המקצועות והתחומים הקיימים בתעשיית השיווק ובפרט בעולמות הדיגיטל הן אינסופיים ולעיתים גם מאוד מבלבלים. מה עושה מי שאחראי על רשתות חברתיות? והאם הוא צריך לדעת גוגל אדוורדס? ומה השכר? אנחנו רוצים לעשות קצת סדר בבלאגן ולהתמקד בשני תפקידים התחלתיים ומבוקשים מאוד בתעשייה – למי שמחפש את דריסת הרגל הראשונית בתחום.
מנהל תוכן ומדיה חברתית– איש תוכן ומדיה חברתית צריך לדעת להגדיר מי הם קהלי היעד של הארגון או המותג, באיזה ערוצים דיגיטליים הם מסתובבים ולהצליח לפצח איך להגיע לליבם באמצעות תוכן. זה יכול להיות תוכן מעשיר, מסקרן, ויראלי ומעניין. כזה שיגרום להם לעצור ולקרוא, להגיב ובעיקר- לייצר מערכת יחסים עם המותג. חברות מבינות שכדי לזכות באהדתו של הקהל, הן צריכות ליצור איתו קשר ארוך טווח שלבסוף גם תוביל אותם לרכישה.
מנהל קמפיינים PPC- אחראי על הפרסום הממומן בפלטפורמות השונות. PPC אלו ראשי תיבות של Pay per click. אם פעם היינו משלמים כדי שבאנר שלנו יופיע באתר, לא משנה אם הגולשים התייחסו אליו או עשו את מה שרצינו שיעשו, היום המפרסם משלם רק אם התבצעה פעולה אקטיבית של הגולש- כמו למשל כניסה לאתר או השארת פרטים. מנהל קמפיינים צריך להכיר ולשלוט במערכות פרסום כמו גוגל ופייסבוק, להכיר את כל סוגי הקמפיינים הקיימים, לדעת באילו פלטפורמות נכון לארגון שתקציב הפירסום יושקע ואיך להניב ממנו כמה שיותר תוצאות.
למי זה מתאים? הכישורים הנדרשים הם יכולות אנליטיות ברמה גבוהה, יכולת ניתוח והסקת מסקנות מנתונים מספריים וידע באקסל. השכר ההתחלתי נע בין 7,000-8,000 ₪, ולאחר שנה נסיון זה יכול לקפוץ ל-10-11 אלף ₪.
שני המקצועות הללו קיימים בחברות פרסום, מדיה, ארגונים וסטארטאפים. צבירת נסיון במקצועות האלה יכולה לסלול לכם דרך שמגיעה למשרות הבכירות ביותר לדוגמא: מנהלי שיווק דיגיטל, מנהלי מחלקות דיגיטל, מנהלי מחלקת אנאליסטיים ועוד מגוון רחב של משרות מאתגרות. לא חשוב לאן תגיעו ובמה תעסקו- ידע בעולמות השיווק הדיגיטלי- הוא תמיד יתרון.