אין ספק שעבודת השיווק הדיגיטלי בהייטק זו חיה אחרת לגמרי, שכוללת בתוכה עולם עשיר של מונחים ותהליכי שיווק שלא מוכרים למי שעובד בחברות לואוטק. אלו השואפים לעבוד בתפקידי שיווק דיגיטלי בהייטק נדרשים להבין מהם הפערים בין שני העולמות, להתעדכן וללמוד את הידע שחסר כדי להצליח לעשות את הקפיצה הגדולה. בכתבה תוכלו להבין קצת יותר על ההבדלים, והיכן תוכלו ללמוד את כל הכלים שחייבים להכיר - כדי לעשות זאת בהצלחה.
קודם כל ולפני שמתחילים – מה זה שיווק B2B?
שיטת המכירה B2B (Business to Business) מתארת מכירות בין בתי עסק שונים, כלומר עסקים המשווקים לעסקים אחרים. כך לדוגמה עסק המתמחה בייעוץ עסקי מציע שירות רק ללקוחות עסקיים לכן הוא נכלל בהגדרה של B2B.
הלקוח הפוטנציאלי הוא חברה ולא אדם פרטי, ולכן חייבים לדעת איך לפנות לחברה. זה אומר שצריך לדעת לאפיין מי האדם מתוך החברה שמעוניין לקנות את המוצר, מי יכול לאשר את הרכישה, ואילו עוד בעלי תפקידים בתוך החברה צריכים להכיר את המוצר כדי לאפשר את הרכישה.
ליצור מסר ספציפי לכל בעל תפקיד בחברה
בשביל לדעת איך לאפיין כל אחד מבעלי התפקידים בחברה שמשפיעים על תהליך הרכישה שלה, תצטרכו להבין מה הצרכים והרצונות של כל אחד מהם, מה יגרום לכל אחד מבעלי התפקידים לאשר את הקניה, ולבנות מסע לקוח שמתאים לכל אחד ואחד מהם. לרוב, המסרים והתוכן לכל אחד יהיו שונים, למרות שמדובר על אותו המוצר שמנסים לשווק ולאותה החברה. לבסוף הציפייה היא שניתן יהיה לראות כמה כל ערוץ שיווק הכניס בשורת הרווח.
איך זה אפשרי?
אפשר לעבור על שלבי ה"פאנל" של תהליך המכירה, להבין בדיוק כמה השפעה הייתה לכל פעילות שיווקית על הקניה עצמה, לעשות ניתוח על כל לקוח ולהבין באילו תחנות הוא פגש את השיווק, ומול אילו מסרים בדיוק. וככה אפשר להתייעל, לעשות אופטימיזציות, לשפר את המסרים ואת ניהול הקמפיינים, ולהצדיק כל ערוץ וכל פעילות שיווקית.
את הניתוח הזה עושים על גבי תוכנות CRM ותוכנות מרקטינג אוטומישן ואופריישן. אין מחלקת שיווק ומכירות בעולם ההייטק שלא משתמשת במערכות האלה. היכרות עם המונחים והמערכות האלה הן חובה לכל איש מקצוע בתחום. בקורס Hi-Tech Marketing Professionals ב-Digitalent אנחנו מלמדים בדיוק את הכלים המעשיים הללו, שמעסיקים בחברות הייטק מחפשים, ושמעניקים יתרון מהותי על פני מועמדים אחרים.
אילו תפקידי שיווק קיימים בהייטק?
בהייטק תהליכי השיווק הם שונים בצורה מהותית מהשיווק בחברות לואוטק, ולכן קיים עולם שלם של תפקידים מבוקשים. בסטארטאפים וחברות קטנות יש ריכוזיות גדולה יותר של סמכויות לכל עובד, ובחברות גדולות יותר קיימת מחלקה מוגדרת לכל תחום.
Marketing Automation Manager – אחד התפקידים הטכנולוגיים שהולכים ונהיים יותר ויותר נפוצים, ויכולים להתאים לאנשים המגיעים עם רקע בשיווק, וגם למי שלא מגיע עם רקע בשיווק ורוצה להיכנס לתפקיד ראשוני בהייטק.
Product Marketing – שיווק מוצר. מנהלי שיווק מוצר אחראיים לחקור, להכיר, לאפיין ולנתח את השוק הרלוונטי למוצר, וכמובן את המוצר עצמו, ולדעת לייצר את כל החומרים שהארגון צריך כדי לשווק ולמכור אותו לשוק הזה. בד״כ דורש יכולות כתיבה.
מה חשוב שיהיה בקורות החיים שלכם?
נשמע מעניין? בואו ללמוד עוד ולהשתלב בשוק ההייטק התוסס
בקורס Marketing Automation בניהולם המקצועי של רונית ירוסלביץ ועידן כרמלי מחברת Marketing Envy, תקבלו את כל הפרקטיקה והכלים שאתם חייבים להכיר כדי להיכנס ללב תעשיית ההייטק בתפקידי שיווק דיגיטלי, ובנוסף ליווי קריירה אישי עד למציאת עבודה.
הכתבה בשיתוף רונית ירוסלביץ, מנהלת מקצועית של קורס Marketing Automation.