למה יותר ויותר אנשים עוברים לשיווק דיגיטלי – גם בלי ניסיון קודם?

ירון לבני

יועץ קריירה ומומחה לשיווק דיגיטלי
מרצה ב

עד לפני כמה שנים, אם רצית להיכנס לעולם השיווק בדיגיטל, היית חייב להחזיק בתואר אקדמי רלוונטי ו"להתחיל מלמטה" במשרד פרסום גדול.

היום, הכניסה לתחום השיווק הדיגיטלי הרבה יותר נגישה – ועדיין, כדי להשתלב בתעשייה בצורה נכונה ומהירה, חשוב לבנות את היסודות וללמוד את הבסיס בצורה מסודרת ומובנית, שממנה אפשר לצמוח ולהתפתח למספר רב של תפקידים, התמחויות וקריירה מצליחה.

מגמה נוספת שמתרחבת בשנים האחרונות היא שיותר ויותר אנשים בוחרים לעשות שינוי קריירה – לעזוב תחום עיסוק שהם כבר לא מתחברים אליו, להרחיב את ארגז הכלים המקצועי שלהם ולהתחיל קריירה שנייה – במקום או בנוסף לעיסוקם המקורי.

הבחירה הטבעית מובילה שוב ושוב לאותו מקצוע דינמי, מרתק וצומח: שיווק דיגיטלי.

למה דווקא תחום השיווק הדיגיטלי הפך ליעד כל כך מבוקש? 
הנה 5 סיבות טובות:

1. העולם השתנה – ושוק העבודה השתנה איתו

עבודה היברידית, עצמאות, פרילנס, פרויקטי צד, נוודות דיגיטלית, גמישות בשעות העבודה – אלה כבר לא רק טרנדים. יותר ויותר אנשים מחפשים קריירה שיכולה להשתלב עם אורח החיים שלהם, ולא ההפך.

שיווק דיגיטלי מאפשר את זה: אפשר לעבוד מכל מקום, במשרה מלאה או כהכנסה נוספת, עם לקוחות ממגוון רחב של תחומים – ולהרוויח גם סיפוק מקצועי וגם הכנסה אטרקטיבית.

2. דרישות התפקיד: מקצועיות

כדי לבנות עתיד בעולם השיווק הדיגיטלי אין צורך "לבלות" שלוש שנים באוניברסיטה.

מה שכן צריך זה ללמוד במכללה מוכרת וותיקה, שמתמחה בתחום השיווק הדיגיטלי ושמפעילה קורס פרקטי שכולל תרגול מעשי. חשוב לבדוק ולוודא שהמרצים שלכם יהיו אנשי תעשיית הדיגיטל, שעוסקים בתחום יום יום כמקצוע, וכך הם יוכלו לתת לך את כל הכלים להצלחה – גם למי שמתחיל מאפס.

3. הביקוש רק הולך וגדל

עסקים בכל תחום ובכל גודל צריכים נוכחות דיגיטלית: עמוד אינסטגרם פעיל, קמפיינים בגוגל, תוכן איכותי בטיקטוק, פוסטים ויראליים בפייסבוק.

וזה בדיוק המקום שבו אתם, בוגרי קורסים פרקטיים לשיווק דיגיטלי, נכנסים לתמונה – אנשי מקצוע (לא AI שלא יעבדו עליכם…), עם הבנה מקצועית וראייה כוללת של אסטרטגיית השיווק והמטרות העסקיות של כל לקוח שמתחילים את הקריירה שלהם בדיגיטל כחברי צוות במחלקת דיגיטל של מותג מוביל, בתפקיד בסוכנות דיגיטל מתמחה או כפרילנסרים בעסק עצמאי משלכם.

4. קריירה שאפשר לצמוח איתה

אחד היתרונות המרכזיים בעולם השיווק הדיגיטלי הוא אפשרויות התפתחות מקצועית ועסקית בלתי מוגבלות!. תוכלו לבחור להתחיל כמנהלי קמפיינים PPC או כמנהלי סושיאל ובהמשך להתפתח לתחומים רבים נוספים בעבודה עם משפיענים, יוצרי תוכן, מנהלי קהילות, מנהלי רשתות חברתיות, מנהלי פרסום בפלטפורמות השונות, אנליסטים שיווקיים, אי קומרס ועוד ועוד. וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על מהפכת ה-AI והצמיחה המטורפת שעולם השיווק הדיגיטלי חווה בזכותה.

תוכלו להתמחות כמנהלי סושיאל ולהתפתח לתפקידי ניהול אסטרטגיים, או להתמחות בניהול קמפיינים ממומנים ולגדול לתפקידי ניהול מדיה בכירים או להקים עסק עצמאי המבוסס על פרויקטים מגוונים ומותאם ליכולות האישיות ולתחומי ההתמחות של כל אחד ואחת.

5. להתקדם תוך כדי תנועה

בשונה ממסלולי לימוד ארוכים, שיווק דיגיטלי הוא תחום שאפשר להתחיל ללמוד גם תוך כדי עבודה קיימת – ולהתחיל לעסוק בתחום תוך מספר חודשים.

כבר במהלך הקורס תצברו ניסיון מעשי בשיווק דיגיטלי, תנהלו תקציבים אמיתיים, ותקבלו ליווי מקצועי.
תהליך ההכשרה המשלב לימודי תיאוריה יחד עם התנסות פרקטית ומעשית תביא אתכם לנקודת זינוק מצויינת יתרון משמעותי.

למי זה מתאים?

קורס מקיף ומקצועי בשיווק דיגיטלי עשוי לפתוח דלתות וליצור הזדמנויות חדשות. הוא מתאים במיוחד:

  • למי שמרגיש שזה הזמן לעשות שינוי
  • למי שמחפש מקצוע מבוקש עם גמישות ועצמאות
  • למי שיש לו חיבור טבעי לשיווק, לפרסום, לרשתות חברתיות או ליצירת תוכן
  • ולמי שפשוט רוצה לבנות עתיד בעולם צומח ומרתק – עם תוצאות מעולות באופק

איך מתחילים?

📣 אם אתם טיפוסים של מספרים, תוצאות עסקיות ולא מפחדים מנתונים – התמחות ב-PPC וניהול קמפיינים הוא המקום הנכון להתחיל בו.

למידע נוסף על התמחות ב-PPC וניהול קמפיינים

📱 אם אתם חיים ונושמים תוכן, יצירתיות ורשתות חברתיות – התמחות בניהול סושיאל מדיה תיתן את הכלים לנהל נכסים דיגיטליים, לבנות קהילה ולהפוך את התשוקה ללייקים למקצוע.

למידע נוסף על התמחות בניהול סושיאל מדיה

לסיכום

שיווק דיגיטלי הוא לא רק מקצוע – הוא הזדמנות.

הזדמנות להתחיל קריירה רלוונטית שמתאימה לעולם החדש, להשתלב בתעשייה צומחת ודינמית, המאפשרת גמישות וביטחון ולפתח כישורים מעשיים
גם ללא רקע קודם בתחום. גם בלי ניסיון.

מכאן ההחלטה שלכם, בהצלחה!

שתפו את הפוסט:

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

6 סימנים שניהול איקומרס זה התפקיד בשבילכם

״דרושים לאיקומרס״, ״דרושים לניהול אתר איקומרס״, איפה שלא תסתכלו תראו עשרות משרות פתוחות לתחום האיקומרס. בין אם חברות ריטייל קטנות או יצרניות הענק בישראל, וכן גם בהייטק. כולם מפתחים דרכים …

איך להתקבל לתפקידי שיווק דיגיטלי בהייטק?

אין ספק שעבודת השיווק הדיגיטלי בהייטק זו חיה אחרת לגמרי, שכוללת בתוכה עולם עשיר של מונחים ותהליכי שיווק שלא מוכרים למי שעובד בחברות לואוטק. אלו השואפים לעבוד בתפקידי שיווק דיגיטלי …

כך תדעו אם ניהול תוכן ומדיה חברתית זה בדיוק בשבילכם

כדי לשבור את הרעש הפרסומי וליצור מודעות איכותיות שיהיו מכוונות לרגש הלקוח, ויביאו תוצאות טובות, תצטרכו להיות יצירתיים מאוד, לקבוע את קהל היעד שאליו יופנה התוכן ולכתוב את התוכן בהתאם …

כל מה שצריך לדעת על PPC

וודאי יצא לכם להיכנס לפייסבוק, לגלול בדף הבית, ולהיחשף לפרסומות למוצרים או שירותים שונים. אם המודעה מספיק מעניינת, כנראה שתצרו מעורבות על-ידי לייק, תגובה או הקלקה על המודעה. ברגע שאתם …

נגישות