אך בפועל המפיצים היו אלה שמבצעים את המשלוח. בדרך זאת הייניקן לא הרוויחה שקל יותר, אבל הרוויחה דבר חשוב יותר (או לפחות בעל ערך גדול יותר – Data מזוהה של הלקוחות). הם חיברו את אתר ה-Ecomm למערכת CDP והתחילו לפלח את הקהלים בצורה מדויקת. התוצאה – 300% יותר אפקטיביות בקמפיינים שלהם ברשתות החברתיות!

מה זה CDP?
CDP הינה מערכת אשר מאגדת מידע מכל המקורות הנגישים לארגון: בין אם Online – נכסים דיגיטליים, מערכות CRM או DMP, רשתות חברתיות וכו’, ובין אם Offline – קופות פיזיות ו-POS. כלומר, המערכת שואבת את המידע מכל נקודות הממשק של העסק עם הלקוח ומסוגלת להפוך Data אנונימית למזוהה. בנוסף, המערכת מאפשרת למרקטר לפלח את המידע לפי צרכיו ולהפעיל קמפיינים חכמים וממוקדים יותר. הדבר החשוב ביותר מבחינתנו (המשווקים) הוא ש-CDP  הינה מערכת מכוונת שיווק בלבד, ומאפשרת למקרטר מבט 360 מלא על הלקוח, על כל נקודות הממשק שלו עם הארגון.

לפני שרצים – האם CDP מתאים לארגון שלכם? שתי שאלות עיקריות:

  1. האם ה-data שלכם נגישה?
  2. האם מחלקות ה-IT, שיווק, מכירות יודעות לעבוד יחד?

אם התשובה היא כן – אתם שם. אם התשובה היא לא – תעשו הכל כדי שהתשובה תהיה כן!

הטור מבוסס על הרצאתו של אורי אינדורסקי, מנכ”ל ובעלים Hippocampus, במסגרת מפגשי Digital Speedevent ללקוחות BO – Business Online ו-Digitalent

שתפו את הפוסט:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

חמש דרכים להמציא את עצמכם מחדש בשוק העבודה

 במקרה של חוסר ודאות אנחנו נוטים להתנהג בצורה שמרנית – וקשה לנו להתחיל בדרך חדשה. למרות זאת, ניתן לאזן בין הצורך לשרוד לבין הצורך להגשים חלום. אירועים לא צפויים נוטים …

הסעיף האחרון בכל מודעת דרושים הוא זה שמעכב אתכם בקריירה

בטור זה אני רוצה לעסוק בסעיף האחרון בכל מודעת דרושים. סעיף שעל פניו מקבל פחות מקום ומופיע תמיד אחרון, אחרי רשימה מאוד מפורטת של מיומנויות מקצועיות, דרישות וניסיון. אבל, הסעיף …

זהירות קריאייטיב דיגיטלי לפניך

המדיה החברתית ממשיכה לצבור תאוצה ולקבל יותר ויותר תקציבי פרסום. על פי התחזיות של משרדי הפרסום המובילים בישראל, בעוד הדיגיטל יהווה כ-60% מתקציבי הפרסום, התקציבים במדיה המסורתית ילכו ויתמעטו. בהתאם …

מה הקשר בין שיווק דיגיטלי ליחסי ציבור?

הרשתות החברתיות, המהוות חלק בלתי נפרד מהשיווק של מותג, מנוהלות בישראל כמעט לחלוטין על ידי משרדי הפרסום, שניכסו לעצמם את העבודה במדיה החברתית. משרדי הפרסום שהיו אמונים על רכש המדיה, …

נגישות

אנחנו כאן לתת לך את כל הכלים להצליח בתחום!

כמה פרטים ואנחנו איתך.