כבר בנובמבר 2018 הפקנו את הקמפיין הראשון שלנו ב-TikTok, שנראתה אז עבור מפרסמים רבים כמו טרנד חולף ובעיקר העלתה שאלות רבות בנוגע לאופי השימוש, התכנים והמשפיענים הייחודיים לה. מאז, הפלטפורמה הצעירה הוכיחה שהיא כאן כדי להשאר, המשיכה להציג עליה חדה בכמות המשתמשים החודשיים והגיעה לנתוני שיא בתקופת משבר הקורונה.
על מנת שתוכלו לעלות עוד שלב בשליטה שלכם ב-TikTok, ערכתי עבורכם בפעם הראשונה בעברית מדריך מלא ל-TikTok Analytics. שנתחיל?
סוגי פרופילים
כיום, בדומה ל-Instagram, מתאפשרת למשתמש ב-TikTok בחירה בין חשבון פרטי המספק נתונים בסיסיים לבין חשבון PRO, המספק גישה ל-Analytics.
פרופיל פרטי
במידה והחלטתם שלא להגדיר את החשבון שלכם כחשבון PRO, אלה הפרמטרים שתוכלו למדוד:
עוקבים – מספר האנשים שעוקבים אחרי החשבון שלכם
נעקבים – מספר החשבונות שאתם עוקבים אחריהם
מונה לייקים – המספר הכולל של סימוני לייק שיש לחשבון בכלל התכנים
מונה פוסטים – המספר הכולל של הפוסטים שפורסמו באותו חשבון
סה”כ שימושים בסאונד – כמות הפוסטים השונים שעלו תחת הסאונד שלכם
סה”כ צפיות על גבי האשטג – מספר הצפיות הכולל שנצברו תחת ההאשטג שלכם
פרופיל PRO
בפרופיל PRO כאמור, מעבר למדדים שצוינו בסעיף הקודם, תתאפשר לכם גישה ל-TikTok Analytics באמצעותו תוכלו לנתח ולמקסם את פעילות התוכן שלכם בפלטפורמה.
TikTok Analytics
מציגה מדדי ביצועים במשך 7 הימים האחרונים או 28 הימים האחרונים:
סה”כ צפיות בסרטונים – נתון כולל, יחד עם נתון צפיות בחלוקה לימים, לפי התקופה המוגדרת
סה”כ עוקבים – נתון כולל, יחד עם גרף צמיחת עוקבים לפי יום בתקופה המוגדרת, מדד זה יעזור לכם להבין מתי ביצעתם פעילות תוכן אפקטיבית ומה סוג התכנים שהניבו צמיחה בכמות העוקבים
סה”כ כניסות לפרופיל – מספר הפעמים שדף הפרופיל שלכם נצפה בתקופה המוגדרת, כניסות לפרופיל מתבצעות דרך לחיצה על שם המשתמש או תמונת הפרופיל בסרטון כלשהו, או בחיפוש ייעודי
לשונית תוכן
לשונית זו מציגה נתונים המתייחסים ל-7 הימים האחרונים:
פוסטים אחרונים – כל הפוסטים שנוצרו במהלך 7 הימים האחרונים, מהחדש לישן, לחיצה על סרטון תעביר אתכם לדף ייעודי המוקדש לניתוח אודות הפוסט הספציפי עליו הקלקתם
פוסטים מובילים – תשעת הפוסטים המובילים בשבוע האחרון, שהפגינו את הצמיחה המהירה ביותר בכמות הצפיות.
שימו לב: לא מדובר בהכרח בסרטונים שהעליתם בשבוע האחרון. מבולבלים? האלגוריתם של פיד ה-FOR YOU איננו כרונולוגי ומגיש גם פוסטים ישנים שפרסמתם. מדד זה הוא דרך טובה להבין איזה תוכן עובד בצורה המיטבית לאורך זמן, איזה תוכן הוא על-זמני והאם ישנם מוטיבים שכדאי לכם לחזור עליהם.
לשונית ניתוח פוסט
באמצעות אופציה זו תוכלו לוותר על תחושות הבטן ולהבין אחת ולתמיד איזה תוכן הקהל והאלגוריתם של TikTok אוהבים שאתם מייצרים עבורם:
לייקים, תגובות ושיתופים – נתוני המעורבות של הפוסט
זמן צפייה כולל – סה”כ זמן הצפייה בפוסט
סה”כ צפיות – סכום הצפיות הכולל בפוסט
זמן צפייה ממוצע בפוסט – משך הזמן הממוצע שהוקדש לצפייה בפוסט, מדד מאד מהותי לתובנות בנושא אורך התוכן. כפי שכבר כתבתי בעבר, ניתן ליצור או להעלות תוכן באורך של עד 60 שניות, מהנתונים המוצגים כאן ניתן להבין שיחס השלמת הצפייה עמד על 67% בסרטון שאורכו 26.8 שניות.
מקורות תנועה
TikTok analytics מספק מידע עבור שישה מקורות תנועה שונים:
1. פיד ה-FOR YOU
2. פיד העוקבים
3. עמוד ה-DISCOVER
4. הגעה דרך סאונד
5. הגעה דרך האשטג
6. הגעה דרך כניסה ישירה מהפרופיל
בניגוד לרשתות חברתיות אחרות בהן מרבית הצופים מגיעים מקרב קהל העוקבים או מקידום ממומן,
ב-TikTok מרבית הצופים מגיעים מפיד ה-FOR YOU, זו בהנחה והפוסט אכן הצליח והגיע ל-FOR YOU.
בדוגמה הבאה ניתן לראות שמקור התנועה העיקרי של הפוסט היה פיד ה-FOR YOU,
לאחר מכן כניסה ישירה דרך הפרופיל ורק לבסוף פיד העוקבים:
ניתוח קהל הצופים בפוסט – מציג נתונים אודות מספר הצופים (יוניקים) ואזור המגורים של הצופים בפוסט, בדוגמה הבאה ניתן לראות ש-70% מהצפיות הן יוניקיות, יחד עם 99% צופים שמתגוררים בישראל
לשונית עוקבים
לשונית זו מספקת מידע דמוגרפי ותובנות על העוקבים שלכם ב- TikTok:
סה”כ עוקבים – כולל מספר העוקבים שנצברו בשבעת הימים האחרונים
מגדר – פירוט באחוזים של אחוז הנשים והגברים בקרב קהל העוקבים
טריטוריות מובילות – חמשת המדינות המובילות בהן מתגוררים העוקבים שלכם, בחלוקה לאחוזים
זמני שיא – פירוט הימים והשעות בהם העוקבים שלכם הם הפעילים ביותר, כך תוכלו לבצע אופטימיזציה לזמני הפרסום שלכם ולמקסם את התפוצה והאנגייג’מנט
סרטונים פופולאריים בקרב קהל העוקבים – סרטונים פופולאריים מרחבי ה-TikTok, בקרב קהל העוקבים שלנו.
נתון זה יאפשר לנו להבין מה התוכן הכי חם כרגע בקרב העוקבים שלנו, מה הקהל שלנו אוהב ואיזה יוצרי תוכן רלוונטיים עבורם, כלים שיעזרו לשפר את אסטרטגיית התוכן השוטפת ולתכנן את הקמפיין הבא.
סאונדים פופולאריים בקרב קהל העוקבים – סאונדים פופולאריים מרחבי ה-TikTok בקרב קהל העוקבים שלנו, שיאפשרו לנו להבין לאיזה טרנדים מוזיקליים ואתגרי האשטג כדאי לנו להתחבר
הכותב הוא דולב משה, מנכ”ל סוכנות הפרסום לצעירים Fresh – Young Advertising,
מרצה ומנהל קהילת השיווק לצעירים.