טיפים למנהלי שיווק- איך להישאר רלבנטיים בעולמות השיווק

מערכת Digitalent

מרצה ב

מסלול הקריירה של רבים מקרב אנשי השיווק דומה. שגרת היום יום גם היא בעלת מאפיינים דומים. את זה למדתי לדעת לאחר למעלה מ-7 שנים בהן אני עוסקת בתחום השיווק והפרסום ובעיקר בתחום הדיגיטל ומתוך מאות פגישות שאני מקיימת עם אנשי השיווק בארץ במהלך החודשים האחרונים.

חלק גדול מעיד כי הוא מרגיש שהקרקע נשמטת לו מבין הרגליים, הכסא מתנדנד והכסא הבא הפך להיות קשה להשגה וזאת, בגלל השגרה היומיומית. ואיך נראית השגרה הזו ?

עבודה סביב השעון,  התמודדות עם מספר אין סופי של מטלות  ואתגרים שמצריכים פתרון, לרוב מיידי, ותמיד גדולים מסך המשאבים הכספיים ומשאבי זמן העבודה שבדרך-כלל יש לרשותנו, בתחום שמתפתח בקצב מסחרר ודורש כל הזמן התאמות מצידנו. למרות קצב ההתפתחות בענף, אנחנו נתקעים בשוטף, בלשמר את הקיים, העיסוק האובססיבי בשוטף אולי נותן תחושה טובה של הספק לפעמים, אבל תוקע אותנו במקום. כל זה קורה במקומות עבודה שדורשים תוצאות מאיתנו ומהר ואם לא נספק אותן לא נהיה שם, זה פשוט וברור ומעלה את סף הלחץ.

בתחום שלנו אנחנו מחליפים מקומות עבודה לעיתים די תכופות ואז במפגש עם מודעות הדרושים ובראיונות עבודה, אנו מבינים עד כמה נשארנו מאחור ולא באמת הכנו את הקרקע למעבר הזה. אנחנו מגלים שדווקא אנשים חדשים בתחום, כאלה שלא נשחקו עדיין, כאלה שאפילו לא נחשפו לשיטות “הישנות” שעבדנו בהן, דווקא הם “הירוקים והצעירים”, יודעים ומכירים טוב מאיתנו את השוק, הם מכירים את ה”דבר הבא” בתחום ויודעים להשתמש בו לטובתם ולטובת הארגון שהם עובדים עבורו.

אמנם כן נחשפנו ל”דבר הבא” בעבר אבל לא ידענו לאמץ אותו באמת, הכרנו את המינוח המילוני-ברנז’אי של הבאז וורד החדשה אבל לא באמת הבנו מה הן יכולות העל החדשות שהיא מציעה לנו ולכן, העדפנו להישאר בעיקר עם הכלים המוכרים לנו מבלי לשים לב שחלקם כבר לא רלוונטים עבורינו ויש אמצעים אחרים טובים יותר.

ההתמודדות שלנו עם חוסר הידע המעמיק תקפה שבעתיים אל מול הספקים שלנו, אמנם אנחנו שוכרים את  שירותיהם של ספקים כי הם מומחים בתחומם ואנחנו סומכים עליהם, אך עלינו מוטלת האחריות לפקח על עבודתם וזאת ניתן לבצע רק מתוך מקום מקצועי.

 

כדי לדעת האם אתם מנצלים את היכולות המקסימליות של הספק שלכם, האם בסיס הידע שלכם מספיק כדי לנהל אותו, מספיק לכם לשאול רק שאלה אחת, האם כאשר ספק מבקש עוד תקציב- האם יש לי את היכולת לאפשר או לא לאפשר את התקציב מתוך הבנה שהוא באמת צריך או לא צריך אותו ומה הסיבה? במידה ואין לכם את היכולת לענות “כן” באופן נחרץ לשאלה זו, יש לכם צורך בהתמקצעות.

נוסיף על זה נדבך נוסף, הצרכן השתנה. ערוצי המדיה השתנו. שיטות העבודה השתנו. הכל במהירות. השיווק הדיגיטלי הולך לתפוס נתח תקציבי של 60% מסך עוגת השיווק בחמש השנים הקרובות. השיווק הדיגיטלי מסועף. הכניסו לנו אנציקלופדיה שלמה ללמוד לתוך רשימת המטלות שלנו ועכשיו זה כבר לא אתגר לרכוש את כל הידע הזה.

זאת סיטואציה מתסכלת ממבט ראשון, אבל חשוב לזכור שהמציאות הזו היא לא מצב נתון ויש מה לעשות! אנחנו פשוט צריכים עזרה שתאפשר לנו לעשות את העבודה שלנו טובה יותר, יעילה יותר ומצוינת ותשאיר אותנו רלבנטיים בשוק התעסוקה.

 

הכשרות מקצועיות במציאות העמוסה של אנשי השיווק היא צורך אמיתי, הכשרה רלבנטית עבור איש שיווק היא הכשרה ש”מכריחה אותנו ללכלך ידיים” ולגעת ברמת ביצוע עצמאי בכל המערכות החדשות, Google Adwords, Google Analytics, יצירת אסטרטגיית תוכן למותג, הקמת עמודים עסקיים וקידום ממומן ברשתות החברתיות לדוגמת, Facebook, LinkedIn, Instagram, קידום תוכן במערכות הפצת התוכן של Outbrain  ו- Taboola ואפילו לבצע AB Testing בקמפיינים.

מניסיוני בתחום ומהכרותי עם מנעד רחב של אנשי שיווק, רק מי שעבד על מערכת ופתח קמפיינים בעצמו ידע לנהל גם ספקים ברמה גבוהה. הצורך מובן ואמיתי והדחיפות מובנת. ועכשיו אנחנו צריכים לבחור מרכז הכשרה שיעניק לנו את האפשרות להשלים את הפערים שצברנו. כאנשי שיווק חשוב לנו לא רק ללמוד חומר מקצועי ברמה גבוהה ממומחי דיגיטל שהובילו מהלכים גדולים ומתעדכנים ברמה היומית בחומרים המקצועיים הכי חדשניים, אלא חשוב לנו ללמוד במקום שיספק לנו פלטפורמה להתייעצות בנושאים מקצועיים הנוגעים לשגרת היום יום ולטכנולוגיות החדשניות שאנחנו מאמצים לתוכה.

לא פחות חשוב לנו, לשבת עם אנשים כמונו בכיתה. איכות התלמידים משפיעה על איכות הלמידה, על היכולת שלנו להפרות את עצמנו מניסיונם של חברים למקצוע ולייצר שיתופי פעולה. הדבר תקף גם ליועצי השיווק והאסטרטגיה שבקהל, יצא לי לנהל דיאלוג כן עם מספר רב של יועצי שיווק ושמעתי מהם כי הם היו מאוד היו מעוניינים לקבל הכשרות מקצועיות מהסוג המעשי שיאפשרו להם לעשות עבודה טובה ומדויקת יותר עבור לקוחותיהם.

אמנם חלקם עשה ועושה את המעשה המתבקש והטבעי ולוקח חלק בהכשרות הללו אך חלקם חוששים מלשבת לצד לקוחותיהם בכיתה וחוששים כי יתפסו כלא מקצועיים בעיניהם. אני רוצה לספק נקודת הסתכלות אחרת, כמנהלת שיווק של בית הספר ובעברי כמנהלת דיגיטל של מותג מוביל למדתי להעריך יועצים וספקים שמכירים ברמת ביצוע את כל המערכות החדשות וזאת מהסיבה הפשוטה – יועץ שהכיר ברמה כזו מערכות טכנולוגיות ידע לקחת את הניסיון השיווקי שצבר, את ההיגיון המאוד בריא שבזכותו הפך למומחה שיווק ולהביא רעיונות והמלצות שיוצאות מתוך הטכנולוגיה, מתוך האפשרויות החדשות שהיא מעניקה לנו.

אני מאמינה ומרגישה שזאת הדעה הרווחת בקרב כלל תעשיית השיווק שמעריכה מקצוענות. על בסיס התובנה ותובנות נוספות הזו ומתוך צורך אמיתי של קהילת אנשי השיווק יצרנו ב- Digitalent קורסים אינטנסיביים של 3 חודשים בהם אנשי הוראה ואנשי דיגיטל בכירים בתעשייה מכשירים ברמה מקצועית גבוהה את התלמידים שלנו לעבוד על כל מערכות הפרסום אותן הן נדרשים לאמץ לתוך הארגון ולתוך קורות החיים שלהם על מנת להשאר רלוונטיים בשוק התעסוקה.

המרצים שלנו דורשים מכלל התלמידים בקורס מנהלי קמפיינים בדיגיטל PPC לפתוח חשבון במערכת הפרסום של Google למוצר אמיתי ולשווק אותו במנוע הפרסום של ,Google בתקציב אמיתי שאנחנו מעניקים, בתחילת הקורס משלב איתור מילות המפתח, דרך כתיבת מודעות הפרסום ועד ליצירת עמוד נחיתה ומכלל התלמידים שלנו.

בקורס מנהלי מדיה חברתית ושיווק באמצעות תוכן, התלמידים נדרשים לכתוב כתבה שיווקית, לעלות אותה לרשת בפלטפורמה שאנחנו מספקים להם ולפתוח קמפיין במערכות הפצת התוכן Outbrain ו-Taboola בתקציב אמיתי שהתלמידים שלנו מקבלים מאיתנו. הדרישות להתנסות שכזו מגיעה מאיתנו ותקפה לכל פלטרפורמה שנלמדת בקורסים.

אני מזמינה אתכם לפנות אלינו ולשמוע מאיתנו ומהבוגרים שלנו שהם בדיוק כמוכם על המסע שעברו אל תוך נבכי העולמות השיווקיים החדשים שכבר לא רק משתלבים בעבודתו של איש השיווק אלא קובעים מדיניות ואסטרטגיה עסקית של ארגון ולשמוע כיצד השפיעה ההכשרה המקצועית על הקריירה שלהם.

“תחום הדיגיטל הוא חלק משמעותי מניהול שיווק בשנים האחרונות…לא ניתן היום לדעתי לנהל שיווק מבלי להבין את התחום, את האפשרויות והזדמנויות הגלומות בו. הקורס בנוי בקפידה ונותן מענה מלא לצרכים בשוק העבודה. הקורס ייחודי הן במקצועיות שלו והן במסגרת הייחודית של בית הספר שהוא בית חם וקשוב לצרכים של המשתתפים בו. רמת הקורס גבוהה מאוד, הן בתכנים המקצועיים והן ברמת ובאיכות המרצים שעושים את ההבדל” – פזית זיו, מנהלת שיווק ופיתוח עסקי, Somfy.

“הקורס נתן קפיצה משמעותית בהבנה שלי כיצד לנהל את הקמפיינים בחברה בה אני עובדת, אני מנהלת חברה חיצונית שאחראית על הקמפיינים שלנו במערכות הפרסום הטכנולוגיות. לאחר הקורס ישבתי לפגישה עם הספק וירדתי איתו לעומקם של מסעות הפרסום שלנו מה שנתן להם אינסנטיב לשפר את הקמפיינים באופן משמעותי. הקורס ללא ספק העניק יתרון ליכולת שלי לנהל אותם טוב יותר. אין לי ספק שלרזומה שלי הקורס נותן משמעות חדשה, היום בעולם השיווק מי שיודע לנהל קמפיינים ברשתות החברתיות ובגוגל ומתנסה באופן מעשי במערכות הפרסום הללו מעניק משמעות אמיתית וערך אמיתי למנהלים שלו בארגון ולתפקיד שלו.” –  זוהר אביב, Marcom DirectorPriority Software


נכתב ע”י מילי אורמן, אשת שיווק ודיגיטל

שתפו את הפוסט:

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

איך להתקבל לתפקידי שיווק דיגיטלי בהייטק?

אין ספק שעבודת השיווק הדיגיטלי בהייטק זו חיה אחרת לגמרי, שכוללת בתוכה עולם עשיר של מונחים ותהליכי שיווק שלא מוכרים למי שעובד בחברות לואוטק. אלו השואפים לעבוד בתפקידי שיווק דיגיטלי …

כל מה שצריך לדעת על PPC

וודאי יצא לכם להיכנס לפייסבוק, לגלול בדף הבית, ולהיחשף לפרסומות למוצרים או שירותים שונים. אם המודעה מספיק מעניינת, כנראה שתצרו מעורבות על-ידי לייק, תגובה או הקלקה על המודעה. ברגע שאתם …

חמש דרכים להמציא את עצמכם מחדש בשוק העבודה

 במקרה של חוסר ודאות אנחנו נוטים להתנהג בצורה שמרנית – וקשה לנו להתחיל בדרך חדשה. למרות זאת, ניתן לאזן בין הצורך לשרוד לבין הצורך להגשים חלום. אירועים לא צפויים נוטים …

הסעיף האחרון בכל מודעת דרושים הוא זה שמעכב אתכם בקריירה

בטור זה אני רוצה לעסוק בסעיף האחרון בכל מודעת דרושים. סעיף שעל פניו מקבל פחות מקום ומופיע תמיד אחרון, אחרי רשימה מאוד מפורטת של מיומנויות מקצועיות, דרישות וניסיון. אבל, הסעיף …

נגישות