אנחנו חיים בעידן שבו חדשנות קמה תחת כל עץ רענן והחדשנות של היום כבר לא רלוונטית מחר. אבל בתוך כל העשייה הזאת מסתמנות כמה מגמות מאוד מעניינות. הנה חלק מהן:
מגמה ראשונה, היא צמיחתם של היוניקורנים, חדי הקרן. חד קרן הוא ההגדרה לסטארט-אפ ששווי מוערך ביותר ממיליארד דולר. לאחרונה הצטרפו למועדון שני סטרטאפים מעניינים. הראשון, Rent the runway, שירות של השכרת בגדים (החל משמלות ערב וכלה בסווטשירט ועכשיו גם בגדי ילדים) שמבוסס על מנוי חודש.
השני, היא חברת המזוודות Away, שפיתחה סדרה מזוודות שמוטמע בה מטען לסלולרי שפותר את כל בעיית הטענת המכשירים בשדות התעופה.
מגמה מעניינת נוספת היא שמירה על איכות הסביבה. חברות רבות בונות מחדש מודלים עסקיים כדי להציל את הסביבה. הדוגמא הראשונה היא חברת האופנה Taylor Stitch שמשיקה בימים אלו שירות של מחזור בגדים. צרכנים יכולים לשלוח בגד, לתקן אותו ולקבל אותו חזרה וכך החברה מפחיתה את הזיהום הסביבתי.
מקדונלדס שבדיה לקחה על עצמה את האג׳נדה של שמירה על הדבורים, שהן בסכנת הכחדה, והיא מגדלת על גגות הסניפים שלה כוורות.
מגמה מעניינת נוספת היא עולמות המנויים ומועדוני הלקוחות שזוכים לעדנה. H&M משיקים מועדון חברים חדש שמקנה לצרכנים הטבות לא רק בחנות אלא גם מתרחב לשיתופי פעולה עם סלוני היופי Drybar. החברה גם השיקה את itsapark שירות של הצעת סטיילינג וייעוץ ממשפיענים גם באתר וגם באינסטגרם.
תופעה מעניינת נוספת היא האווטרים, דמויות וירטואליות שהופכות להיות משפיעניות באינסטגרם. גם KFC החליטה להצטרף לחגיגה והשיקה אווטר מבוסס בינה מלאכותית לטובת קמפיין.
בעולמות הטכנולוגיה כל נושא ה Face recognition, זיהוי פנים, תופס תאוצה. המעבדה של Samsung השיקה אפליקציה שעל סמך צילום פנים מאפשרת תנועה מלאה של הפנים כולל הדמיה של דיבור.
בעולמות התפעול, אמזון מכניסה גמיפיקציה לעבודת הליקוט כדי לעודד את העובדים לשנות את השגרה המשעממת של הליקוט ולזכות בפרסים. ואי אפשר לסיים בלי איזה גימיק. אמזון הודיעה שהיא משיקה פטנט של טכנולוגיה שמאפשרת זיהוי רגשות ואז תחבר לזה מבצעי מכירה. ועל זה נאמר…הדיכאון הולך לעלות לכם הרבה כסף.
המאמר מבוסס על הרצאתה של אריאלה דניאלי במסגרת מפגשי Digital Speedevent ללקוחות Digitalent ו BO – Business Online