איסוף מידע דרך המסנג’ר של פייסבוק

יאן (יאנקו) קוטליארסקי

accessiBe

איסוף לידים דרך פייסבוק התחלק במשך זמן רב בין שתי אפשרויות: להוציא משתמשים לדף נחיתה חיצוני של החברה או לעבוד עם הכלים ה”טבעיים” (native) של פייסבוק. אופציה נוספת שהתווספה בשנה האחרונה היא איסוף לידים באמצעות המסנג’ר של פייסבוק. על פניו אפשרות נהדרת עם בעיה אחת עיקרית: הצורך להשתמש בפלטפורמה צד ג’ לבניית מערכת שתדע לאסוף את הנתונים דרך המסנג’ר (בוט). 

מכל האפשרויות הנ”ל, אנחנו רואים כי עדיין רוב החברות מעדיפות להוציא משתמשים לדף נחיתה חיצוני ומסיבות מוצדקות: יש יתרון מובהק לשימוש בדף נחיתה שלנו שיש לנו שליטה עליו, על התוכן שלו, על העיצוב שלו, זה להבדיל מטופס הלידים של פייסבוק שלא ניתן לעיצוב כלל וכלל.

מצד שני, בעידן של תקשורת מיידית, וכשאוכלוסייה גדולה משתמשת במסנג’ר של פייסבוק כדי לתקשר עם חברים ועסקים, עסקים רבים ניסו את מזלם בפיתוח צ’אטבוטים דרך מערכות צד ג’ בניסיון לנצל את המסנג’ר של פייסבוק לצורך איסוף לידים בצורה פשוטה ויעילה.

למרות שאין מחקרים חד-משמעיים, נראה כי רוב העסקים עדיין לא אימצו צ’אטבוטים או אם אימצו, אז לצרכים נקודתיים בלבד.

כל זה עתיד כנראה להשתנות עם השקת האפשרות לשלב בין טופס הלידים עם המסנג’ר של פייסבוק, כל זה מבלי לצאת ממערכת המודעות של הפלטפורמה.

האפשרות החדשה נותנת למפרסם את היכולת לייצר שיחה פשוטה עם משתמשים פוטנציאליים כאשר בכל שאלה מתבקש המשתמש להשאיר פרטים מזהים (טופס לידים). אלא שבמקום שזה יראה כמו טופס מילוי משעמם, זה נראה ומרגיש כמו שיחה עם העסק היות וזה נעשה במסנג’ר עצמו.

מעבר להרגשה של שיחה, יתרונות נוספים לאפשרות החדשה זו העובדה שכל ההתכתבויות עם המשתמשים מתועדות בתיבת ההודעות של העמוד העסקי, לצד קובץ אקסל שבו נאספים הפרטים של המשתמש.

בין הפרטים שניתן לקבל מהמשתמש נמצא המידע האישי שלו כמו מייל, טלפון, כתובת ותאריך לידה. כמו כן, ניתן לשאול שאלות אמריקאיות וגם לנתב את השיחה בהתאם לבחירה של המשתמש בתשובות שהמפרסם נותן לשאלה.

איסוף לידים מפייסבוק נהפך ליעיל במיוחד ואין סיבה שעסקים שאוספים לידים כדרך קבע, לא יתחילו להשתמש בפיצ’ר החדש כבר היום.

הטור מבוסס על הרצאתו של יאן (יאנקו) קוטליארסקי, סמנכ”ל דיגיטל בחברת accessiBe במסגרת מפגשי Digital Speedevent ללקוחות BO – Business Online ו-Digitalent

שתפו את הפוסט:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

חמש דרכים להמציא את עצמכם מחדש בשוק העבודה

 במקרה של חוסר ודאות אנחנו נוטים להתנהג בצורה שמרנית – וקשה לנו להתחיל בדרך חדשה. למרות זאת, ניתן לאזן בין הצורך לשרוד לבין הצורך להגשים חלום. אירועים לא צפויים נוטים …

הסעיף האחרון בכל מודעת דרושים הוא זה שמעכב אתכם בקריירה

בטור זה אני רוצה לעסוק בסעיף האחרון בכל מודעת דרושים. סעיף שעל פניו מקבל פחות מקום ומופיע תמיד אחרון, אחרי רשימה מאוד מפורטת של מיומנויות מקצועיות, דרישות וניסיון. אבל, הסעיף …

זהירות קריאייטיב דיגיטלי לפניך

המדיה החברתית ממשיכה לצבור תאוצה ולקבל יותר ויותר תקציבי פרסום. על פי התחזיות של משרדי הפרסום המובילים בישראל, בעוד הדיגיטל יהווה כ-60% מתקציבי הפרסום, התקציבים במדיה המסורתית ילכו ויתמעטו. בהתאם …

מה הקשר בין שיווק דיגיטלי ליחסי ציבור?

הרשתות החברתיות, המהוות חלק בלתי נפרד מהשיווק של מותג, מנוהלות בישראל כמעט לחלוטין על ידי משרדי הפרסום, שניכסו לעצמם את העבודה במדיה החברתית. משרדי הפרסום שהיו אמונים על רכש המדיה, …

נגישות

אנחנו כאן לתת לך את כל הכלים להצליח בתחום!

כמה פרטים ואנחנו איתך.