את המשפט Content Is The King שטבע ביל גייטס ב-1996(!) כולנו מכירים, ועל חשיבות התוכן ככלי שיווק המניע ומשפיע על התנהגויות צרכנים אין עוררין. שימוש חכם ונכון בתוכן יכול להניב תוצאות אפקטיביות, ברות מדידה וקולעות למטרה.
אז רגע לפני שמתיישבים לכתוב תוכנית שיווק (או משיקים קמפיין), כדאי לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים:
1. ודאו שהתוכן תמיד מותאם לצרכים של קהל היעד. כדי להצליח בכך ראשית כל יש לדעת בבירור מיהו קהל היעד של המותג או המוצר. תכירו את קהל – או קהלי – היעד ותבינו היטב את הצרכים שלהם; התוכן הוא עבורם וצריך לספק אותם.
3. תמיד, אבל תמיד, תמדדו. קודם כל מול המטרות והיעדים אותם הצבתם, ושנית בתוך הפלטפורמות השונות. בדקו פרפורמנס, השוו בין ערוצים שונים, תריצו מספר נוסחים ותבדקו מה יותר אפקטיבי ברמת הקמפיין וברמת הפלטפורמה. אם אתם עובדים עם ספקים חיצוניים שמתפעלים לכם את הערוצים הדיגיטליים, חשוב שתכירו את תוכנות האנליטיקס והדאטה השונות, כדי להבין את המדדים, את המדידות ואת דו”חות הספקים.
אחד היתרונות של הרצת קמפיינים מבוססי תוכן בדיגיטל הוא האפשרות לערוך A/B testing, הרצת שני קמפיינים, או וריאציות שונות של אותו קמפיין, במקביל ומול פילוח דומה של קהל היעד. מדידת הנתונים שהתקבלו מהרצת הגירסאות הנבחנות, מאפשרת לבחון אפקטיביות של קמפיין מול הKPI; תשתמשו באפשרות הזאת.
5. תלהיבו את הספקים. היכרות עמוקה של ספקי התוכן עם המותג תסייע להצלחה שלו, שלהם ושלכם. לפני שכותבי התוכן, הצלמים, המעצבים הגרפיים החיצוניים וספקי הסושיאל והדיגיטל מתחילים לעבוד, תחשפו בפניהם את כל מה שאפשר. תכירו להם את המותג, את השפה שלו, את החזון. תציגו להם את ה-Best Practices מהארץ ומהעולם להשראה.
המעורבות וההיכרות שלהם תעזור להם להתאים את עצמם ואת העבודה למדיומים השונים שבהם הם עובדים. החיבור יסייע לעבודה מהירה וממוקדת.
6. תהיו קשובים לקהל. זוכרים את סעיף מס’ 1? התוכן נוצר למען הקהל. תתבוננו בתוכן מבעד לעיניים שלו. תהיו רגישים לניואנסים תרבותיים, אל תפריעו ואל תשתלטו לו על המסך והתכנים. תקראו תגובות, הגיבו לפניות.
שימוש בתוכנות לניטור וניתוח מדיה חברתית כדי לקבל נתונים כמותיים ואיכותיים אודות צרכים וסנטימנטים יכול לעזור בהסקת מסקנות, בכיבוי ואפילו מניעת שריפות ולהוות השראה להמשך.
7. תוכן זה ריצה למרחקים ארוכים. כמו במערכות יחסים, התוצאות הטובות והאמיתיות מגיעות לאחר זמן. יצירת קהילה, בניית קהל אמיתי ורלוונטי, שיתחבר למותג ויקשיב למסרים, כרוכה לא רק ביצירתיות ובמשאבים, אלא גם בהרבה אורך רוח. קחו זאת בחשבון בבניית תוכנית השיווק ואסטרטגיית התוכן,
קחו נשימה עמוקה, תיהנו מהדרך; את הפירות בהחלט תקטפו.
* הטיפים באדיבות אסף דותן, מנכ”ל ובעלים של B-O Business Online ומרצה במכללת דיגיטלנט.