וודאי יצא לכם להיכנס לפייסבוק, לגלול בדף הבית, ולהיחשף לפרסומות למוצרים או שירותים שונים. אם המודעה מספיק מעניינת, כנראה שתצרו מעורבות על-ידי לייק, תגובה או הקלקה על המודעה. ברגע שאתם עושים זאת, אתם לוקחים חלק בקידום הממומן שמבוצע בידי מנהל/ת קמפיינים PPC.
אם אי פעם התעניינתם בתחום השיווק והפרסום הדיגיטלי, בטח שאלתם את עצמכם מה זה PPC? אנחנו מתארים לעצמנו שלא אחת נתקלתם בראשי התיבות PPC –
ואולי לא תמיד הבנתם מה עומד מאחורי האותיות. אז ככה: המשמעות היא Pay Per Click,
כלומר תשלום לפי הקלקה, מה שהופך את מנהלי קמפיינים, אנשי ה- PPC לאחראים על הפעילות השיווקית וניהול הקמפיינים של עסק,
מותג או חברה, בפלטפורמות הדיגיטליות שעומדות לרשותו (גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וכו׳) לקמפיין.
מנהלי קמפיינים בונים אסטרטגיה דיגיטלית ללקוח ואחראים על העלאת הקמפיינים לרשתות,
עושים עליהם בקרה, מנתחים את הנתונים, מסיקים מהם מסקנות ומבצעים שינויים בהתאם.
בשורה התחתונה – מנהלי השיווק אוהבים אותם במיוחד, כי הם אלה שגורמים לקמפיין
לעבוד בשטח ולהביא להם את התוצאות הרצויות, באופן יעיל, חכם ומשתלם, בעזרת הכלים הרבים והמגוונים
שהאינטרנט מספק להם תוך ניהול הקמפיינים.
מנהל קמפיינים PPC – קריירה לטווח ארוך
אם עד כה התפקיד נשמע לכם מעניין, תופתעו לדעת שכדי להתקבל אליו לא חייבים תואר בתקשורת, וקורס שיווק דיגיטלי בהחלט מספיק.
את צעדיכם הראשונים בתחום תוכלו לעשות בסוכנויות דיגיטל וחברות פרסום, ואפילו בחברות שעושות את הפרסום שלהן ״בתוך הבית״, כלומר אצלן במשרדים. ואם חושבים רגע רחוק יותר, בהמשך דרככם תוכלו להתקדם לתפקידי מנהלי צוות, סמנכ״לי או מנהלי שיווק ואף לצאת לדרך עצמאית.
דבר נוסף שמנהלי קמפיינים חייבים להכיר (ואם לא לאהוב, אז לפחות להסתדר) – אלה מערכות הפרסום השונות. פייסבוק Ads, גוגל Adwords, טאבולה ואאוטבריין הן המערכות שמניעות את עולם הפרסום הדיגיטלי היום, והן אלו שילוו אתכם בעבודה היומיומית כמנהלי קמפיינים. אל דאגה, עם קורס השיווק הדיגיטלי הנכון, אתם לגמרי בדרך לשליטה מלאה בהן.
ניהול קמפיינים PPC – דרישות התפקיד
דיברנו על מה חייבים שיהיה, ועכשיו – בואו נדבר על מה שלגמרי רצוי שיהיה, כדי שתהפכו למצוינים בתחום.
גישה אנליטית, אהבה למספרים וגרפים, ויצירתיות במציאת פתרונות הם היתרונות הבולטים שייקחו אתכם קדימה בתחום הפופולרי הזה.
נמשיך לעוד יתרון בולט של מקצוע ניהול הקמפיינים – המשכורת.
בניגוד למשכורות של תקציבאים במשרדי פרסום, מנהלי קמפיינים מתחילים את הקריירה משכר גבוה יחסית שיכול להגיע לכ-8,000 ש״ח בחודש בשנה הראשונה.
לאחר שנתיים ישנה קפיצה לכ-12,000 ש״ח ואחרי 3 שנים כבר אפשר להגיע ל-17,000 ש״ח ומעלה.
אבל רגע, עם כל כך הרבה יתרונות, איך זה שלא כולם עובדים כמנהלי PPC? אז זהו, שיש גם אתגרים בדרך.
מה זה אומר להיות מנהל קמפיינים PPC ביום-יום?
עבודה סביב השעון, התמודדות עם מטלות רבות ולא מעט בלת”מים – עולם הדיגיטל גדל ומתפתח מדי יום, ודורש מאיתנו לעשות התאמות יומיומית אליו. צריך לחשוב מחוץ לקופסה, להכיר כלים חדשים, להתעדכן בידע המקצועי המשתנה.
אז אם יש בכם עניין ותשוקה לעולם הדיגיטל ואתם מוכנים לגדול, לזרום ולהשתנות איתו, אם אתם רואים את עצמכם מנהלים קמפיינים מצליחים ורווחיים, והמילים גוגל אדוורדס ואנליטיקס לא מפחידות אתכם – יכול להיות שעולם ה- PPC הוא בדיוק בשבילכם.