איסוף לידים דרך פייסבוק התחלק במשך זמן רב בין שתי אפשרויות: להוציא משתמשים לדף נחיתה חיצוני של החברה או לעבוד עם הכלים ה”טבעיים” (native) של פייסבוק. אופציה נוספת שהתווספה בשנה האחרונה היא איסוף לידים באמצעות המסנג’ר של פייסבוק. על פניו אפשרות נהדרת עם בעיה אחת עיקרית: הצורך להשתמש בפלטפורמה צד ג’ לבניית מערכת שתדע לאסוף את הנתונים דרך המסנג’ר (בוט).
מכל האפשרויות הנ”ל, אנחנו רואים כי עדיין רוב החברות מעדיפות להוציא משתמשים לדף נחיתה חיצוני ומסיבות מוצדקות: יש יתרון מובהק לשימוש בדף נחיתה שלנו שיש לנו שליטה עליו, על התוכן שלו, על העיצוב שלו, זה להבדיל מטופס הלידים של פייסבוק שלא ניתן לעיצוב כלל וכלל.
מצד שני, בעידן של תקשורת מיידית, וכשאוכלוסייה גדולה משתמשת במסנג’ר של פייסבוק כדי לתקשר עם חברים ועסקים, עסקים רבים ניסו את מזלם בפיתוח צ’אטבוטים דרך מערכות צד ג’ בניסיון לנצל את המסנג’ר של פייסבוק לצורך איסוף לידים בצורה פשוטה ויעילה.
למרות שאין מחקרים חד-משמעיים, נראה כי רוב העסקים עדיין לא אימצו צ’אטבוטים או אם אימצו, אז לצרכים נקודתיים בלבד.
כל זה עתיד כנראה להשתנות עם השקת האפשרות לשלב בין טופס הלידים עם המסנג’ר של פייסבוק, כל זה מבלי לצאת ממערכת המודעות של הפלטפורמה.
האפשרות החדשה נותנת למפרסם את היכולת לייצר שיחה פשוטה עם משתמשים פוטנציאליים כאשר בכל שאלה מתבקש המשתמש להשאיר פרטים מזהים (טופס לידים). אלא שבמקום שזה יראה כמו טופס מילוי משעמם, זה נראה ומרגיש כמו שיחה עם העסק היות וזה נעשה במסנג’ר עצמו.
מעבר להרגשה של שיחה, יתרונות נוספים לאפשרות החדשה זו העובדה שכל ההתכתבויות עם המשתמשים מתועדות בתיבת ההודעות של העמוד העסקי, לצד קובץ אקסל שבו נאספים הפרטים של המשתמש.
בין הפרטים שניתן לקבל מהמשתמש נמצא המידע האישי שלו כמו מייל, טלפון, כתובת ותאריך לידה. כמו כן, ניתן לשאול שאלות אמריקאיות וגם לנתב את השיחה בהתאם לבחירה של המשתמש בתשובות שהמפרסם נותן לשאלה.
איסוף לידים מפייסבוק נהפך ליעיל במיוחד ואין סיבה שעסקים שאוספים לידים כדרך קבע, לא יתחילו להשתמש בפיצ’ר החדש כבר היום.
הטור מבוסס על הרצאתו של יאן (יאנקו) קוטליארסקי, סמנכ”ל דיגיטל בחברת accessiBe במסגרת מפגשי Digital Speedevent ללקוחות BO – Business Online ו-Digitalent