קריירה בעולם הדיגיטל

מערכת Digitalent

מרצה ב
מעוניינים לפתח קריירה דיגיטלית? לפני שמחליטים ללמוד את התחום, או לנסות להשתלב בו – חשוב להכיר קצת יותר את העולם הזה ומה שהוא מביא איתו. אז, מוכנים לצלול פנימה?
 
איזה מקצועות קיימים בעולם הדיגיטל? 
עולם הדיגיטל הוא עולם מרתק שמתאים לקשת רחבה של אנשים: יצירתיים, אנליטיים, קריאטייבים ואנשים שהקדמה הטכנולוגית והשיווקית מרתקת אותם. מקצועות שקיימים בדיגיטל: אנליסטיים שיווקיים, מנהלי תוכן וקידום רשתות חברתיות, אנשי PPC – ניהול קמפיינים בפייסבוק וגוגל, מנהלי איקומרס, מנהלי אתרי אמזון, תקציבאי דיגיטל, מנהלי תיקי לקוחות, מעצבי דיגיטל, אנשי קופי ועוד.
 
מהו השכר ההתחלתי במקצועות הללו ומהן מדרגות השכר?
חשוב לציין שעולם הדיגיטל בשונה מהעולמות המסורתיים שאנחנו מכירים, מתנהל אחרת מבחינת השכר. העליה המשמעותית בשכר מתבצעת כבר לאחר שנה ניסיון בתפקיד. לדוגמא: מנהל PPC ג’וניור מתחיל את תפקידו הראשון בשכר: 8K ולאחר שנה ניסיון בתפקיד, השכר מגיע ל- 10-13K. חשוב לציין שתמיד קיימים בשוק משרות לג’וניורים שעברו הכשרה ומעוניינים להשתלב בתעשיית הדיגיטל.
 
איזה מסלול קריירה זה יבנה לי?
תעשיית הדיגיטל מתפתחת וצומחת בווליום גבוה, ותמיד נדרשים עובדים טובים שיאיישו משרות מעניינות. המסלול לרוב מתחיל ממשרות ג’וניור ועשוי להגיע למשרות הבכירות ביותר לדוגמא: מנהלי שיווק דיגיטל בחברות המובילות, מנהלי מחלקות דיגיטל, מנהלי מחלקת אנליסטיים ועוד מגוון רחב של משרות מאתגרות.
 
איך אדע איזה מקצוע מתאים לי?
כפי שציינו קודם, המקצוע מתאים לקשת רחבה של אנשים. אנשים אנליטיים ובעלי זיקה למספרים יפנו לעולמות ה- PPC והאנליזה, אנשים בעלי נטייה קריאטיבית ויצירתית יפנו לעולמות התוכן והרשתות החברתיות. חשוב לציין שיש אנשים ששני הצדדים דומיננטיים ולהם הבחירה קלה יותר כיוון שהם יכולים לבחור בכל מקצוע אשר יחפצו בו.
 
האם צריך תואר מסוים בשביל להשתלב בדיגיטל?
תואר הוא לא בגדר חובה, אך נדרשים כישורים לטובת הצלחה במקצוע ובחירה נכונה של מסלול הקריירה.
 
האם אני צריך/ה ניסיון בתחום?
למועמדים אשר עברו הכשרה מסודרת בעולמות השיווק הדיגיטלי קל יותר להשתלב בתעשייה, מכיוון שאת הניסיון הם רוכשים במעמד ההכשרה. לאחר מכן גם בזמן העבודה, ממשיכים לצבור ניסיון ולרכוש כלים נוספים.
 
איך מתחילים לחפש עבודה בתחום?
עבודה בתחום מתחילים לחפש כבר בזמן ההכשרה ולקראת סופה, קודם כל מתחברים לכל הקבוצות בפייסבוק המציעות משרות בעולמות השיווק הדיגיטלי. מרכז הקריירה שלנו מסייע באופן אקטיבי לאתר משרות מתאימות ומלווה את הבוגרים לאורך כל מסלול הקריירה כולל ייעוץ, סיוע בחתימת ההסכם וליווי צמוד לכל אורך המסלול.
 
האם שליחת קורות חיים מספיקה? מה להוסיף לקורות חיים?
קורות החיים הם נקודה מעניינת מאוד שעשויה מחד לפתוח דלתות ומאידך לסגור דלתות. קורות החיים חייבים להיות חדים, עניינים ותמציתיים. זהו כרטיס הביקור הראשוני שלנו ואם הוא מעניין- נכנסנו בדלת, ואם לא- צריך לעשות שינוי. מומלץ לצרף לקורות החיים מכתב מקדים קצר שיעורר סקרנות אצל המגייס. חייבים לזכור שהמגייסים מקבלים ביום מאות קורות חיים וצריכים למיין ולסנן אותם, ולכן כדי לבלוט מבין מאות קורות החיים אנחנו צריכים לצרף מכתב מקדים קצר ומסקרן.
 
רוצים להיכנס לתחום הדיגיטל? קבלו טיפ חשוב
עולמות השיווק הדיגיטלי דינמיים ומתעדכנים ברמה היומיומית כמעט. תתחברו לבלוגים המקצועיים בעולמות הללו כדי להישאר מעודכנים כל הזמן. תקראו, תשאלו ותלמדו. נסו גם לפתוח בלוג משלכם על נושא שמעניין אתכם. כך תוכלו להרגיש בעצמכם איך עובדות הרשתות החברתיות והדיגיטל בכלל, ותאמינו לנו- אתם תתמכרו.

שתפו את הפוסט:

הגיבו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

איך להתקבל לתפקידי שיווק דיגיטלי בהייטק?

אין ספק שעבודת השיווק הדיגיטלי בהייטק זו חיה אחרת לגמרי, שכוללת בתוכה עולם עשיר של מונחים ותהליכי שיווק שלא מוכרים למי שעובד בחברות לואוטק. אלו השואפים לעבוד בתפקידי שיווק דיגיטלי …

כל מה שצריך לדעת על PPC

וודאי יצא לכם להיכנס לפייסבוק, לגלול בדף הבית, ולהיחשף לפרסומות למוצרים או שירותים שונים. אם המודעה מספיק מעניינת, כנראה שתצרו מעורבות על-ידי לייק, תגובה או הקלקה על המודעה. ברגע שאתם …

חמש דרכים להמציא את עצמכם מחדש בשוק העבודה

 במקרה של חוסר ודאות אנחנו נוטים להתנהג בצורה שמרנית – וקשה לנו להתחיל בדרך חדשה. למרות זאת, ניתן לאזן בין הצורך לשרוד לבין הצורך להגשים חלום. אירועים לא צפויים נוטים …

הסעיף האחרון בכל מודעת דרושים הוא זה שמעכב אתכם בקריירה

בטור זה אני רוצה לעסוק בסעיף האחרון בכל מודעת דרושים. סעיף שעל פניו מקבל פחות מקום ומופיע תמיד אחרון, אחרי רשימה מאוד מפורטת של מיומנויות מקצועיות, דרישות וניסיון. אבל, הסעיף …

נגישות